Πρέπει να ήταν μια πολύ περίεργη μέρα η χθεσινή για τον Νίκο Κοκλώνη, ιδρυτή της εταιρείας FastGroup A.E., γνωστότερης με την εμπορική της ονομασία AirFastTickets. Το βράδυ της Δευτέρας επρόκειτο να παραλάβει ένα από τα 14 φετινά βραβεία του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου (ΕΒΕΑ) ως εκπρόσωπος της ταχύτερα αναπτυσσόμενης μικρομεσαίας επιχείρησης για τη χρονιά που πέρασε.
Από το πρωί της ίδιας μέρας, ωστόσο, δημοσιεύματα έγκυρων ταξιδιωτικών εκδόσεων όπως του Travel Weekly και του TTG Digital από το Λονδίνο δημιούργησαν ένα σκηνικό διόλου εορταστικό για την εταιρεία.
Το επίμαχο δημοσίευμα του Travel Weekly ανέφερε πως η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Εταιρειών (ΙΑΤΑ) έστειλε επιστολή στις αεροπορικές με την οποία ενημέρωνε πως το διαδικτυακό ταξιδιωτικό γραφείο airfasttickets.co.uk που ανήκει στη βρετανική θυγατρική της εταιρείας είχε περιέλθει σε καθυστέρηση πληρωμής των οφειλών του προς τις αεροπορικές για τον μήνα Μάιο (σ.σ.: η προθεσμία εξόφλησης φέρεται να έληγε στις 18 Ιουνίου για όλα τα ταξιδιωτικά γραφεία).
Το δημοσίευμα υποστήριζε πως στην ίδια επιστολή η ΙΑΤΑ ανέφερε πως βρέθηκε στη δυσάρεστη θέση να θέσει προσωρινά εκτός αγοράς το βρετανικό γραφείο της AirFastTickets (καθεστώς default, σύμφωνα με το οποίο αφαιρείται προσωρινά από το ταξιδιωτικό γραφείο η δυνατότητα έκδοσης αεροπορικών εισιτηρίων).
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η ΙΑΤΑ επικαλέστηκε αδυναμία της εταιρείας να τηρήσει τις ημερομηνίες πληρωμών των λογαριασμών της για την εκκαθάριση των πωλήσεων του μηνός Μαΐου. Επιπλέον, η ΙΑΤΑ φερόταν να έχει θέσει σε παρόμοιο καθεστώς (default) τις θυγατρικές της AirFastTickets στην Ελλάδα και τη Γερμανία, λόγω της κοινής τους ιδιοκτησίας και δομής.
Απαντώντας με ανακοίνωσή της, η AirFastTickets έκανε λόγο για «αναπαραγωγή δημοσιεύματος σχετικά με υποτιθέμενη κίνηση της ΙΑΤΑ εναντίoν της, για διεκδίκηση καθυστερούμενων πληρωμών ύψους 45 εκατ. ευρώ».
Επιπλέον, χαρακτήρισε το δημοσίευμα «ανακριβές, διότι καμία αναστολή online πωλήσεων δεν υφίσταται και όλα τα sites των εταιρειών του ομίλου, σε όλες τις χώρες, λειτουργούν κανονικά».
Στην ανακοίνωση αναφέρεται μεταξύ άλλων πως «δεν υφίσταται ληξιπρόθεσμη οφειλή της AirFastTickets σε κανέναν προμηθευτή», στη Μεγάλη Βρετανία δραστηριοποιείται θυγατρική της AirFastTickets International και πως «παρ' όλα αυτά ούτε για εκείνη ούτε για κάποια άλλη εταιρεία του ομίλου υφίστανται οικονομικές εκκρεμότητες, για τις οποίες να έχει περάσει το νόμιμο χρονικό διάστημα τακτοποίησής τους».
Η AirFastTickets αναφέρει, παράλληλα, πως ουδέποτε διενεργήθηκε έλεγχος από την ΙΑΤΑ στις συναλλαγές της και η όποια επικοινωνία με την ΙΑΤΑ αφορούσε την παράταση των εγγυητικών επιστολών, λόγω της δυναμικής αύξησης των πωλήσεων της AirFastTickets, η οποία έφτασε το 1.937% το διάστημα 2013-2014.
Επικαλείται, μάλιστα, όρο του συμβολαίου της με την ΙΑΤΑ που της παρέχει το δικαίωμα «να ζητήσει μέχρι και 60 ημέρες παράταση πληρωμής».
Αναφερόμενος στο θέμα ο ιδρυτής της AirFastTickets Νίκος Κοκλώνης επεσήμανε μεταξύ άλλων: «Τα ταμειακά διαθέσιμα της AirFastTickets υπερβαίνουν κατά πολύ τις συνολικές οφειλές της εταιρείας. H AirFastTickets, με κέντρο την Ελλάδα, είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη επιχείρηση στη χώρα και στον υπόλοιπο κόσμο, στον κλάδο της διακίνησης επιβατών. Η ποιότητα των υπηρεσιών μας, σε συνδυασμό με τις χαμηλές μας τιμές, έχουν οδηγήσει την εταιρεία μας στην τιμητική θέση Νο 3 σε όλη την Ευρώπη».
Το Euro2day.gr επικοινώνησε με την επιχείρηση ζητώντας διευκρινίσεις για ορισμένα σημεία της ανακοίνωσής της. Έχει απευθύνει, μάλιστα, συγκεκριμένα ερωτήματα στον ιδρυτή της τα οποία και θα δημοσιοποιήσουμε αμέσως μόλις λάβουμε τις σχετικές διευκρινίσεις.
Αναμένουμε, ταυτόχρονα, επίσημη τοποθέτηση της ΙΑΤΑ για το θέμα ώστε να ξεκαθαριστεί αν η εταιρεία έχει τεθεί ή όχι προσωρινά σε καθεστώς «default» εξαιτίας καθυστέρησης πληρωμών και αν επηρεάζονται και με ποιον τρόπο οι καταναλωτές.