Αεροδρόμιο Αθήνας: «Ξεκλείδωσε» με Scoot την αγορά της Ασίας

Ευρωπαϊκό ντεμπούτο μέσω Αθήνας για τη θυγατρική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους της Singapore Airlines. Ασιατικό «σαφάρι» από το «Ελευθέριος Βενιζέλος» για προσέλκυση νέων παικτών στην Αθήνα.

Αεροδρόμιο Αθήνας: «Ξεκλείδωσε» με Scoot την αγορά της Ασίας

Με ποδοσφαιρικούς όρους, η άφιξη της αεροπορικής εταιρείας Scoot στην ελληνική αγορά δεν θα μπορούσε  εύκολα να χαρακτηριστεί «μεταγραφή αεροδρομίου». Δεν θα συρρεύσουν, άλλωστε, αλαλάζοντα πλήθη στις 8:30 το πρωί της Τρίτης 20 Ιουνίου για να υποδεχθούν την παρθενική πτήση της εταιρείας με κωδικό ΤΖ702, η οποία θα έχει αναχωρήσει μερικές ώρες νωρίτερα από το αεροδρόμιο Changi της Σιγκαπούρης.

Κι όμως. Η απευθείας αεροπορική σύνδεση Αθήνας-Σιγκαπούρης ίσως αποδειχθεί ιδιαίτερης στρατηγικής σημασίας με πολλαπλές προεκτάσεις.

Σε επίπεδο συμβολισμών, η Ελλάδα θα ακουστεί μετά από πολλά χρόνια για μια διόλου ασήμαντη πρωτιά. Αφορά το δρομολόγιο της Scoot, το οποίο θα είναι το μεγαλύτερο απευθείας  δρομολόγιο του κόσμου που πραγματοποιείται από αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους.

Η μητρική της Scoot, ταυτόχρονα, Singapore Airlines, κάνει το πρώτο βήμα για την υλοποίηση του στόχου της να συνδέσει την Ευρώπη με την αγορά της Ασίας/Ειρηνικού.

Για το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», η απευθείας σύνδεση Αθήνας-Σιγκαπούρης σηματοδοτεί πολλά περισσότερα από ένα νέο δρομολόγιο. «Ξεκλειδώνει» για λογαριασμό της Ελλάδας τη μεγαλύτερη νέα αγορά του πλανήτη (Ασία/Ειρηνικός) και ταυτόχρονα ενισχύει τη θέση του στην Αν. Μεσόγειο. Το αεροδρόμιο της Κων/πολης και οι πτήσεις της Turkish Airlines δεν θα αποτελούν πλέον μονόδρομο για τους ταξιδιώτες από τα Βαλκάνια που ταξιδεύουν προς την Ασία

Σε συνδυασμό με το νέο, απευθείας  δρομολόγιο Αθήνα-Ν.Υόρκη της Emirates, το αεροδρόμιο καταφέρνει να δημιουργήσει έναν ισχυρό άξονα Ν. Υόρκη-Αθήνα-Σιγκαπούρη, που συνδέει τις τρεις κύριες αγορές του πλανήτη: Βορ. Αμερική-Ευρώπη-Ασία/Ειρηνικός.

Και τώρα αρχίζει το «σαφάρι» στην Ασία! Με βασικά όπλα τις δύο νέες απευθείας  συνδέσεις Αθήνα-Ν. Υόρκη και Αθήνα-Σιγκαπούρη, το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» επιχειρεί να αξιοποιήσει το momentum για να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση του.

Σε λίγες μέρες, άλλωστε, ομάδα στελεχών του αεροδρομίου θα βρεθεί στο φόρουμ «Routes Asia» (Οκινάουα Ιαπωνίας, 19-21 Μαρτίου). Εκεί όπου τα στελέχη του ΔΑΑ έχουν κλεισμένα ραντεβού με 24 ισχυρές αεροπορικές εταιρείες της περιοχής, που «βλέπουν» προς Ευρώπη. Κι ανάμεσά τους, τους μεγαλύτερους παίκτες της Κίνας…

Για τον ελληνικό τουρισμό τα οφέλη είναι προφανή. Μπορεί να μην αλλάζουν από φέτος τα δεδομένα των αφίξεων ξένων επισκεπτών, αλλά ανοίγει ένα παράθυρο στη μεγαλύτερη ταξιδιωτική δεξαμενή του πλανήτη. Από την οποία, μάλιστα, μέχρι τώρα καταφέρνει να αντλήσει κάτι λιγότερο από μερικές σταγόνες μέσω της γραμμής Πεκίνο-Μόναχο-Αθήνα της Air China και τις πτήσεις των αεροπορικών εταιρειών του Κόλπου.

Το σημαντικότερο για τον ελληνικό τουρισμό είναι πως η Ελλάδα μπαίνει στον «χάρτη» προορισμών που εξυπηρετούν οι αεροπορικές εταιρείες της περιοχής.

