Πρόστιμα σε πρατήρια μετά από στοχευμένους ελέγχους άρχισε να «μοιράζει» η αρμόδια διεύθυνση του ΤΥΠΑΠΕΝ, για παραβίαση της νομοθεσίας που αφορά τα συστήματα ελέγχου εισροών-εκροών καυσίμων. Παρότι οι προθεσμίες για την εγκατάσταση των συστημάτων αυτών έχουν παρέλθει, ενώ ακόμη και το κεντρικό σύστημα παρακολούθησης της διακίνησης καυσίμων δεν λειτουργεί, το υπουργείο αναγκάζεται να παρέμβει σε εξόφθαλμες όπως φαίνεται περιπτώσεις ύποπτης λειτουργίας πρατηρίων.
Από το σκεπτικό επιβολής των προστίμων προκύπτει ότι ακόμη και σε πρατήρια που έχουν εγκαταστήσει συστήματα εισροών-εκροών, όσοι θέλουν να παρανομήσουν βρίσκουν τρόπους να παρεμβαίνουν στο λογισμικό τους, και αυτό φαίνεται μόνο από επιτόπιους ελέγχους, ενώ θα μπορούσε να διαπιστώνεται κεντρικά, εφόσον εφαρμοζόταν ο σχεδιασμός του συστήματος.
Συγκεκριμένα, πρόστιμα 35.000 και 15.000 ευρώ επέβαλε η αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου σε δύο πρατήρια υγρών καυσίμων, που αμφότερα βρίσκονται στη Δυτική Αττική και ελέγχονται από τον ίδιο διανομέα.
Στο πρώτο, διαπιστώθηκε ότι σε μία δεξαμενή το σύστημα που καταγράφει τη διακίνηση των καυσίμων, για μεγάλα χρονικά διαστήματα δεν επικοινωνούσε με το σύστημα παρακολούθησης εισροών-εκροών του πρατηρίου, χωρίς ταυτόχρονα ο ιδιοκτήτης του πρατηρίου να δηλώνει τυχόν βλάβη, όπως έχει υποχρέωση. Στο ίδιο πρατήρια, διαπιστώθηκε επίσης ότι στις δεξαμενές δεν υπήρχαν οι μοναδικοί αριθμοί ταυτότητας.
Στο δεύτερο, ο έλεγχος έδειξε ότι ήταν «πειραγμένα» τα στοιχεία του ογκομετρικού πίνακα των δεξαμενών, τα οποία χρησιμοποιούνται στο λογισμικό, τα οποία δεν ταυτίζονται με τους μοναδικούς αριθμούς ταυτότητας των δεξαμενών που έχουν καταχωριστεί στο μητρώο δεξαμενών ή στα εγκεκριμένα στην άδεια λειτουργίας του πρατηρίου.
Τέλος η μεγάλη ζήτηση υγραερίου για την κίνηση αυτοκινήτων, φαίνεται ότι άνοιξε την όρεξη για κυκλοφορία στην αγορά και εγκατάσταση στα πρατήρια μη πιστοποιημένων αντλιών αερίου. Με δεδομένο ότι και οι αντλίες αυτές πρέπει να καλύπτουν συγκεκριμένες προδιαγραφές σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των συστημάτων μέτρησης του καυσίμου και να είναι πιστοποιημένες από αναγνωρισμένο οργανισμό, ανακλήθηκε η άδεια κυκλοφορίας για αντλία υγραερίου με προέλευση μη κοινοτική χώρα, καθώς δεν επαληθεύτηκε από τον οργανισμό πιστοποίησης ο έλεγχος του συγκεκριμένου τύπου. Έτσι το υπουργείο απαγόρευσε την κυκλοφορία στην ελληνική αγορά αντλιών του συγκεκριμένου εργοστασίου, οι οποίες πάντως είχαν λάβει άδεια και κυκλοφορούσαν από το 2012.