Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σε διαβούλευση μπαίνει η προκήρυξη για Καστέλι

Τα νέα τεύχη δημοπράτησης για το νέο αεροδρόμιο θα δοθούν για διαβούλευση εντός του μήνα είπε ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γ. Δέδες. Δεκέμβριο οι πρώτες δημοπρατήσεις του άξονα Πάτρα-Πύργος. Προχωρά η ζεύξη Σαλαμίνας - Περάματος.

Σε διαβούλευση μπαίνει η προκήρυξη για Καστέλι

Στο τέλος Νοεμβρίου θα δοθούν για δημόσια διαβούλευση τα επικαιροποιημένα τεύχη δημοπράτησης του διαγωνισμού για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου που προωθείται με σύμβαση παραχώρησης, ενώ αρχές Δεκεμβρίου δημοπρατείται το πρώτο από τα τμήματα του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος.

Ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες, κατά τη διάρκεια ομιλίας σε ημερίδα του εργοληπτικού συνδέσμου ΣΤΕΑΤ για το κόστος των δημοσίων έργων, υποστήριξε πως στόχος του υπουργείου είναι να έχουν δημοπρατηθεί μέσα στον Δεκέμβριο δύο από τα τμήματα του άξονα Πάτρα – Πύργος. 

Ο κ. Δέδες είπε πως στόχος του υπουργείου είναι να ολοκληρωθεί «μέσα στο 2015» η διαπραγμάτευση με τις κοινοπραξίες και τις τράπεζες για την αναμόρφωση των συμβάσεων παραχώρησης στους οδικούς άξονες «ώστε να εξασφαλίζεται η βιωσιμότητά τους». Τις απαιτήσεις της κυβέρνησης για πρόσθετες παροχές και εκπτώσεις σε κατοίκους των περιοχών από τις οποίες διέρχονται οι οδικοί άξονες ή σε άλλες κατηγορίες πολιτών, με απώτερο στόχο τη μείωση των διοδίων, έχει περιγράψει επανειλημμένα ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.

Επιπλέον, ο κ. Δέδες προέβλεψε χθες πως μέχρι το τέλος του έτους θα ξεκινήσουν τα εργοτάξια σε έργα του ΕΣΠΑ «που είναι στάσιμα και λιμνάζουν εδώ και μια δεκαετία» ώστε να εξασφαλιστεί πως δεν θα υπάρξει απώλεια κοινοτικών κονδυλίων από το προηγούμενο ΕΣΠΑ (2007 – 2014).

Με το νέο μοντέλο συμβάσεων παραχώρησης που προωθεί η κυβέρνηση πρόκειται, εκτός από το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι να δημοπρατηθεί και η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος μαζί με τον οδικό άξονα Σχιστό – Πέραμα, πρόσθεσε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών. Ο ίδιος είπε πως το υπουργείο προτίθεται να προχωρήσει και νέα έργα στα μέσα σταθερής τροχιάς είτε μέσω δανείων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), είτε μέσω ένταξής τους στο λεγόμενο «πακέτο Γιούνκερ».

Το τελευταίο χρηματοδοτεί πάντως ιδιωτικές επενδύσεις ή έργα συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα με αποτέλεσμα να θεωρείται σχεδόν βέβαια η εμπλοκή ιδιωτών επενδυτών στα νέα έργα μέσων σταθερής τροχιάς. Ο κ. Δέδες ανέφερε τη νέα γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, την υπογειοποίηση του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου στο τμήμα Φάληρο – Πειραιάς καθώς και την επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς Σταυρούπολη και Εύοσμο / Ευκαρπία.

Στα θετικά των τελευταίων εβδομάδων περιλαμβάνεται, πάντως, και η συμφωνία με την ΕΤΕπ για αύξηση του ποσοστού δανεισμού προς τα έργα σταθερής τροχιάς στην Ελλάδα από 50% σε 75% του προϋπολογισμού ενός έργου και την αύξηση του αντίστοιχου ποσοστού στα υπόλοιπα έργα από 20% σε 50%.

Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών αναφέρθηκε και στις προτεραιότητες του υπουργείου για αλλαγή στο θεσμικό πλαίσιο των διαγωνισμών δημοσίων έργων και στην εποπτεία ολόκληρου του μηχανισμού παραγωγής τους.

Υποστήριξε πως ο νέος νόμος για τα δημόσια έργα θα κατατεθεί τον Ιανουάριο και στάθηκε ιδιαίτερα στα ηλεκτρονικά συστήματα που προωθεί το υπουργείο για τις τιμές των υλικών, για την παρακολούθηση των προϋπολογισμών και του κόστους των έργων καθώς και των άλλων συντελεστών της παραγωγής.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v