Με τη βοήθεια της νέας εφαρμογής OASA Telematics, η οποία λειτουργεί για φορητές συσκευές με λειτουργικό σύστημα Android και εντός των ημερών για συσκευές με iOS (Apple) και Windows, ένας επιβάτης λεωφορείου μπορεί να περιμένει στο γραφείο ή στο σπίτι του μέχρι να δει πως το όχημα πλησιάζει τη στάση του. Ετσι δεν χρειάζεται να περιμένει στις στάσεις, ενώ μπορεί ακόμα και να διαλέξει εναλλακτική διαδρομή ανάλογα με το πόσο σύντομα βλέπει να έρχονται τα λεωφορεία ή τα τρόλεϊ.
Μάλιστα η νέα εφαρμογή δεν καλύπτει μόνο τις 1.000 "έξυπνες" στάσεις που εγκαθίσταται σύστημα ενημέρωσης των επιβατών για τον χρόνο άφιξεων των οχημάτων, αλλά και τις 2.500 στάσεις των αστικών συγκοινωνιών στην Αττική!
Ανάλογα με το σημείο που βρίσκεται ο επιβάτης ενημερώνεται για την κοντινότερη στάση, για τις γραμμές που διέρχονται, για τον χρόνο άφιξης των οχημάτων κ.λπ. Γι' αυτό και τα σχόλια χρηστών που την κατέβασαν για συσσκευές Android είναι εξαιρετικά θετικά, αλλά με τη συνήθη καχυποψία για το πότε θα σταματήσει η συντήρησή της από το δημόσιο κ.λπ.
Οσοι εμφανίζονται καχύποπτοι μάλλον δε γνωρίζουν πως η εφαρμογή αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για την τηλεματική στις αστικές συγκοινωνίες και πως ο ανάδοχος (Intrasoft International και Intrakat) είναι υποχρεωμένος να τη συντηρεί / αναβαθμίζει για τα επόμενα 12 χρόνια. Ο ίδιος ανάδοχος είναι υποχρεωμένος κάθε βράδυ να ελέγχει τα οχήματα και να επισκευάζει τις βλάβες στο σύστημα εντοπισμού θέσης (GPS), ώστε την άλλη ημέρα η διοίκηση της Ο.ΣΥ. (Οδικές Συγκοινωνίες) να έχει άμεση εικόνα για το πού βρίσκονται.
Μάλιστα, δύο περιστατικά των τελευταίων εβδομάδων δείχνουν πως η λειτουργία του συστήματος τηλεματικής μπορεί να βελτιώσει την εικόνα που έχουν οι πολίτες για το επίπεδο εξυπηρέτησης των λεωφορείων και των τρόλεϊ. Προ ημερών στέλεχος του ΟΑΣΑ που βρέθηκε στην οδό Ακαδημίας διαπίστωσε πως μια από τις φωτεινές πινακίδες που δείχνουν τον χρόνο άφιξης των λεωφορείων / τρόλεϊ ήταν σκοτεινή. Τηλεφώνησε ανήσυχος στον ανάδοχο ώστε να επισκευάσει τη βλάβη.
Έλαβε την απάντηση πως η πινακίδα δεν δείχνει τίποτα γιατί δεν υπάρχει λεωφορείο που να κυκλοφορεί με κατεύθυνση προς αυτή. Ετσι διαπιστώθηκε πως ο οδηγός συγκεκριμένης γραμμής είχε αποφασίσει να μην πραγματοποιήσει το τελευταίο δρομολόγιο! Ειδοποιήθηκε ο υπεύθυνος και σε λίγο το λεωφορείο βρισκόταν εν κινήσει.
Σε μια άλλη περίπτωση, ο οδηγός συγκεκριμένου λεωφορείου εμφανιζόταν επί τρεις συνεχόμενες ημέρες να δηλώνει πως είχε χαλάσει το GPS! Και τις τρεις φορές επισκευάστηκε, αλλά την τελευταία οι υπεύθυνοι του έργου τηλεματικής ενημέρωσαν την εταιρεία. Με παρέμβαση της τελευταίας προς τον οδηγό, οι βλάβες σταμάτησαν...
Τι προσφέρει η εφαρμογή OASA Telematics
Μπαίνοντας στο κεντρικό μενού του συγκεκριμένου λογισμικού ο χρήστης μπορεί να βρει τις ακόλουθες ενότητες:
*Πλησιέστερες Στάσεις (υποδεικνύει αυτόματα πού βρίσκεται η πλησιέστερη στάση λεωφορείου ή τρόλεϊ).
*Θέσεις λεωφορείων (αποτυπώνεται η θέση των λεωφορείων πάνω σε χάρτη σε πραγματικό χρόνο).
*Αφίξεις (ενημέρωση για τις αφίξεις των λεωφορείων όλων των γραμμών στις στάσεις).
*Βέλτιστη διαδρομή (μέσω αυτής μπορεί κανείς να αναζητήσει τη βέλτιστη διαδρομή που μπορεί να ακολουθήσει, χρησιμοποιώντας ΜΜΜ από τη θέση στην οποία βρίσκεται).
*Γραμμές (παρέχονται πληροφορίες για όλα τα δρομολόγια λεωφορείων και τρόλεϊ).
*Νέα (ανακοινώσεις που αφορούν τις αστικές συγκοινωνίες και όχι μόνο).
*Τέλος, κάθε χρήστης μπορεί να αποθηκεύσει στα «Αγαπημένα» τις στάσεις που χρησιμοποιεί συνηθέστερα, με αποτέλεσμα να βρίσκει αυτόματα όλα τα δρομολόγια που διέρχονται από αυτές σε πραγματικό χρόνο, ώστε να προγραμματίζει πιο εύκολα τις μετακινήσεις του.