Δεν στεριώνουν... με τίποτα οι διαγωνισμοί για τα έργα

Αεροδρόμιο Καστελίου, οδικός Άξονας Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη και υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος μετατρέπονται σε σύγχρονα γεφύρια της Άρτας με νέο κύκλο καθυστερήσεων. Ακυρώθηκε ο διαγωνισμός για το τμήμα Πάτρα - Πύργος.

Δεν στεριώνουν... με τίποτα οι διαγωνισμοί για τα έργα

Σίγουρη θεωρείται η αναβολή και του διαγωνισμού για την κατασκευή και εκμετάλλευση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου που έχει προγραμματιστεί για τις 7 Απριλίου. Η εξέλιξη αυτή έρχεται ενώ ήδη η ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας προχώρησε στην αναβολή τριών άλλων διαγωνισμών για μεγάλα έργα, με το επιχείρημα της αλλαγής στρατηγικής και την ανάγκη καλύτερης προετοιμασίας.

Την προηγούμενη εβδομάδα, με αποφάσεις του Γιώργου Σταθάκη, μεταφέρθηκαν προς τα πίσω οι ημερομηνίες εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τους διαγωνισμούς για τον οδικό άξονα Ελευσίνα – Θήβα –Υλίκη και για την Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας - Περάματος. Οι δύο διαγωνισμοί για τα έργα, που προωθούνται μέσω συμβάσεων παραχώρησης μετατέθηκαν για το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου.

Στα τέλη της εβδομάδας επισημοποιήθηκε και η ακύρωση του διαγωνισμού για το τμήμα Πάτρα - Πύργος, προϋπολογισμού 443.000.000 ευρώ. Πρόκειται για τμήμα που είχε εξαιρεθεί από τη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού κατά την επαναδιαπραγμάτευση με το υπουργείο Υποδομών ώστε να αναστηθούν τα εργοτάξια στους οδικούς άξονες.

Ηδη υπάρχουν πληροφορίες περί σπασίματος του έργου σε μικρότερα τμήματα, όπως είχαν ζητήσει και εκπρόσωποι τεχνικών εταιρειών με το επιχείρημα πως σε διαφορετική περίπτωση θα το αναλάβει μία ή περισσότερες από τις τέσσερις ενεργές κατασκευαστικές της ανώτατης εργοληπτικής τάξης.

Για την κατασκευή και εκμετάλλευση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης, προϋπολογισμού άνω του 1 δισ. ευρώ ενδιαφέρονται οι εταιρείες ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και J&P ΑΒΑΞ οι οποίες έχουν ήδη βρει ξένους συνεταίρους: η πρώτη τη γαλλική Vinci Airports, η δεύτερη τον ισπανικό κολοσσό ACS και η τρίτη τον γαλλικό όμιλο Bouygues.

Τρεις όμιλοι φέρονταν ως ενδιαφερόμενοι για μια ακόμα σύμβαση παραχώρησης, την υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος – Σαλαμίνας, ύψους περί τα 400 εκατ. ευρώ που σχεδιάζεται εδώ και σχεδόν τρεις δεκαετίες. Η τελευταία παράταση είχε δοθεί προ διμήνου έπειτα από αίτημα της Vinci που διαχειρίζεται σήμερα τη ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου και ενδιαφέρεται να συμμετάσχει στο διαγωνισμό. Παρατάσεις, μικρότερης διάρκειας είχαν ζητήσει και οι όμιλοι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΜΕΤΚΑ (όμιλος Μυτιληναίου), οι οποίοι επίσης περιλαμβάνονται στους ενδιαφερόμενους.

Όσο για τον στοιχειωμένο οδικό άξονα Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη, που προωθείται με σύμβαση παραχώρησης (δηλαδή με διόδια) ο διαγωνισμός στην ουσία θα ξεκινήσει από το μηδέν, καθώς δύσκολα θα εκδηλωθεί ενδιαφέρον εξαιτίας της πρώιμης φάσης στην οποία βρίσκονται οι μελέτες, αλλά και της περιορισμένης κίνησης στους οδικούς άξονες.

Επιπλέον, δύσκολα θα είχε πολιτική κάλυψη ένας ακόμα οδικός άξονας στην Αττική με διόδια, ενώ στο υπουργείο Υποδομών τονίζουν πως στις νέες συμβάσεις παραχώρησης η πλειοψηφία των μετοχών θα ανήκει στο Δημόσιο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v