Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο της συμμετοχής του στο έργο «WIDER - green groWing of SMEs: Innovation and Development in the energy sector in mEd aRea» (Πράσινη ενδυνάμωση των Μικρομεσαίων επιχειρήσεων: Καινοτομία και Ανάπτυξη στον τομέα της ενέργειας στην περιοχή της Μεσογείου), το οποίο έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας MED 2007 - 2013 (Μεσογειακός Χώρος), «τρέχει» τρία προγράμματα εργαστηρίων (workshops) και συμβουλευτικής.
Τα προγράμματα απευθύνονται σε επιχειρηματίες / στελέχη μικρομεσαίων επιχειρήσεων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας που δραστηριοποιούνται ή θα μπορούσαν να δραστηριοποιηθούν στην «οικολογικά έξυπνη κατοικία για ηλικιωμένους» (τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, αυτοματισμοί, φωτισμός, ψύξη, θέρμανση, κατασκευές, δομικά υλικά, έπιπλα, συσκευασία, υγεία, κ.λπ.).
Η συμμετοχή στα εν λόγω workshops και στη συμβουλευτική είναι δωρεάν και επομένως δεν θα επιφέρει κανένα κόστος για τους συμμετέχοντες και τις επιχειρήσεις.
Το έργο WIDER έχει στόχο να συμβάλει στον εντοπισμό και την ενδυνάμωση των ικανοτήτων καινοτομίας, διαχείρισης γνώσης και δικτύωσης των Μικρομεσαίων επιχειρήσεων της Μεσογείου που δραστηριοποιούνται στον τομέα της οικολογικά - έξυπνης κατοικίας (eco - smart housing).
Αναλυτικότερα, το έργο αποσκοπεί στην ενδυνάμωση των ικανοτήτων καινοτομίας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που εμπλέκονται στη δημιουργία και εφαρμογή λύσεων για ενεργειακά «έξυπνα» σπίτια, που μπορούν να καθιστούν τους ηλικιωμένους κυρίως ανθρώπους περισσότερο ανεξάρτητους στην καθημερινότητά τους.
Τα προγράμματα
Τα τρία όμοια προγράμματα που πρόκειται να υλοποιηθούν από το ΕΒΕΘ αποτελούνται από τέσσερα εργαστήρια (workshops), βιωματικού - διαδραστικού χαρακτήρα, έκαστο και συμβουλευτική για συνολικά 30 (δέκα σε κάθε κύκλο) μικρομεσαίους επιχειρηματίες / στελέχη μικρομεσαίων επιχειρήσεων των κλάδων που εμπλέκονται ή θα μπορούσαν να εμπλακούν στην «οικολογικά έξυπνη κατοικία για ηλικιωμένους» (τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, αυτοματισμοί, φωτισμός, ψύξη, θέρμανση, κατασκευές, δομικά υλικά, έπιπλα, συσκευασία, υγεία, κ.λπ.), στις ακόλουθες θεματικές ενότητες:
α) Επανατοποθέτηση στην αγορά (market repositioning). Στόχος του πρώτου workshop είναι να αποκτήσουν οι συμμετέχουσες μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τεχνικές που θα τις παρακινήσουν - βοηθήσουν να επαναπροσδιορίσουν τη συνολική στρατηγική τους, μέσα από νέους τρόπους καθορισμού των επιχειρηματικών τους ορίων και το σχεδιασμό νέων στρατηγικών που θα ανταποκρίνονται σε νέα τμήματα της αγοράς.
β) Προφίλ προσφερόμενων προϊόντων / υπηρεσιών (supply profile). Στόχος του δεύτερου workshop είναι να παράσχει την απαραίτητη πληροφόρηση στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις σχετικά με το πώς μπορούν να ενδυναμώσουν την προσφορά τους και να καινοτομήσουν, δίδοντας την ευκαιρία στους συμμετέχοντες επιχειρηματίες / στελέχη επιχειρήσεων να δοκιμάσουν τη χρήση εργαλείων για την ανάπτυξη των προσφερόμενων προϊόντων / υπηρεσιών τους και να δημιουργήσουν νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες.
γ) Νέο design για το προϊόν. Επανασχεδιασμός ως δημιουργική ικανότητα εφαρμοσμένη στην ανάπτυξη προϊόντων. Το workshop αποσκοπεί στην ανάπτυξη της ικανότητας των συμμετεχόντων να αναπτύξουν μια ιδέα.
