«Φρένο» στην πτωτική πορεία της αγοράς καυσίμων

Η μεγάλη ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος δεν επηρέασε σημαντικά την αγορά καυσίμων. Κινείται στα περσινά επίπεδα με οδηγό την αύξηση στο ντίζελ κίνησης, που «ισοφαρίζει» την πτώση της κατανάλωσης βενζίνης. Ωστόσο η αγορά εκφράζει αισιοδοξία.

«Φρένο» στην πτωτική πορεία της αγοράς καυσίμων

Περιορισμένη έως ελάχιστη, ήταν η επίπτωση της μεγάλης αύξησης του εισερχόμενου τουρισμού στην αγορά καυσίμων κίνησης. Οι όποιες θετικές επιπτώσεις από τους 20 και πλέον εκατομμύρια τουρίστες φέτος, θα είναι έμμεσες, ως αποτέλεσμα της αύξησης του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών, κάτι ωστόσο που μένει να διαπιστωθεί στην πράξη το επόμενο διάστημα.

Αυτά τονίζουν εκπρόσωποι εταιρειών εμπορίας με τους οποίους μίλησε το Euro2day.gr. Με βάση τα προσωρινά στοιχεία για το σύνολο της αγοράς, προκύπτει ότι οι όγκοι κατά το επτάμηνο διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα με το 2013. Ωστόσο ενισχύονται πλέον οι τάσεις που άρχισαν να διαμορφώνονται σε σχέση με τις βενζίνες και το ντίζελ.

Συγκεκριμένα στο επτάμηνο του 2014 η κατανάλωση της βενζίνης συνέχισε την πτωτική της πορεία που κινείται στα επίπεδα του 5% , ενώ οι απώλειες του καυσίμου αυτού υποκαθίστανται από το ντίζελ, η κατανάλωση του οποίου συνεχίζει να κινείται ανοδικά.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η συνολική κατανάλωση καυσίμων το επτάμηνο θα ήταν αρκετά χαμηλότερη έναντι του 2013, εάν δεν παρατηρούνταν αύξηση στα επίπεδα του τους μήνες Ιούνιο και Ιούλιο, στα επίπεδα του 10%. Πάντως όπως επισημαίνουν τα στελέχη των εταιρειών, η όποια μικρή ανοδική τάση καταγραφεί τους επόμενους μήνες, θα έχει ως οδηγό το ντίζελ. Και αυτό όχι τόσο από την στροφή των καταναλωτών στα πετρελαιοκίνητα επιβατικά ΙΧ, όσο στη ζήτηση από κλάδους που έχουν σχέση με τα δημόσια έργα και τις υπηρεσίες.

Η εικόνα της αγοράς καυσίμων όπως διαμορφώνεται τη στιγμή αυτή, τονίζουν στο Euro2day.gr τα στελέχη των εταιρειών, δείχνει ότι πλέον «ξύνουμε τον πάτο του βαρελιού» και από εδώ και πέρα θα παρατηρείται ανάκαμψη, με ρυθμούς που θα επηρεάζονται από την τρέχουσα πολιτική και οικονομική συγκυρία.

Σε κάθε περίπτωση τονίζεται, ο κλάδος δεν μπορεί να περιμένει πολλά πράγματα από το τουριστικό ρεύμα. Αυτό πλέον αποτελείται από τουρίστες χαμηλού εισοδήματος, που προτιμούν τις μονάδες «all inclusive», άρα δεν νοικιάζουν αυτοκίνητα και έχουν περιορισμένες μετακινήσεις εκτός του ξενοδοχείου τους.

Τα ναυτιλιακά – αεροπορικά

Ωστόσο υπάρχουν επιμέρους κλάδοι της αγοράς καυσίμων που έχουν ευνοηθεί από το τουριστικό ρεύμα. Αυτά είναι τα ναυτιλιακά και τα αεροπορικά καύσιμα. Σύμφωνα με εκπρόσωπο εταιρείας που δραστηριοποιείται στους κλάδους αυτούς, η αύξηση των προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων, συνέβαλε στην αύξηση της ζήτησης ναυτιλιακού καυσίμου κατά 10%. Μεγαλύτερη της τάξης του 12-15%, ήταν η αύξηση της ζήτησης αεροπορικών καυσίμων κυρίως στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, ως αποτέλεσμα της μεγάλης αύξησης αφίξεων πτήσεων τσάρτερς.

Ωστόσο η αύξηση της ζήτησης στις κατηγορίες αυτές αντιπροσωπεύει σχετικά μικρές ποσότητες που θα έχουν μικρή επίπτωση στη συνολική εικόνα, η οποία διαμορφώνεται στο μέγιστο ποσοστό από την εσωτερική ζήτηση.

Αρκεί να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις αεροπορικών καυσίμων το 2013 ήταν περίπου 967.000 τόνοι έναντι 1,21 εκατομμυρίων το 2009 και των ναυτιλιακών 480.000 τόνοι έναντι περίπου 600.000 το 2009.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v