TUI: Διεκδικεί ρόλο «συνέταιρου» στον ελληνικό τουρισμό

Τι σηματοδοτεί ο ερχομός στην Αθήνα του Peter Long, δ/ντος συμβούλου της TUI Travel Plc. Η νέα στρατηγική του ομίλου και ποιες αλλαγές δρομολογεί στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά. Ποιες επενδύσεις προωθεί ο όμιλος στην Ελλάδα και ποια σχήματα θα τις υλοποιήσουν.

TUI: Διεκδικεί ρόλο «συνέταιρου» στον ελληνικό τουρισμό

Προφίλ εν δυνάμει «συνέταιρου» του ελληνικού τουρισμού για τα επόμενα χρόνια διαμορφώνει ο ταξιδιωτικός κολοσσός TUI ο οποίος ενισχύει με γοργούς ρυθμούς την παρουσία του στην ελληνική αγορά.

Η εκ νέου άφιξη του δ/ντος συμβούλου της TUI Travel Plc, Peter Long, στην Αθήνα τις επόμενες μέρες (θα είναι κεντρικός ομιλητής στο 13ο Συνέδριο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων που ξεκινά τη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου) αναμένεται να δρομολογήσει σύντομα εξελίξεις σε δύο μέτωπα:

- Στην επιτάχυνση υλοποίησης επενδυτικών σχεδίων που ενδιαφέρουν άμεσα την TUI.

- Στη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου η οποία είναι προτεραιότητα για την κυβέρνηση και τους επιχειρηματίες του τουρισμού. Θέμα στο οποίο η TUI ενδιαφέρεται να αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο προσφέροντας τεχνογνωσία από τον σχεδιασμό που υλοποιήθηκε σε προορισμούς της Ισπανίας και της Τουρκίας.

Ο νέος, σημαντικά αναβαθμισμένος, ρόλος του ομίλου TUI στον ελληνικό τουρισμό συνδέεται με την ολοκλήρωση (εντός του Οκτωβρίου) των διαδικασιών ενοποίησής του σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Πρόκειται για τη στρατηγική «One TUI» μέσω της οποίας ενώνονται σε έναν όμιλο ο γερμανικός (TUI AG) και ο βρετανικός (TUI Travel) και το σύνολο των δραστηριοτήτων τους (ξενοδοχεία, αερομεταφορές, κρουαζιέρες και θαλάσσιος τουρισμός), ενώ θα εποπτεύονται ενιαία οι αγορές στη Μεσόγειο, στην κεντρική και στη βόρεια Ευρώπη, στη Ρωσία και στην Κίνα.

Ο ταξιδιωτικός κολοσσός κυριαρχεί σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και αποτελεί, ήδη, το βασικό διακινητή ξένων τουριστών προς τη χώρα μας. Φέτος υπολογίζεται ότι θα στείλει στην Ελλάδα περί τα 2 εκατ. ξένους επισκέπτες (+10% σε σχέση με το 2013), μέγεθος που αντιστοιχεί στο 10% των συνολικών αφίξεων από το εξωτερικό για τη φετινή περίοδο. Μεταξύ αυτών 400.000 Γερμανούς και 550-600.000 Βρετανούς επισκέπτες.

Ο τζίρος της TUI Hellas εκτιμάται ότι θα ανέλθει φέτος σε 100 εκατ. ευρώ, ενώ ο συνολικός τζίρος των δραστηριοτήτων της TUI στην Ελλάδα φθάνει τα 750 εκατ. ευρώ. Η ελληνική εταιρεία του ομίλου (TUI Hellas) εκμεταλλεύτηκε τη διετή ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού επιτυγχάνοντας να επιστρέψει το 2013 στην κερδοφορία, ενώ φέτος υπολογίζεται ότι θα διπλασιάσει τα κέρδη της σε σύγκριση με πέρυσι.

