Διχάζει η επιχειρηματικότητα την κοινωνία

Οι νέοι περισσότερο δεκτικοί στην επιχειρηματικότητα σύμφωνα με έρευνα της Amway. Ποια είναι τα βασικά κίνητρα για ξεκινήσει κάποιος δική του δουλειά.

Διχάζει η επιχειρηματικότητα την κοινωνία

Διχασμένη και εν μέρει «εχθρική» παραμένει η κοινωνία τόσο στην Ελλάδα, όσο και παγκοσμίως ως προς την επιχειρηματικότητα, παρά το γεγονός ότι 2 στους 3 Έλληνες έχουν θετική γνώμη απέναντι της.

Το οξύμωρο αυτό στοιχείο προκύπτει από έρευνα, που διεξήχθη από την Amway σε συνεργασία με το TUM (TechnicalUniversity of Munich) και την Gfk Νυρεμβέργης, σύμφωνα με τα συμπέρασμα της οποία κατά μέσο όρο το 69% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα έχουν θετική στάση απέναντι στην επιχειρηματικότητα αν και 1 στους 2 (ποσοστό 46%) θεωρεί ότι η κοινωνία είναι κάπως ή πολύ εχθρική προς την επιχειρηματικότητα.

Πάντως νέοι κάτω των 35 ετών εμφανίζονται περισσότερο θετικοί απέναντι στην επιχειρηματικότητα (ποσοστό 77%) σε σχέση με μεγαλύτερες ηλικίες 35-49 ετών (ποσοστό 66%) και άνω των 50 ετών (ποσοστό 62%). Αξιοσημείωτο είναι επίσης το στοιχείο ότι 1 στους 2 Έλληνες (ποσοστό 49%) μπορεί να φαντασθεί την έναρξη δικής του επιχειρηματικής δράσης, όταν ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι στο 42% και στην ΕΕ είναι μόλις 38%.

Εστιάζοντας στα ηλικιακά κοινά της Ελλάδας, οι ερωτώμενοι κάτω των 35 ετών φαίνεται να εκφράζουν την μεγαλύτερη επιχειρηματική προοπτική (55%), ενώ ακολουθούν τα κοινά 35-49 ετών (48%) και άνω των 50 ετών (42%)

Οι λόγοι που ωθούν τους Έλληνες να ξεκινήσουν την δική τους επιχείρηση

• Βασικό κίνητρο για την έναρξης μιας επιχείρησης είναι «να είμαι αφεντικό του εαυτού μου, ανεξάρτητος από κάθε εργοδότη», το οποίο αγγίζει το 54% στην Ελλάδα ενώ σε παγκόσμια κλίμακα ο μέσος όρος ανέρχεται σε 46%. 

• Αυτοεπλήρωση, δυνατότητα πραγματοποίησης δικών τους ιδεών 40%

• Επιστροφή στην αγορά εργασίας ως εναλλακτική λύση στην ανεργία 38%

• Προοπτικές δεύτερου εισοδήματος 36%

• Καλύτερη συμβατότητα της οικογένειας, του ελεύθερου χρόνου και της καριέρας 28%

• Κανένα από τα παραπάνω 3%

Επιχειρηματικότητα και εκπαίδευση στην Ελλάδα

• Έλληνες τοποθετούνται με σκεπτικισμό αναφορικά με τον τομέα εκπαίδευσης που οδηγεί σε επιχειρηματική κατάρτιση δηλώνουν δυσαρέσκεια (κατά 70%) απέναντι στις υπάρχουσες εναλλακτικές επιχειρηματικής εκπαίδευσης που παρέχονται από σχολές, πανεπιστήμια, κυβερνητικά προγράμματα, εταιρικά προγράμματα στην Ελλάδα

• Σχεδόν 1 στους 2 Έλληνες αντιλαμβάνονται ως ανεπαρκείς τις τρέχουσες εκπαιδευτικές προτάσεις επιχειρηματικότητας.

• Στην πλειοψηφία τους οι Έλληνες θεωρούν ότι η επιχειρηματικότητα είναι αποτέλεσμα εκπαίδευσης (69%) έναντι εκείνων που είναι πιο κοντά στην αντίληψη ότι είναι έμφυτο χαρακτηριστικό δηλαδή να γεννηθεί κανείς επιχειρηματίας (30%).

• Παρόμοια αντίληψη έχουν και τα κοινά σε Παγκόσμια και Ευρωπαϊκή κλίμακα, κατά την οποία 6 στους 10 θεωρούν ότι η έννοια της επιχειρηματικότητας συνάδει με την εκπαίδευση.

• Την αντίληψη αυτή φαίνεται να ασπάζονται πιο αντιπροσωπευτικά τα κοινά κάτω από 50 ετών (72% κάτω από 35 έτη, 72% 35-49 έτη, 60% άνω των 50 ετών).

Πόσο φιλική προς την επιχειρηματικότητα είναι η κοινωνία στην Ελλάδα;

• Ο πληθυσμός της Ελλάδας αναγνωρίζει στη χώρα και την κοινωνία μια φιλική στάση απέναντι στην επιχειρηματικότητα (8% πολύ φιλική, 44% κάπως φιλική).

• Σε παγκόσμια κλίμακα ο πληθυσμός είναι διχασμένος σχετικά με την φιλική ή μη φιλική στάση (συγκεκριμένα κατά Μ.Ο.49% σε παγκόσμια κλίμακα θεωρεί ότι οι κοινωνίες δεν είναι φιλικές).

• Αν και το 46% θεωρεί ότι η κοινωνία είναι κάπως και πολύ εχθρική προς την επιχειρηματικότητα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v