Ορθώς ανατέθηκε η εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης στις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης (ΑΣΥΘ) σύμφωνα με τέσσερις αποφάσεις που εξέδωσε η Ολομέλεια του ΣτΕ η οποία έκρινε παράλληλα ότι αντισυνταγματικά είχε δοθεί στον ΟΑΣΘ το αποκλειστικό προνόμιο της εκτέλεσης του αστικού συγκοινωνιακού έργου κοινής ωφέλειας στη συμπρωτεύουσα.
Στο ΣτΕ είχαν προσφύγει 399 πρώην μέτοχοι του ΟΑΣΘ, μεταξύ αυτών, ο πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης και άλλα τρία άτομα του παλαιού Διοικητικού Συμβουλίου και ζητούν να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική, αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και παράνομες τόσο οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις, όσο και ο νόμος 4482/2017 αναφορικά με «το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για τις αστικές συγκοινωνίες στην περιφερειακή ενότητα της Θεσσαλονίκης».
Συγκεκριμένα, ζητούσαν να ακυρωθεί το σύνολο των αποφάσεων και διοικητικών πράξεων με τις οποίες αφαιρέθηκε το αποκλειστικό προνόμιο της εκτέλεσης του αστικού συγκοινωνιακού έργου από τον ΟΑΣΘ.
Η Ολομέλεια του ΣτΕ με πρόεδρο το Νικόλαο Σακελλαρίου και εισηγητές τους συμβούλους Επικρατείας Μιχάλη Πικραμένο και Ηλία Μάζο, δημοσίευσαν τέσσερις αποφάσεις (870-873/2018) με τις οποίες απέρριψαν όλες τις αιτήσεις των τέως μετόχων και ως προς ένα σκέλος των διοικητικών αποφάσεων έκρινα ότι είναι αρμόδια τα πολιτικά δικαστήρια να επιληφθούν.
Ενδιαφέρον είναι Ότι η Ολομέλεια αναφέρεται στην εισηγητική έκθεση του νόμου 4482/2017 που αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «αδυνατεί ο ΟΑΣΘ να παράσχει προσηκόντως το μεταφορικό έργο που του ανατέθηκε, λόγω φαινομένων κακής διαχείρισης και άρνησης της διοίκησης και των μετόχων να εφαρμόσουν το κοινοτικό και εθνικό πλαίσιο προμηθειών».