ΟΛΠ: Προς δίμηνη αναστολή διαδικασιών για ΣΕΜΠΟ

H διοίκηση του ΟΛΠ προτίθεται να προχωρήσει στην αναστολή για δύο μήνες των διαδικασιών ιδιωτικοποίησης του ΣΕΜΠΟ προκειμένου να εξομαλυνθεί η κατάσταση στο μεγάλο λιμάνι και υπάρξει ενημέρωση των εμπλεκόμενων φορέων αναφέρεται σε ανακοίνωση της Νομαρχίας Πειραιά.

ΟΛΠ: Προς δίμηνη αναστολή διαδικασιών για ΣΕΜΠΟ
H διοίκηση του ΟΛΠ προτίθεται να προχωρήσει στην αναστολή για δύο μήνες των διαδικασιών ιδιωτικοποίησης του ΣΕΜΠΟ προκειμένου να εξομαλυνθεί η κατάσταση στο μεγάλο λιμάνι και υπάρξει ενημέρωση των εμπλεκόμενων φορέων αναφέρεται σε ανακοίνωση της Νομαρχίας Πειραιά.

Αναλυτικότερα έκκληση στον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και την διοίκηση του ΟΛΠ να συνειδητοποιήσουν την βαθιά οικονομική και κοινωνική κρίση που έχει επιφέρει στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά αλλά και στη χώρα γενικότερα, η εμμονή τους να προχωρήσουν εσπευσμένα στην ιδιωτικοποίηση του εμπορικού σταθμού του μεγάλου λιμανιού, έκανε ο Νομάρχης Πειραιά Γιάννης Μίχας στην ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα εκτάκτως στη Νομαρχία Πειραιά, σε μια ύστατη προσπάθεια της Νομαρχίας να βρεθεί χρυσή τομή για την άρση του αδιεξόδου.

Νωρίτερα το euro2day σε ρεπορτάζ της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου είχε μεταδώσει πως σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, οδηγείται στα άκρα η διάσταση απόψεων μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας του ΥΕΝ και των διοικήσεων ΟΛΠ και ΟΛΘ από τη μία πλευρά και των συνδικαλιστών από την άλλη, για το θέμα της μελλοντικής ανάπτυξης των δύο μεγάλων λιμένων της χώρας.

Παρά το γεγονός ότι είχαν προηγηθεί στο τελευταίο τριήμερο ανεπίσημες συναντήσεις των διοικήσεων ΟΛΠ και ΟΛΘ με τους εργαζομένους, προς τους οποίους προτάθηκε ”πάγωμα” της διαδικασίας παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτες από 2 έως 3 μήνες, σημερινή ανακοίνωση της ΟΜΥΛΕ θεωρείται ότι κλείνει κάθε παράθυρο διαλόγου.

Συγκεκριμένα, η ΟΜΥΛΕ επιμένει στην απόσυρση της διαδικασίας και αντιπροτείνει την έναρξη διαλόγου για τις δυνατότητες ανάπτυξης των λιμένων. Η ανακοίνωση της χαρακτηρίζεται από τη διοίκηση του ΟΛΠ ”ιδιαίτερα σκληρή” από την άποψη ότι ”δεν αφήνει περιθώρια διαλόγου” και παράλληλα ”θέτει ζήτημα συνδιοίκησης, πράγμα απαράδεκτο για μια συντεταγμένη εταιρία”.

Σύμφωνα με πληροφορίες του euro2day, η διοίκηση του ΟΛΠ εξετάζει το ενδεχόμενο προσφυγής στα δικαστήρια, προκειμένου να κηρυχθεί η απεργία παράνομη και καταχρηστική, ενώ αύριο το μεσημέρι επίκειται συνάντηση με τον ΥΕΝ Μ. Κεφαλογιάννη.

Καίτοι, όπως διαμηνύεται αρμοδίως, είναι μια συνάντηση ρουτίνας, ωστόσο, θεωρείται εύλογο να αποτιμηθεί η μέχρι τώρα κατάσταση και να αναζητηθούν διέξοδοι από την κρίση που μαστίζει πλέον τα δύο λιμάνια και τη συνακόλουθη ”ασφυξία” της αγοράς.

Από τα υπάρχοντα στοιχεία, τα διαφυγόντα έσοδα ειδικά για τον ΟΛΠ στο τέλος αυτής της εβδομάδας εκτιμάται ότι θα ανέλθουν σε 5-6 εκατ. ευρώ, ενώ η απώλεια τράνζιτ φορτίου υπολογίζεται σε ποσοστό 15-20%.

Αν συνεκτιμηθεί το γεγονός ότι θα απαιτηθεί διάστημα τουλάχιστον 8-10 μηνών για την επανάκτηση του συγκεκριμένου φορτίου είναι προφανές ότι η ζημία για τον ΟΛΠ θα είναι πολύ μεγάλη.

Πάντως, μέχρι στιγμής η MSC δεν έχει υλοποιήσει την προειδοποίηση της για αποχώρηση από το λιμάνι του Πειραιά, καθώς δεν έχει προβεί στην καταγγελία της σύμβασης που έχει με τον ΟΛΠ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v