Στα κάγκελα βρίσκονται στον ΣΥΡΙΖΑ με την υπηρεσιακή κυβέρνηση, κυρίως για το θέμα των μονάδων διαχείρισης απορριμμάτων με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), αλλά και για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, όπως προκύπτει από τις σκληρές δηλώσεις του τέως αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας Θεόδωρου Δρίτσα και την εξίσου σκληρή απάντηση του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιου Πιτσιόρλα.
Βέβαια η ανταλλαγή επιστολών μεταξύ Δρίτσα και Πιτσιόρλα ουδεμία σχέση έχει με την άγρια κόντρα του τέως αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος Γιάννη Τσιρώνη (φωτό) με τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρο Τατούλη για τη σύμβαση διαχείρισης των απορριμμάτων. Η διαμάχη, που έχει πλέον πάρει τον χαρακτήρα προσωπικής βεντέτας, συνοδεύεται από βροχή εκατέρωθεν ανακοινώσεων και δηλώσεων, απειλές για προσφυγή στη Δικαιοσύνη και παράθεση αριθμών οι οποίοι ενίοτε λένε τη μισή αλήθεια.
Η σύμβαση διαχείρισης απορριμμάτων της περιφέρειας Πελοποννήσου είναι το μεγαλύτερο μεταξύ των ΣΔΙΤ που βρίσκονται σε εξέλιξη και από την πρώτη στιγμή ο κ. Τσιρώνης είχε ταχθεί κατά της υπογραφής της. Ορισμένοι τον κατηγορούν πως έχει πραγματοποιήσει ακόμα και περιοδεία π.χ. σε περιοχές που έχουν χωροθετηθεί κάποιες από τις τρεις μονάδες για να δηλώσει πως η λειτουργία τους θα είναι καταστροφική, έστω και αν το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) έχει (δύο φορές λόγω προσφυγών) εγκρίνει τη σχετική περιβαλλοντική μελέτη.
Ο τέως αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος υποστηρίζει πως η σύμβαση θα επιβαρύνει οικονομικά τους δήμους, καθώς το κόστος επεξεργασίας είναι υψηλό και δεν επιτρέπεται η αξιοποίηση του παραγόμενου προϊόντος προς όφελος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Η άλλη πλευρά επισημαίνει πως ο κ. Τσιρώνης θεωρεί υψηλό το ποσό των 65 ευρώ ανά τόνο για την επεξεργασία, που προβλέπει η σύμβαση ΣΔΙΤ, όταν σήμερα υπάρχουν δήμοι στην Πελοπόννησο που πληρώνουν μόνο για την αποκομιδή των απορριμμάτων περί τα 78-80 ευρώ ανά τόνο. Μάλιστα τα απορρίμματα που συγκεντρώνονται με τόσο υψηλό κόστος δεν τυγχάνουν της επεξεργασίας που θα έχουν αν προχωρήσει η σύμβαση ΣΔΙΤ.
Ο τομέας περιβάλλοντος του ΣΥΡΙΖΑ προχώρησε την προηγούμενη εβδομάδα και σε ανακοίνωση κατά της υπηρεσιακής ηγεσίας του υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης για τον αντίστοιχο διαγωνισμό ΣΔΙΤ της περιφέρειας Ηπείρου.
Στην ουσία, ζητούσαν να παγώσει κάθε εξέλιξη μέχρι να προκύψει νέα κυβέρνηση. Και για το συγκεκριμένο έργο είχε υπάρξει άγρια κόντρα του κ. Τσιρώνη με τον περιφερειάρχη Αλέξανδρο Καχριμάνη, ο οποίος είχε στείλει και δύο επιστολές στον τότε πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα. Στην αγορά υπενθυμίζουν, πάντως, πως παρά τις εξαγγελίες του τέως αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος περί αναστολής των ΣΔΙΤ, η προηγούμενη κυβέρνηση υπέγραψε πανηγυρικά τη σύμβαση για τη μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων της Δυτικής Μακεδονίας (διαγωνισμό που κέρδισε ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ), με συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ).
Στην περίπτωση του ΟΛΠ, ο Θεόδωρος Δρίτσας εξέδωσε την Παρασκευή μια οργίλη ανακοίνωση κατά της υπηρεσιακής κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕΔ, υποστηρίζοντας πως προωθούν τη γενική σύμβαση παραχώρησης (Master Concession) που θα υπογραφεί μεταξύ του OΛΠ και του ελληνικού δημοσίου πριν την ιδιωτικοποίηση.
Οι σκληροί χαρακτηρισμοί που περιείχε η επιστολή προκάλεσαν την αντίδραση του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιου Πιτσιόρλα, ο οποίος υποστήριξε πως η εν λόγω σύμβαση (ρυθμίζει το ετήσιο ποσοστό εσόδων που θα πληρώνει ο ΟΛΠ στο δημόσιο για τη χρήση των υποδομών του λιμανιού που παραμένουν δημόσιες κ.λπ.) θα οριστικοποιηθεί από την επόμενη κυβέρνηση. Ο κ. Πιτσιόρλας καθώς και κυβερνητικοί κύκλοι τονίζουν πως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έχει δεσμευτεί σε συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα εντός των οποίων η χώρα πρέπει να ολοκληρώσει τους διαγωνισμούς. Γι' αυτό και η υπηρεσιακή κυβέρνηση προωθεί σειρά ενδιάμεσων ρυθμίσεων, ώστε να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος.
Οσα συμβαίνουν, πάντως, με απορρίμματα και OΛΠ, δείχνουν πόσο δύσκολο θα είναι το έργο της επόμενης κυβέρνησης, που θα λάβει και τις τελικές αποφάσεις.