Ταυτόχρονα, αρχίζουν να διαμορφώνονται προϋποθέσεις να απεξαρτηθεί ο ελληνικός τουρισμός από τις κορεσμένες ευρωπαϊκές «δεξαμενές» του, εμπλουτίζοντας σημαντικά το χαρτοφυλάκιο αγορών του. Αναπόφευκτα θα διαφοροποιηθεί και η ανθρωπογεωγραφία των ξένων τουριστών στη χώρα μας, καθώς ολοένα περισσότεροι Ασιάτες θα κάνουν την εμφάνισή τους στην Αθήνα και τις ελληνικές παραλίες.

Στοίχημα χαμηλού κόστους

Όσο σημαντικό στοίχημα αποτελεί για την ελληνική αγορά  το νέο απευθείας δρομολόγιο της Scoot, άλλο τόσο, και μάλιστα πολλαπλάσιο, είναι για τη θυγατρική της Singapore Airlines.

Το δρομολόγιο Αθήνα-Σιγκαπούρη, άλλωστε,  αποτελεί  ένα επιπλέον βήμα ενηλικίωσης για την εταιρεία που κατάφερε να αναδειχθεί κορυφαία του είδους στην Ασία και στον Ειρηνικό για τρίτη συνεχή χρονιά (2015-2017) και να  συμπεριλαμβάνεται στο Τοπ 10 των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους του πλανήτη.

Η Scoot προορίζεται από τη «μαμά» Singapore Airlines να αποτελέσει το ισχυρό χαρτί της στο ράλι που βρίσκεται σε εξέλιξη μεταξύ των μεγάλων παικτών της Ασίας για τα μερίδια αγοράς στη ραγδαία ανερχόμενη αγορά χαμηλού κόστους.

Για τον σκοπό αυτόν, η Scoot βρίσκεται σε διαδικασία συγχώνευσης με την άλλη θυγατρική χαμηλού κόστους  της Singapore Airlines, Tiger Airways, γνωστότερη ως Tigerair. Για να συμβεί αυτό χρειάστηκε η Singapore να εξαγοράσει πλήρως την Tiger air, η οποία βγήκε και από το Χρηματιστήριο.

Scoot και Tiger Airways ελέγχονται πλήρως από την εταιρεία Budget Aviation Holdings. Μια εταιρεία που ίδρυσε ο όμιλος  Singapore Airlines μόλις τον περασμένο Μάιο. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της Singapore Airlines, οι δύο θυγατρικές θα ενοποιηθούν και θα πετούν με το εμπορικό σήμα της Scoot.

Βασικό όπλο της Scoot στον αγώνα δρόμου που κάνει για να προλάβει τους ανταγωνιστές της στην πραγματοποίηση μακρινών δρομολογίων χαμηλού κόστους είναι ο στόλος της, ο οποίος αποτελείται αποκλειστικά από νέας γενιάς Boeing 787-8 Dreamliner. Ένα αεροπλάνο που διαθέτει, μεταξύ άλλων: οκτώ κουκέτες για τα μέλη πληρώματος, συνολικά 329 καθίσματα (18 Business Class), 78% μεγαλύτερα παράθυρα, δυναμικό φωτισμό led που επιτρέπει να δημιουργείται στην καμπίνα του αεροπλάνου περιβάλλον ημέρας ή νύχτας, wi-fi και μπρίζες ρεύματος ανά θέση ενώ διαθέτει και παιδότοπο, καταναλώνει 20% λιγότερα καύσιμα και παράγει 60% λιγότερο θόρυβο. Η Scoot έχει υπό παραγγελία 20 τέτοια αεροπλάνα.

Οι πτήσεις μεταξύ Αθήνας και Σιγκαπούρης θα ξεκινήσουν στις 20 Ιουνίου και θα πραγματοποιούνται τέσσερις φορές την εβδομάδα (Τρίτη, Πέμπτη, Σάββατο και Κυριακή). Το δρομολόγιο θα αναχωρεί από Σιγκαπούρη  στις 02:00 και θα φθάνει στην Αθήνα στις 08:30. Στη συνέχεια θα απογειώνεται από Αθήνα στις 12:00 και θα φθάνει στη Σιγκαπούρη στις 04:25 το πρωί της επόμενης μέρας (τοπικές ώρες).

Οι επιβάτες από Αθήνα θα έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν το ταξίδι τους σε συνολικά 59 προορισμούς του δικτύου των Scoot-Tigerair αλλά και προορισμούς που εξυπηρετούνται από τη Singapore Airlines και τη Silk Air στην ευρύτερη περιοχή της Ασίας/Ειρηνικού.

Το εισιτήριο απλής μετάβασης θα κοστίζει 180 ευρώ ή 360 ευρώ μετ’ επιστροφής, συμπεριλαμβανομένων των φόρων. Το κόστος για την Business Class (ScootBiz) φθάνει τα 590 ευρώ (απλή μετάβαση).

Με επιπλέον 20 ευρώ (40 ευρώ με επιστροφή) θα μπορεί να ταξιδέψει κανείς από τη Σιγκαπούρη προς την Μπανγκόκ (Ταϋλάνδη) ή την Γκουανγκτσού (Κίνα).

Το μέσο κόστος των γευμάτων μέσα στο αεροπλάνο είναι 8-9 δολάρια.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v