Ενδεικτικό του ειδικού βάρους του ομίλου TUI στον ελληνικό τουρισμό είναι το γεγονός πως μόνο ο τζίρος του από κρατήσεις δωματίων για την Ελλάδα εκτιμάται ότι φθάνει φέτος τα 65 εκατ. ευρώ, ενώ ελέγχει το 20% των διακινούμενων επιβατών κρουαζιέρας.

Ο όμιλος TUI αποτελεί ταυτόχρονα τον βασικό συνομιλητή των Ελλήνων ξενοδόχων καθορίζοντας σε μεγάλο βαθμό τη διαμόρφωση των τιμών καθώς ελέγχει άμεσα (μέσω μετοχικής συμμετοχής) ή συνεργάζεται με 2.800 ελληνικά ξενοδοχεία. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ελέγχει το 1/3 του συνολικού ξενοδοχειακού δυναμικού της χώρας και την πλειοψηφία των μεγάλων μονάδων στις δημοφιλέστερες τουριστικές περιοχές της χώρας.

Η έλευση του επικεφαλής της TUI Travel Plc, Peter Long, στην Αθήνα συνδέεται άμεσα με την επόμενη φάση επέκτασης του ομίλου στην Ελλάδα. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ο όμιλος έχει επιλέξει να ενισχύσει σημαντικά την παρουσία του στη χώρα μας χρησιμοποιώντας ως οχήματα τις ξενοδοχειακές αλυσίδες Grecotel (ελέγχεται κατά 50% από την TUI και τον Ν. Δασκαλαντωνάκη) και Atlantica του Κύπριου επιχειρηματία Ν. Νικολαΐδη.

Μέσω της αλυσίδας Atlantica η TUI ελέγχει 18 ξενοδοχεία στη χώρα μας ενώ μέσω της Grecotel επιπλέον 17.
Η Grecotel και η Atlantica έχουν λάβει, ήδη, το χρίσμα από την TUI να υλοποιήσουν για λογαριασμό της διψήφιο αριθμό επενδύσεων. Στις επενδύσεις αυτές, με βάση πληροφορίες, η TUI θα μετέχει είτε απευθείας (μετοχική συμμετοχή) είτε μέσω μακροχρόνιων συμφωνιών με τους επιχειρηματίες των δύο αλυσίδων.

Η επιτάχυνση των εν λόγω επενδύσεων, άλλωστε, αναμένεται να είναι βασικό θέμα της ατζέντας στις επαφές του επικεφαλής αυτής με την ελληνική κυβέρνηση (δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμα συνάντησή του με τον πρωθυπουργό, όπως έγινε πέρυσι).

Ταυτόχρονα, η TUI περνά σε φάση στενότερου ελέγχου των 2.800 ελληνικών ξενοδοχείων με τα οποία συνεργάζεται. Ήδη, απόφαση του ομίλου είναι πως το 80% των μονάδων που θα προσφέρει στους πελάτες θα πρέπει να είναι πιστοποιημένο από την TUI και ενταγμένο σε μία από τις δέκα ισχυρές αλυσίδες που θα περιλαμβάνει το ξενοδοχειακό του χαρτοφυλάκιο. Η συγκεκριμένη απόφαση υποχρεώνει τους Ελληνες ξενοδόχους που συνεργάζονται με τον όμιλο να υιοθετήσουν τα στάνταρ που θέτει η TUI για τις υποδομές και το επίπεδο υπηρεσιών που θα προσφέρονται στους πελάτες της.

Την ίδια στιγμή, η TUI αξιοποιεί το ειδικό της βάρος στον ελληνικό τουρισμό προκειμένου να αναλάβει κυρίαρχο ρόλο στο σχέδιο διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου στη χώρα μας. Διεκδικώντας να αποσπάσει, μεταξύ άλλων, τη μερίδα του λέοντος των όποιων κινήτρων επιλεγούν από την κυβέρνηση ώστε να αποσυμφορηθούν οι μήνες αιχμής και να διοχετευθεί τουριστική κίνηση σε περισσότερους μήνες του χρόνου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v