ΔΕΘ-Helexpo: Στοίχημα εξωστρέφειας με όπλο τη... σοκολάτα!

Στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου «χτίζει» η ενιαία, πλέον, ΔΕΘ-Helexpo. Πώς το θεματικό πάρκο για τη σοκολάτα «μαγνητίζει» το ενδιαφέρον των ξένων. Τα νέα «όπλα» στο χαρτοφυλάκιο εκθέσεων. H «ναυαρχίδα» των εκθέσεων και τα νέα project.

ΔΕΘ-Helexpo: Στοίχημα εξωστρέφειας με όπλο τη... σοκολάτα!

Χρειάστηκε μόλις ένας χρόνος ενιαίας λειτουργίας της ΔΕΘ-Helexpo Α.Ε για να επιστρέψει η εταιρεία σε κερδοφορία, καλύπτοντας το χαμένο έδαφος από τη 14χρονη διχοτόμησή της (1999-2013). Κι αν η εξωστρέφεια αποτελεί το βασικό στοίχημα του ενιαίου, πλέον, εθνικού φορέα διοργάνωσης εκθέσεων και συνεδρίων, το «Εργοστάσιο και Μουσείο Σοκολάτας» αποτελεί ίσως το πιο αντιπροσωπευτικό παράδειγμα της νέας σελίδας στη λειτουργία του ομίλου.

Πρόκειται για ένα διαδραστικό θεματικό πάρκο αφιερωμένο στον ονειρικό κόσμο της σοκολάτας, με εκπαιδευτικό, μορφωτικό και ψυχαγωγικό περιεχόμενο (και πιστοποημένο), το οποίο εκτείνεται σε επιφάνεια 2.500 τ.μ.

Το project λειτούργησε γα πρώτη φορά στις εγκαταστάσεις της ΔΕΘ στη Θεσ/νίκη προσελκύοντας 300.000 επισκέπτες. Από τον Νοέμβριο και μέχρι 20 Φεβρουαρίου έχει μεταφερθεί στην Αθήνα (Γκάζι), το έχουν επισκεφθεί ήδη περισσότεροι από 250.000 επισκέπτες (με εισιτήριο) κι οι υπεύθυνοι της ΔΕΘ-Helexpo εκτιμούν ότι θα ξεπεράσουν τις 500.000 μέχρι να κλείσει τις πύλες του.

Για το «στήσιμο» και τη λειτουργία του θεματικού πάρκου απαιτείται επένδυση 1 εκατ. ευρώ για το διάστημα των τριών μηνών λειτουργίας του. Το «Εργοστάσιο και Μουσείο Σοκολάτας» έχει ήδη προσελκύσει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον από την Ιταλία, το Ισραήλ, τη Βουλγαρία, την Τουρκία και τη Ρωσία, προκειμένου να
δημιουργηθούν πανομοιότυπα «εργοστάσια σοκολάτας» και σ'αυτές τις χώρες.

Όπως ανέφερε, μάλιστα, ο δ/νων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo Κυριάκος Ποζρικίδης, το επόμενο δίμηνο αναμένονται εξελίξεις από τις επαφές με ξένους ενδιαφερόμενους, με προοπτική την οριστικοποίηση συμφωνιών.

Ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo Αναστάσιος Τζήκας επεσήμανε ως καθοριστικό για την αλλαγή σελίδας στην εταιρεία την επανένωση των ΔΕΘ και Helexpo σε ένα ενιαίο σχήμα. Όπως εξήγησε, από το 2013 που έγινε η επανένωση, η εταιρεία κατάφερε να εξορθολογίσει τις δαπάνες της, διευθέτησε τις οικονομικές διαφορές με πελάτες της που εκκρεμούσαν επί χρόνια και διαφοροποίησε την πολιτική αμοιβών.

Παράλληλα, όπως εξήγησε, η εταιρεία επικεντρώθηκε στην αξιοποίηση των εγκαταστάσεών της σε Θεσ/νίκη και Αθήνα 365 μέρες τον χρόνο, διεύρυνε την γκάμα των δραστηριοτήτων της εντός και εκτός Ελλάδας, εξασφάλισε συνεργασίες με κορυφαίους, παγκόσμιους «παίκτες» του κλάδου διοργάνωσης εκθέσεων και συνεδρίων ενώ θα είναι ο εθνικός φορέας που θα αναλάβει το πρακτικό σκέλος για τη συμμετοχή της Ελλάδας σε περίπτερα, διεθνείς εκθέσεις κάθε είδους σε όλο τον κόσμο.

Η «αναγέννηση» της εταιρείας αποτυπώθηκε στα μεγέθη του 2014, όταν κατάφερε να προσελκύσει 452.749 επισκέπτες σε τρεις εκδηλώσεις (79η ΔΕΘ, Αστερόκοσμος, Agrotica) ενώ στο χώρο της ΔΕΘ κινήθηκαν 1 εκατ. επισκέπτες. Τα εισιτήρια κατέγραψαν αύξηση 93% ενώ το 65% των επισκεπτών ήταν νέοι 18-38 ετών. Ενδεικτικό της αναστροφής του κλίματος είναι το γεγονός ότι την πύλη της το 2014 πέρασαν 255.536 επισκέπτες έναντι 110.000 το 2012.

