Νέα παράταση για την κατασκευή της παράκαμψης της Χαλκίδας

Μετακίνηση δικτύων και απαλλοτριώσεις οδηγούν μοιραία σε καθυστέρηση την έναρξη του σημαντικότερου οδικού έργου για την περιοχή.

Νέα παράταση για την κατασκευή της παράκαμψης της Χαλκίδας

Το 2028 πια αναμένεται –εκτός νέας παράτασης- να παραδοθεί το κρίσιμο οδικό έργο της Εύβοιας, δηλαδή η Παράκαμψη Χαλκίδας- Ψαχνών, καθώς χθες το υπουργείο Υποδομών έδωσε νέα 18μηνη παράταση στη σύμβαση εκτέλεσης του έργου, το οποίο έχει αναλάβει ως οριστικός ανάδοχος η ΜΕΤΚΑ.

Οι λόγοι που έχουν εμποδίσει την έναρξη των εργασιών βαρύνουν το ελληνικό δημόσιο και αφορούν στην καθυστέρηση μετακίνησης βασικών δικτύων και υποδομών αλλά και στο ρυθμό των απαλλοτριώσεων. Έτσι, παρά το γεγονός του ότι το έργο έχει διευρυνθεί, καθώς τον περασμένο Αύγουστο το ΥΠΟΜΕ ενέκρινε τις προαιρέσεις και την κατασκευή δύο επιπλέον οδικών τμημάτων, προς το παρόν δεν έχουν ξεκινήσει κατασκευαστικές εργασίες.

Αναλυτικότερα, με την χθεσινή απόφαση του το ΥΠΟΜΕ χορήγησε παράταση συνολικής προθεσμίας με αναθεώρηση κατά δεκαοκτώ μήνες, ήτοι έως την 02 Σεπτεμβρίου του 2028 για την ολοκλήρωση των εργασιών.

Υπενθυμίζεται πως το έργο συμβασιοποιήθηκε την άνοιξη του 2023, και προέβλεπε 12 μήνες περίπου μελέτης εκ μέρους του αναδόχου.

Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί, με ΦΠΑ, στα 210 εκατ. ευρώ (169,35 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Το κυρίως έργο έχει κόστος με ΦΠΑ 125 εκατ. ευρώ και η προαίρεση άλλα 85 εκατ. ευρώ. Περιλαμβάνει δύο οδικά τμήματα: το πρώτο από την Νέα Λάμψακο μέχρι τη Σήραγγα Βαθροβουνίου μήκους 2χλμ και στη συνέχεια στο τμήμα Σήραγγα Βαθροβουνίου μέχρι τα Ψαχνά μήκους 14,7χλμ.

Ως προαίρεση περιλαμβάνονται τα τμήματα:

α) το τμήμα πριν τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα, δηλαδή το τμήμα «Α. Κ. Σχηματαρίου – Νέα Λάμψακος», μήκους 4,0 χλμ. περίπου,

β) το τμήμα της παράκαμψης Ψαχνών και

γ) το τμήμα της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας που συνδέει τον ανισόπεδο κόμβο Λιανής Άμμου της παράκαμψης Χαλκίδας με το οδικό δίκτυο προς τη νότια Εύβοια.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v