Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Από επιτροπή σε επιτροπή οι αλλαγές για το επάγγελμα του μηχανικού

Σε έξι μήνες προβλέπεται πως θα παραδοθεί το πόρισμα επιτροπής για τις αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο που διέπει το επάγγελμα του μηχανικού. Υπό την πίεση των δανειστών η κυβέρνηση κατέθεσε ρύθμιση στο σχέδιο νόμου για τα πρατήρια καυσίμων.

Από επιτροπή σε επιτροπή οι αλλαγές για το επάγγελμα του μηχανικού

Με καθυστέρηση δεκαετιών και υπό την ασφυκτική πίεση των δανειστών, η χώρα μας προχωρά, με μισή καρδιά όπως προκύπτει από τη ρύθμιση που κατέθεσε το υπουργείο Υποδομών, σε εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου που διέπει το επάγγελμα του μηχανικού. Για δεκαετίες, τα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών ρυθμίζονται με όρους συντεχνιακούς μεταξύ των διαφόρων ειδικοτήτων, όπως υποστηρίζουν εδώ και χρόνια όσοι θεωρούν πως πρέπει να αλλάξει το σημερινό πλαίσιο.

Στη ρύθμιση που εντάχθηκε από το υπουργείο Υποδομών στο σχέδιο νόμου για τα πρατήρια καυσίμων προβλέπεται η σύσταση επιτροπής η οποία εντός εξαμήνου θα παραδώσει πόρισμα με βάση το οποίο η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην έκδοση προεδρικού διατάγματος για το θεσμικό πλαίσιο (τα επαγγελματικά δικαιώματα, κλπ) που διέπει το επάγγελμα του μηχανικού. Με την ίδια ρύθμιση θεσμοθετούνται άλλες τέσσερις ειδικότητες μηχανικών, στις εννέα που υπάρχουν σήμερα.Πρόκειται για τις ειδικότητες των μηχανικών χωροταξίας, πολεοδομίας και ανάπτυξης, των μηχανικών περιβάλλοντος, των μηχανικών ορυκτών πόρων και των μηχανικών παραγωγής και διοίκησης 

Προβλέπεται πλέον πως «τα μέλη του ΤΕΕ εντάσσονται στις ακόλουθες ειδικότητες: α)πολιτικών μηχανικών, β)αρχιτεκτόνων μηχανικών, γ)μηχανολόγων μηχανικών, δ)ηλεκτρολόγων μηχανικών, ε)αγρονόμων-τοπογράφων μηχανικών, στ)χημικών μηχανικών, ζ) μηχανικών μεταλλείων - μεταλλουργών, η)ναυπηγών μηχανικών, θ)ηλεκτρονικών μηχανικών, ήμηχανικών χωροταξίας, πολεοδομίας και ανάπτυξης, ια)μηχανικών περιβάλλοντος, ιβ) μηχανικών ορυκτών πόρων, ιγ) μηχανικών παραγωγής και διοίκησης».

Στο σχέδιο νόμου αναφέρεται πως «με κοινή απόφαση των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών, Οικονομίας και Ανάπτυξης, Παιδείας, Έρευνας και θρησκευμάτων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας η σύσταση και συγκρότηση εννεαμελούς (9) Επιτροπής για την εκπόνηση σχεδίου πρότασης για την έκδοση του προεδρικού διατάγματος». Υπό τη συγκεκριμένη επιτροπή θα λειτουργούν δέκα τρεις ομάδες έργου οι οποίες «οφείλουν να παραδώσουν πορίσματα μη δεσμευτικού χαρακτήρα» για κάθε μια από τις ειδικότητες του ΤΕΕ. «Η μη υποβολή πορίσματος ενός ή περισσοτέρων από τις δέκα τρεις ομάδες έργου δεν κωλύει την Επιτροπή να υποβάλλει σχέδιο πρότασης και άνευ αυτού».

Η ρύθμιση προκαλεί, πάντως, την αντίδραση της διοίκησης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ). Σε δήλωση του προέδρου του ΤΕΕ Γ. Στασινού αναφέρεται:

"Ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης εξακολουθεί να υποβαθμίζει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας. Παρά το ότι θήτευσε στη θέση του Προέδρου του, υποτιμά τους μηχανικούς της χώρας.
Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας και οι διπλωματούχοι μηχανικοί δεν είναι απλές «λοιπές διατάξεις» σε ένα νομοσχέδιο. Το ΤΕΕ έχει ιστορία σχεδόν ενός αιώνα στη χώρα και οι μηχανικοί στηρίζουν με τη δουλειά τους την ελληνική οικονομία και κοινωνία.

Μας άξιζε και μας αξίζει ένα νομοσχέδιο ειδικό για τον τεχνικό κόσμο της χώρας. Η ενσωμάτωση διατάξεων για το ΤΕΕ και τους μηχανικούς σε ένα νομοσχέδιο για τα πρατήρια καυσίμων μας προσβάλει και μας υποτιμά.

Είναι απορίας άξιον γιατί ο Υπουργός Υποδομών επέλεξε να φέρει τελευταία στιγμή αυτές τις διατάξεις στη Βουλή, με τη διαδικασία του «επείγοντος» και με το άγχος των «προαπαιτούμενων» της 2ης αξιολόγησης, όταν έχει, από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε, πριν δύο χρόνια περίπου, το θέμα στο γραφείο του και παρουσίασε στην κυβέρνηση σχέδιο των ρυθμίσεων από την αρχή της χρονιάς.

Ίσως τελικά να πρέπει να γίνονται «κάθε Κυριακή εκλογές» στο ΤΕΕ, μπας και φιλοτιμηθούν να φέρουν και τις άλλες ρυθμίσεις που καθυστερούν και έχει ανάγκη ο τεχνικός κόσμος και η ελληνική οικονομία.
Ελπίζω τουλάχιστον η Βουλή να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και να καλέσει το ΤΕΕ να εκφράσει την άποψή του για ένα νομοσχέδιο που αφορά το ίδιο και περισσότερους από 100.000 μηχανικούς της χώρας".

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v