Οι επίσημες ανακοινώσεις απομένουν, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Euro2day.gr, για την είσοδο ελληνικού κατασκευαστικού ομίλου στην εταιρία Ελληνικά Υδατοδρόμια Α.Ε., που διαχειρίζεται το μοναδικό, μέχρι στιγμής, αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο της χώρας, στην Κέρκυρα.
Η επικείμενη αναγγελία, ωστόσο, δεν αποτελεί τη μόνη ένδειξη για την πρόθεση της κυβέρνησης να επιταχύνει τις διαδικασίες για τη δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων και τη λειτουργία υδροπλάνων.
Το επιβεβαιώνει το πυκνό πρόγραμμα επαφών που έχει αυτές τις μέρες στη χώρα μας αντιπροσωπεία ισχυρών κρατικών κινεζικών fund που δραστηριοποιούνται στους τομείς των οδικών μεταφορών, της βιομηχανίας και των logistics, ενώ τα τελευταία χρόνια έχουν επεκταθεί στις αερομεταφορές.
Στην αποστολή μετέχουν υψηλόβαθμα στελέχη των κρατικών fund της Κίνας Seawings Aircraft (Jiangsu), Wuxi Industrial Development Group, Wuxi Communications Industry Group και Aviador Holdings. Στις επαφές της κινεζικής αντιπροσωπείας με την ελληνική πλευρά μετέχουν, επίσης, ο Conrado Dornier, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής κατασκευάστριας υδροπλάνων Dornier Seawings και ο Φ. Χατζηανδρώνης, διευθύνων σύμβουλος της Chatziandronis Aerospace & Touristic Seaplanes & Seaports και εκ των βασικών μετόχων της εταιρίας Ελληνικά Υδατοδρόμια Α.Ε.
Σύμφωνα με τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο στάδιο της επεξεργασίας οι φάκελοι για τη δημιουργία 50 υδατοδρομίων. Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ φέρεται να εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι εντός του 2016 «θα αδειοδοτηθούν αρκετά υδατοδρόμια», χωρίς, ωστόσο, να δεσμευτεί για τον αριθμό τους.
Ο κ. Χατζηανδρώνης από την πλευρά του εκτίμησε ότι η δημιουργία ενός δικτύου 50-80 υδατοδρομίων στη νησιωτική και ηπειρωτική Ελλάδα θα μπορούσε να συντηρήσει τη λειτουργία 35 υδροπλάνων. Εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα σύνδεση μεταξύ περιοχών που δεν συνδέονται σήμερα απευθείας με πλοίο ή αεροπλάνο.
Από τη συνάντηση της αντιπροσωπείας με εκπροσώπους του ΤΑΙΠΕΔ προέκυψε η εκτίμηση ότι είναι θέμα ημερών η αδειοδότηση ενός δεύτερου υδατοδρόμιου στους Παξούς. Εκφράστηκε, ταυτόχρονα, αισιοδοξία ότι τους αμέσως επόμενους μήνες, και πάντως εντός του έτους, θα δοθούν άδειες για υδατοδρόμια σε Πάτρα, Λευκάδα και Κεφαλονιά, ώστε να δημιουργηθεί το πρώτο δίκτυο του είδους στη χώρα μας.
Στη συνάντηση με τον υπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Γιώργο Σταθάκη, τα μέλη της αντιπροσωπείας ενημερώθηκαν για τις αλλαγές που προωθούνται στο νέο Αναπτυξιακό Νόμο, ο οποίος αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τον Φεβρουάριο. Όπως ενημερώθηκαν οι Κινέζοι αξιωματούχοι, θα υπάρχει πλέον η δυνατότητα επιδότησης μικρών επενδύσεων (ύψους άνω των 150.000 ευρώ) με λογική «fast track».
Στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι η εξέλιξη θα διευκολύνει την ανάπτυξη υδατοδρομίων καθώς και εταιριών υδροπλάνων, ανοίγοντας τον δρόμο για τη συμμετοχή και τοπικών δημοτικών επιχειρήσεων.
Παράγοντες της αγοράς αποδίδουν το γερμανο-κινεζικό ενδιαφέρον για τα υδατοδρόμια και τα υδροπλάνα στο γεγονός ότι στη γερμανική εταιρεία κατασκευής υδροπλάνων Dornier μετέχουν κινεζικά funds. Επιπλέον, τα πρώτα «κομμάτια» του νέου υδρπλάνου Dornier Seastar της εταιρίας θα αρχίσουν να βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής το 2017. Κι ακόμα, ότι μετά τις πρώτες δεκάδες υδροπλάνων που θα παραχθούν στη Γερμανία, η κατασκευή τους θα γίνεται στην Κίνα. Με προφανές το ζωηρό ενδιαφέρον της κινεζικής πλευράς να εξασφαλίσει αγορές για τα προϊόντα των εργοστασίων της.
Στο μικροσκόπιο Κινέζων και Γερμανών φέρονται να έχουν τεθεί, εν τω μεταξύ, και συγκεκριμένες περιοχές στην Αττική προκειμένου να δημιουργηθούν εγκαταστάσεις συντήρησης των υδροπλάνων αλλά και εκπαίδευσης των πληρωμάτων.
Οι Κινέζοι επενδυτές, ωστόσο, εμφανίζονται διατεθειμένοι να επενδύσουν στον χώρο του ελληνικού τουρισμού. Με τον χώρο της κρουαζιέρας να αποτελεί μία από τις προτεραιότητες καθώς προσελκύει μεγάλο αριθμό Κινέζων τουριστών τα τελευταία χρόνια.