δ) Σχεδιάζοντας μαζί με τον τελικό χρήστη. Σκοπός του τέταρτου workshop είναι να αποκτήσουν οι συμμετέχοντες ικανότητα σχεδιασμού νέων προϊόντων και υπηρεσιών η οποία θα δίδει πρωτεύουσα σημασία στις ανάγκες, επιθυμίες και περιορισμούς του τελικού χρήστη, καθ' όλη τη διαδικασία σχεδιασμού και θα καθιστά τον ίδιο τον τελικό χρήστη συμμέτοχο σε αυτήν τη διαδικασία.
Διάρκεια και προϋποθέσεις
Το κάθε εργαστήριο (workshop) θα έχει διάρκεια τεσσάρων ωρών και θα πραγματοποιηθεί, στο χώρο του ΕΒΕΘ (Τσιμισκή 29), κατά το χρονικό διάστημα Οκτωβρίου - Νοεμβρίου 2013, σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί εγκαίρως στους ενδιαφερόμενους.
Μετά το πέρας του κάθε προγράμματος, θα παρασχεθεί, σε κάθε συμμετέχοντα στα workshops, συμβουλευτική διάρκειας δύο ωρών, κατά τη διάρκεια της οποίας θα λάβει καθοδήγηση σχετικά με το πώς μπορεί να αξιοποιήσει στην επιχείρησή του τη νέα γνώση που απέκτησε.
Δεδομένου ότι υπάρχει περιορισμένος αριθμός θέσεων στο κάθε workshop, για την επιλογή των συμμετεχόντων θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας σε συνδυασμό με την αξιολόγηση του προφίλ της επιχείρησης ως προς τη συνάφειά του με το αντικείμενο του προγράμματος. Για το λόγο αυτό, πέραν από την αρχική υποβολή ενός σύντομου βιογραφικού του ενδιαφερόμενου και ενός συνοπτικού προφίλ της επιχείρησης από το οποίο να προκύπτει σαφώς το προσφερόμενο από την επιχείρηση προϊόν ή/και υπηρεσία, θα υπάρξει περαιτέρω επικοινωνία με τους ενδιαφερόμενους, ώστε να διερευνηθεί διεξοδικά εάν το προφίλ της επιχείρησης συνάδει με τη στόχευση του έργου.
Οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν τα παρακάτω χαρακτηριστικά:
• Να είναι επιχειρηματίες ή στελέχη μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
• Η έδρα της επιχείρησής τους να είναι στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλουν -διά ζώσης ή ταχυδρομικά- στο Τμήμα Μελετών και Έρευνας του ΕΒΕΘ (Τσιμισκή 29, 3ος όροφος, 54624 Θεσσαλονίκη), συμπληρωμένη την αίτηση συμμετοχής, καθώς και τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
- σύντομο βιογραφικό σημείωμα του ενδιαφερόμενου,
- προφίλ της επιχείρησης,
- βεβαίωση εγγραφής στο Επιμελητήριο, όπου υπάγεται η επιχείρηση,
- υπεύθυνη δήλωση του επιχειρηματία ότι ο ετήσιος κύκλος εργασιών της επιχείρησης δεν ξεπερνά τα 50.000.000 ευρώ και ότι στην επιχείρηση δεν απασχολούνται περισσότεροι από 250 εργαζόμενοι.
Υπόδειγμα της αίτησης συμμετοχής και της υπεύθυνης δήλωσης βρίσκονται αναρτημένες στην ιστοσελίδα του ΕΒΕΘ www.ebeth.gr (στις θέσεις σημαντικά θέματα και ανακοινώσεις). Για επιπλέον πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν καθημερινά, κατά τις ώρες 08:00-16:00, με το Τμήμα Μελετών και Έρευνας του ΕΒΕΘ (αρμόδιοι: Αντώνης Μπούμπουλας Μπούμπουλας τηλ. 2310 370180, email: [email protected] , Γιώργος Εμμανουηλίδης τηλ. 2310 370181, email: [email protected] και Ναυσικά Γαρεφαλάκη τηλ. 2310 370195, email: [email protected].
Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων αρχίζει την Παρασκευή 04/10/2013 και λήγει την Τρίτη 15/10/2013.