Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Made in Greece ένα στα τρία καλλυντικά στην Ελλάδα

«Ταπεινός» αλλά ανθεκτικός ο ελληνικός «δείκτης του κραγιόν». Σταθερό στα 200 εκατ. ευρώ ετησίως το εξαγωγικό αποτύπωμα για τις ελληνικές εταιρίες. Σταθερότητα στην τριετία για την εγχώρια κατανάλωση.

Made in Greece ένα στα τρία καλλυντικά στην Ελλάδα

Μια μικρή αλλά ανθεκτική θέση στην ευρωπαϊκή αγορά κατέχει η ελληνική κοσμετολογία, η οποία εξάγει περίπου 200 εκατ. ευρώ καλλυντικών προϊόντων ετησίως, καταλαμβάνοντας ωστόσο τη 18η θέση πανευρωπαϊκά πίσω από τη Σλοβακία και τη Σλοβενία, χώρες με ασύγκριτα μικρότερο πληθυσμό και κοσμετολογική παράδοση.

Η παραπάνω διαπίστωση προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων για την ευρωπαϊκή αγορά καλλυντικών το 2016, όπως αυτή καταρτίστηκε από τον οργανισμό Cosmetics Europe. Αθροιστικά οι 28 χώρες της Ε.Ε με την προσθήκη της Ελβετίας, της Νορβηγίας και της Σουηδίας εξάγουν 43,4 δισ. ευρώ καλλυντικών παγκοσμίως (με κορυφαία ευλόγως τη Γαλλία), ενώ σε επίπεδο κατανάλωσης αντιπροσωπεύουν το 1/3 της παγκόσμιας αγοράς καλλυντικών.

Επιστρέφοντας στα ελληνικά δεδομένα, σύμφωνα με την έκθεση, το 2016 στην Ελλάδα λειτουργούσαν περίπου 68 ΜμΕ επιχειρήσεις καλλυντικών και ειδών προσωπικής υγιεινής, καταλαμβάνοντας τη 19η θέση ανάμεσα σε 30 ευρωπαϊκές αγορές. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, η έκθεση της Cosmetics Europe εκτιμά πως σε τιμές χονδρικής, οι πωλήσεις καλλυντικών ανήλθαν στα 593 εκατ. ευρώ (σύμφωνα με τα στοιχεία του ΠΣΒΑΚ, αυτές το 2016 ήταν 653,3 εκατ. ευρώ), ενώ οι πωλήσεις σε τιμές λιανικής υπολογίστηκαν για το 2016 στα 798 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας οριακές διακυμάνσεις σε σχέση με το 2014 και το 2015.

Πάντως, η ελληνική παραγωγή -παρά το μικρό της διεθνές αποτύπωμα- έχει αποκτήσει σημαντικό μερίδιο στην ελληνική αγορά, που αγγίζει σχεδόν το 1/3 της συνολικής αγοράς (176 εκατ. ευρώ το 2016).

Σύμφωνα, τέλος, με την πανευρωπαϊκή έρευνα, η μέση κατά κεφαλήν κατανάλωση καλλυντικών στην Ελλάδα το 2016 ανήλθε μόλις στα 74 ευρώ, καθιστώντας τον Έλληνα καταναλωτή έναν από τους λιγότερο «ματαιόδοξους» της Ευρώπης.

Εκτιμήσεις για το 2017 

Κάμψη πωλήσεων κατά 1% σε σχέση με το 2016 εκτιμά ότι θα παρουσιάσει η εγχώρια κατανάλωση καλλυντικών ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βιομηχάνων &. Αντιπροσώπων Αρωμάτων & Καλλυντικών (ΠΣΒΑΚ). Τα στοιχεία αφορούν τις συνολικές πωλήσεις καλλυντικών (παραγόμενα και εισαγόμενα) στην Ελλάδα (σε τιμές χονδρικής) και η πρόβλεψη του ΠΣΒΑΚ είναι πως φέτος θα αγγίξουν τα 647 εκατ. ευρώ. Η παραπάνω επίδοση εκτιμάται ικανοποιητική -εφόσον επιβεβαιωθεί-, δεδομένου ότι το σύνολο της αγοράς κινείται και μέσω προσφορών.

Η κάμψη αυτή αναμένεται να εξισορροπηθεί την επόμενη χρονιά καθώς ο ΠΣΒΑΚ, με βάση τα στοιχεία που διαθέτει, προβλέπει πως η πορεία των συνολικών πωλήσεων καλλυντικών (σε αξία χονδρικής) θα γνωρίσει αύξηση 1,1% το 2018.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΠΣΒΑΚ, η ευρεία διανομή (σούπερ μάρκετ) συνεχίζει να αποτελεί το κυρίαρχο κανάλι διανομής στη χώρα, αντιστοιχώντας το 2017 το 41,3% των συνολικών πωλήσεων καλλυντικών στην Ελλάδα, αν και με βάση τα στοιχεία του ΠΣΒΑΚ η χρονιά πρόκειται να κλείσει με μείωση πωλήσεων της τάξεως του 3% στη συγκεκριμένη αγορά. Αντιθέτως η επιλεκτική διανομή που αντιστοιχεί πια στο 18,8% της συνολικής αγοράς προβλέπεται πως θα κλείσει το 2017 με αύξηση πωλήσεων 2%.

Τη σημαντικότερη άνοδο πάντως καταγράφει το ηλεκτρονικό κανάλι, καθώς εκτιμάται πως θα καταγράψει φέτος αύξηση πωλήσεων κατά 24%. Το μερίδιο πάντως των πωλήσεων καλλυντικών μέσω του ηλεκτρονικού καναλιού στην Ελλάδα βρίσκεται σήμερα στο 5%.

Όσον αφορά τη διάρθρωση της συνολικής αξίας των πωλήσεων καλλυντικών στις επιμέρους κατηγορίες προϊόντων το 2016 (σε τιμές χονδρικής), τα στοιχεία του ΠΣΒΑΚ δείχνουν πως η περιποίηση σώματος (toiletries) αποτελεί τη μεγαλύτερη κατηγορία, αντιστοιχώντας στο 30,4% των πωλήσεων και ακολουθούν η περιποίηση προσώπου (Skin Care) με 29,4% και η περιποίηση μαλλιών (Ηair Care) με 23,6%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v