Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Τσίμπησαν» οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ τον Φεβρουάριο

Η «άνοιξη» σε ό,τι αφορά την κατανάλωση δεν έφθασε ακόμη στα ταμεία των σούπερ μάρκετ. Οριακή πτώση στο α' δίμηνο του 2018 αλλά θετική η εικόνα του Φεβρουαρίου. Πιεσμένες τιμές λόγω προσφορών και ανταγωνισμού.

«Τσίμπησαν» οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ τον Φεβρουάριο

Συνεχίζει να καρκινοβατεί η αγορά λιανεμπορίου, καθώς σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία της IRI για τον μήνα Φεβρουάριο, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ στο α' δίμηνο του 2018 υποχωρούν κατά 0,2%.

Η αγορά συνεχίζει πάντως -έστω με αργούς ρυθμούς- να κερδίζει το έδαφος που έχασε το 2016 (-6,5%) και μερικώς ανέκτησε το 2017, όπου στο 12μηνο η αγορά σούπερ μάρκετ έκλεισε με άνοδο της τάξης του 2,3%.

Σε ό,τι αφορά τους πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους, η τάση παραμένει ασαφής και η κατανάλωση συγκρατημένη. Μετά από έναν «κακό» Ιανουάριο, όπου καταγράφηκε πτώση πωλήσεων της τάξης του 1,1% σε αξία και -1,3% σε όγκο, ο Φεβρουάριος έφερε θετικό πρόσημο, με αύξηση πωλήσεων κατά +0,5% σε αξία και +1,2% σε όγκο.

Οι μεγάλοι κερδισμένοι στο α' δίμηνο ήταν τα υπερμάρκετς (εμβαδού άνω των 2.500 τ.μ.), των οποίων οι πωλήσεις εμφάνισαν σαφή αύξηση κατά 30,2%. Το εν λόγω τμήμα της αγοράς ωστόσο καλύπτει μόλις το 11,7% του συνόλου, οπότε η συγκεκριμένη επίδοση δεν φθάνει να αλλάξει δραματικά την τάση. Οι υπόλοιπες κατηγορίες καταστημάτων (1.000-2.500 τ.μ., 400-1.000 τ.μ και τέλος, τα μικρού εμβαδού σημεία από έως 400 τ.μ.) παρουσίασαν πτώση κατά 2,7%, 4,8% και 0,4% αντίστοιχα.

Σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες προϊόντων, μόνον ο τομέας τροφίμων διατήρησε έστω οριακά θετικό πρόσημο στο α' δίμηνο του 2018 (+0,1%) σε αξία, ενώ μείωση κατά 0,8% παρουσίασε η κατηγορία καθαριστικών και ειδών οικιακής χρήσης και κατά 1,7% τα είδη προσωπικής υγιεινής και των καλλυντικών.

Οι παραπάνω επιδόσεις σχετίζονται προφανώς με τις δομικές αλλαγές στην αγορά σούπερ μάρκετ (σταδιακή ενεργοποίηση πρώην δικτύου Μαρινόπουλου και των 33 υπερμάρκετ σε συνδιασμό με τη νέα μοιρασιά των μεριδίων), αλλά και στη διαρκή πίεση των τιμών λόγω του οξυμένου ανταγωνισμού.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v