Ρηχή, με έλλειψη ανταγωνιστικότητας και βεβαρημένη από υψηλά μεταφορικά κόστη εμφανίζεται η ελληνική αγορά ηλεκτρονικών καταστημάτων, καθώς σύμφωνα με έρευνα της PayPal είναι αισθητά ακριβότερη έναντι των ομοειδών αγορών του εξωτερικού.
H αμερικανική εταιρία, η οποία έχει δημιουργήσει την ομώνυμη πλατφόρμα διεκπεραίωσης συναλλαγών μέσω Διαδικτύου, πραγματοποίησε έλεγχο τιμών σε μία σειρά προϊόντα που διατίθενται σε δημοφιλή ηλεκτρονικά καταστήματα στις ΗΠΑ, τη Γερμανία, τη Βρετανία, τη Ρωσία, την Κίνα και σε αρκετές αγορές της κεντρικής και της ανατολικής Ευρώπης και στη συνέχεια τα συνέκρινε με αντίστοιχες τιμές σε επιλεγμένα ελληνικά καταστήματα.
Η σύγκριση αποδεικνύει ότι προϊόντα από πολλές διαφορετικές κατηγορίες -από ηλεκτρονικές συσκευές και παιχνίδια, έως καλλυντικά και ρούχα- εμφανίζονται αισθητά φθηνότερα σε online διεθνή καταστήματα απ' ό,τι σε εγχώρια e-shops. Αυτό δείχνει τη χαμηλή ακόμη ανταγωνιστικότητα του εγχώριου ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ ταυτόχρονα καταδεικνύει και τις δυνατότητες που προσφέρει στον σύγχρονο καταναλωτή η παγκόσμια διαδικτυακή αγορά, ώστε να συγκρίνει τιμές και να εκμεταλλευθεί τις ευκαιρίες.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η PayPal, οι Έλληνες που αγοράζουν από τις ΗΠΑ μπορούν να αγοράσουν ηλεκτρονικά προϊόντα φθηνότερα έως και 37%, σε σχέση με τα ελληνικά καταστήματα, video games και παιχνίδια έως και 52% φθηνότερα, καθώς επίσης καλλυντικά 30% φθηνότερα και ρούχα περίπου 50% οικονομικότερα.
Στη Γερμανία, τα ηλεκτρονικά και τα συμβατικά παιχνίδια είναι 40% φθηνότερα, σε σχέση με τα ελληνικά καταστήματα, τα ρούχα έως και 25% φθηνότερα, ενώ τα ηλεκτρονικά προϊόντα και τα καλλυντικά πωλούνται σε τιμές από 17% έως 31% χαμηλότερες σε σχέση με τις ελληνικές.
Η Βρετανία προσφέρει αντίστοιχα ανταγωνιστικές τιμές για τα είδη ένδυσης, σχεδόν 50% κάτω από ό,τι οι τιμές στα ελληνικά online καταστήματα και μεγάλες εκπτώσεις επίσης στα καλλυντικά (-24%), στα video games και στα παιχνίδια (-35%) και στα ηλεκτρονικά προϊόντα (-24%), ενώ στην Κίνα οι αγοραστές μπορούν να κάνουν τις πιο συμφέρουσες αγορές στα παιχνίδια (έως -78%) και στα ρούχα (-44%).
Η έρευνα της PayPal περιλαμβάνει επίσης ενδιαφέροντα συμπεράσματα για το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, καθώς καταγράφει την τάση του να στρέφεται σε νέες αναδυόμενες on line αγορές, πέρα από τις ώριμες των ΗΠΑ και της δυτικής Ευρώπης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της PayPal, οι πληρωμές που πραγματοποιήθηκαν μέσω του συστήματός της από Έλληνες χρήστες κατευθύνθηκαν την περίοδο 2012-2013 σε καταστήματα κυρίως στη Ρωσία, την Κίνα, τη Γερμανία και τη Μ. Βρετανία.
Η μεγαλύτερη αύξηση έγινε προς ρωσικά καταστήματα, τα οποία σημείωσαν αύξηση 68% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ενώ αυτές που πραγματοποιήθηκαν σε κινέζικα online καταστήματα αυξήθηκαν κατά 44%.
Σημαντική ανάπτυξη σημειώθηκε μέσω PayPal από τους Έλληνες χρήστες και προς τα γερμανικά καταστήματα, της τάξης του 18%. Έτσι για το 2013, η Ρωσία έγινε ένας από τους δημοφιλέστερους on line αγοραστικούς προορισμούς και κατατάσσεται πλέον μπροστά από τις ΗΠΑ και την Κίνα. Στην Ευρώπη, η Μ. Βρετανία και η Γερμανία συνεχίζουν να παραμένουν οι δημοφιλέστεροι προορισμοί για on line αγορές.