Φέτος κληρώνει για τη μαρίνα της Πύλου

Ο διαγωνισμός που ξεκίνησε το 2013 σκόνταψε σε πολλά εμπόδια. Επιχειρείται τώρα η επιτάχυνση, με στόχο να γίνει η παραχώρηση τη φετινή χρονιά. Ποιοι είναι οι πιθανοί υποψήφιοι. Κινητικότητα από το ΤΑΙΠΕΔ και για τη μαρίνα Αλίμου.

Φέτος κληρώνει για τη μαρίνα της Πύλου

Η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη θέση του αποτιμητή του δικαιώματος παραχώρησης της μαρίνας Πύλου, την προηγούμενη εβδομάδα, δείχνει πως η διοίκηση του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) εμμένει στον στόχο για υποβολή δεσμευτικών προσφορών στο επόμενο τρίμηνο.

Ο διαγωνισμός για την 40ετή παραχώρηση της μαρίνας Πύλου έχει ξεκινήσει πριν από τρία χρόνια, τον Σεπτέμβριο του 2013, αλλά υπήρξαν εμπλοκές με την αρχαιολογία, την τοπική δημοτική αρχή, καθώς και πολυετείς διαπραγματεύσεις ώστε να βρεθεί κοινός τόπος.

Παρά το γεγονός πως αρχικά είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον 11 όμιλοι και έχουν περάσει στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού οκτώ εξ αυτών, οι πληροφορίες φέρνουν ως σίγουρο υποψήφιο την οικογένεια Κωνσταντακόπουλου, η οποία ελέγχει το γειτονικό ξενοδοχειακό συγκρότημα Costa Navarino.

Μειοψηφικό μερίδιο στο τελευταίο ελέγχει η οικογένεια Olayan από τη Σαουδική Αραβία, η οποία όμως διατηρεί επιχειρηματική παρουσία σχεδόν μισού αιώνα στη χώρα μας. Επιπλέον, η πλευρά Κωνσταντακόπουλου συνεργάζεται και με τον τουρκικό όμιλο Dogus (που κατέχει το 50% της μαρίνας Φλοίσβου και σειρά άλλων τουριστικών λιμένων στην Ελλάδα και τη Μεσόγειο). Οι δύο όμιλοι κατέθεσαν, ως γνωστόν, από κοινού προσφορά για την απόκτηση του ξενοδοχείου Hilton από την Ιονική Ξενοδοχειακή (Alpha Bank).

Τόσο η Dogus, όσο και η οικογένεια Κωνσταντακόπουλου είχαν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον για τη μαρίνα Πύλου, όπως και στους διαγωνισμούς για άλλες μαρίνες που δεν προχώρησαν. Μένει, βέβαια, να αποδειχθεί αν το ενδιαφέρον των δύο ομίλων θα είναι δεσμευτικό με την υποβολή οικονομικής προσφοράς.

Για να προχωρήσει ο διαγωνισμός της μαρίνας Πύλου χρειάστηκαν πολυετή παζάρια μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Κεντρικού Συμβουλίου Νεότερων Μνημείων. Τελικά το τελευταίο αποδέχθηκε την τελική πρόταση του Ταμείου στα μέσα του έτους. Μεταξύ των προβλέψεων που έχουν ενταχθεί στον τελικό σχεδιασμό για τη μαρίνα είναι οι πλωτές εξέδρες, ξύλινος επιθαλάσσιος διάδρομος για τη διέλευση των επισκεπτών, κτίσματα ύψους 7,5 μέτρων με στέγη έως 4,5 μέτρα, με δυνατότητα κάλυψης 30% και συντελεστή δόμησης 0,2.

Ο ακριβής χρόνος υποβολής των δεσμευτικών προσφορών θα κριθεί από το πότε θα καλυφθούν οι τελευταίες εκκρεμότης από τις αρχαιολογικές και άλλες υπηρεσίες του δημοσίου.

Η μαρίνα Αλίμου

Στο ΤΑΙΠΕΔ επιχειρούν να ξεμπλοκάρουν και την υπόθεση παραχώρησης της μαρίνας Αλίμου, της μεγαλύτερης των Βαλκανίων, η οποία όμως έχει εμπλακεί σε κυκεώνα εξωδίκων με σημερινούς χρήστες του ακινήτου (ορισμένοι από τους οποίους δεν πληρώνουν!).

Για τη μαρίνα Αλίμου ενδιαφέρεται σίγουρα η κοινοπραξία της Dogus με τη Lamda Development, που ελέγχουν τη γειτονική μαρίνα Φλοίσβου. Ο πρώτος διαγωνισμός για τη μαρίνα Αλίμου είχε κηρυχθεί άγονος εξαιτίας λαθών στον σχεδιασμό και των προβλημάτων που προαναφέρθηκαν με τους υφιστάμενους χρήστες.

Προ τριετίας, όταν προκηρύχθηκαν οι διαγωνισμοί για Αλιμο, Πύλο και Χίο (επίσης κηρύχθηκε άγονος), εκτός από την Dogus συμμετείχε αυτόνομα και ο τουρκικός όμιλος Global Liman Isletmeleri A.Ş. ο οποίος διαχειρίζεται τρία λιμάνια στη γείτονα, σε Αττάλεια, Αλικαρνασσό και Κουσάντασι.

Στους υποψηφίους περιλαμβανόταν και η ιταλική Azimut Benetti, ο μεγαλύτερος όμιλος στον κόσμο στην κατασκευή πολυτελών σκαφών αναψυχής και ιδιοκτήτης φιρμών (brands) όπως Azimut Yachts, Atlantis, Benetti Yachts, Yachtique, Fraser Yachts, Lusben. Είναι διαχειριστής τουριστικών λιμένων στην Ιταλία (Marina di Varazze) και του Royal Yacht Club της Μόσχας.

Από ελληνικής πλευράς, τις μαρίνες διεκδικούν ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ μέσω της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ο όμιλος J&P ΑΒΑΞ, ο όμιλος Archirodon, η οικογένεια Στέγγου (μέσω της Πόρτο Καρράς ΑΕ) καθώς και μικρότερες τεχνικές εταιρείες ή διαχειριστές μαρινών όπως η Envitec, η ΑΤΕΣΕ, η Κάσος ΑΕ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v