Νέο «μέτωπο», αυτή τη φορά με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας της Ευρώπης, ανοίγει η νεοσύστατη (ιδρύθηκε στις αρχές του 2016) Ένωση των Αεροπορικών εταιρειών της Ευρώπης A4E (Airlines for Europe).
Μετά το αίτημα για αναθεώρηση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας για τις χρεώσεις στα αεροδρόμια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την «κόντρα» με τις εταιρείες που τα διαχειρίζονται, η A4E επιχειρεί τώρα να ανοίξει θέμα επιπτώσεων στην Ευρωπαϊκή οικονομία από τις απεργίες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας στην Ευρώπη.
Η Ένωση δημοσιοποίησε επικαιροποιημένα στοιχεία από μελέτη της PricewaterhouseCoopers (PwC) η οποία συμπεριέλαβε σχετικά στοιχεία που αφορούν το διάστημα έως και 30 Σεπτεμβρίου 2016. Σύμφωνα με την A4E από την μελέτη προκύπτει πως από το 2010 μέχρι και φέτος, η επίδραση στην οικονομία της Ε.Ε από τις απεργίες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας φθάνει τα 12 δισ. ευρώ ενώ συνδέεται και με περισσότερες από 140.000 θέσεις απασχόλησης.
Σύμφωνα με την Α4Ε, από το 2010 μέχρι σήμερα έχουν καταγραφεί 217 μέρες απεργίας ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας στην Ε.Ε που ισοδυναμούν σχεδόν με ένα μήνα απεργιών κάθε χρόνο. Συνολικά, όπως αναφέρει η Ένωση, υπήρξαν 278 μέρες με προβλήματα καθώς συνυπολογίζονται οι μέρες πριν και μετά τις απεργίες κατά τις οποίες χρειάζεται να ακυρωθούν ή επαναπρογραμματιστούν οι πτήσεις.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, η χώρα όπου γίνονται πιο συχνά απεργίες ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας είναι η Γαλλία ενώ ακολουθούν Ελλάδα, Ιταλία και η Πορτογαλία. Το συνολικό αποτέλεσμα των απεργιών αυτών, σύμφωνα πάντα με την Α4Ε, ήταν 35.000 ακυρώσεις πτήσεων και περισσότερα από 7 εκατ. λεπτά καθυστερήσεων στις προγραμματισμένες πτήσεις. Τα μεγέθη αναφέρονται στις αεροπορικές εταιρείες μέλη της Α4Ε.
Ο ευρωπαϊκός τουρισμός, σύμφωνα με τη μελέτη, δέχεται τα σοβαρότερο πλήγματα από τις απεργίες των ελεγκτών με τις ζημιές του τομέα να υπολογίζονται σε 7,3 δισ. ευρώ.