Το αποτέλεσμα ήταν το 2014 τα μεικτά κέρδη της ΔΕΘ-Helexpo να φθάσουν το 1,75 εκατ. ευρώ έναντι 0,81 εκατ. ευρώ το 2013, οι δαπάνες μειώθηκαν κατά 1,1 εκατ. ευρώ ενώ ο κύκλος εργασιών έφθασε τα 11,4 εκατ. ευρώ έναντι 9,4 εκατ. ευρώ το 2013. Κι όλα αυτά με 66 εργαζόμενους.

Η ΔΕΘ-Helexpo είναι ήδη ο μεγαλύτερος «παίκτης» του κλάδου εκθέσεων στη Νοτιοανατολική Ευρώπη ενώ η διοίκησή της στοχεύει να αποκτήσει ηγετικό περιφερειακό ρόλο στη διοργάνωση εμπορικών εκδηλώσεων μεσαίου μεγέθους. Στο πλαίσιο αυτό ματαιώθηκε το σχέδιο μετεγκατάστασης της έκθεσης στη δυτική πλευρά της Θεσ/νίκης. Αντίθετα προκρίθηκε η ανάπλαση του υφιστάμενους εκθεσιακού πάρκου στο κέντρο της συμπρωτεύουσας. Η έναρξη των σχετικών έργων, ωστόσο (ύψους έως 120 εκατ. ευρώ), θα ξεκινήσει «όταν το επιτρέψουν τα οικονομικά της χώρας» όπως επεσήμανε ο πρόεδρος της εταιρείας Αν. Τζήκας.

Η εταιρεία οργανώνει περισσότερες από 20 εκθέσεις όλων των κλάδων ενώ κάθε χρόνο παρέχει υποστήριξη σε 35 εκθέσεις τρίτων διοργανωτών.

Τη «ναυαρχίδα» του χαρτοφυλακίου κλαδικών εκθέσεων της ΔΕΘ-Helexpo αποτελεί η Agrotica, που έχει εξελιχθεί στη μεγαλύτερη διεθνή έκθεση αγροτικών μηχανημάτων, εξοπλισμού και εφοδίων στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Το 2014 κατέγραψε ρεκόρ επισκεψιμότητας, με τις συμμετοχές από το εξωτερικό να φθάνουν στο 20%. Η 26η Agrotica (2016) έφθασε σε ένα νέο ρεκορ εκθετών (1.500 εταιρείες), με συμμετοχές από 41 χώρες.

Το 2015 η διεθνής τουριστική έκθεση Philoxenia κατέγραψε αύξηση των εμπορικών επισκεπτών κατά 40%.

Μια από τις πιο πετυχημένες νέες εκθέσεις της ΔΕΘ-Helexpo θεωρείται η Freskon. Η έκθεση δημιουργήθηκε για να ενισχυθεί η ελληνική αγορά φρέσκων φρούτων και λαχανικών, με στόχο να καθιερωθεί ως η μεγαλύτερη έκθεση του είδους στον χώρο των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Μεσογείου. Η έκθεση οργανώνεται τον Απρίλιο και το 2015 προσέλκυσε αγοραστές από 36 χώρες, πραγματοποιήθηκαν 2.500 επιχειρηματικές συναντήσεις ενώ ο συνολικός τζίρος των ξένων εμπορικών επισκεπτών που ήρθαν σε επαφή με εκθέτες εκτιμάται ότι ανερχόταν σε 3,2 δισ. ευρώ.

Η ηχηρή διεθνής συνεργασία της ΔΕΘ-Helexpo έγινε με τον όμιλο Reed Exhibitions, έναν από τους ισχυρότερους του κόσμου. Καρπός της συνεργασίας του είναι η διοργάνωση για πρώτη φορά στην Ελλάδα της έκθεσης Aqua Therm. Πρόκειται για ένα από τα γνωστότερα εμπορικά σήματα της αγοράς, με παρουσία σε 14 χώρες, που συγκεντρώνει τους κατασκευαστές και προμηθευτές από τους χώρους της θέρμανσης, του εξαερισμού και του κλιματισμού.

Νέα «όπλα» στο χαρτοφυλάκιο της ΔΕΘ-Helexpo αποτελούν η έκθεση αθλητικών ειδών Sportexpo Marathon, η οποία θα συνδυαστεί με τη διοργάνωση του Μαραθωνίου «Μέγας Αλέξανδρος» της Θεσ/νίκης, και η έκθεση τέχνης «Thessaloniki-International Contemporary Art Fair», ενώ αναβιώνει μια από τις παλαιότερες εκθέσεις της ΔΕΘ, η Artozyma.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v