Προκηρύχθηκε διαγωνισμός για επεκτάσεις Αττ. Οδού

Στις 22 Δεκεμβρίου λήγει η προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους κατασκευαστικούς ομίλους που επιθυμούν να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό για το έργο των επεκτάσεων της Αττικής Οδού.

Προκηρύχθηκε διαγωνισμός για επεκτάσεις Αττ. Οδού
Στις 22 Δεκεμβρίου λήγει η προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους κατασκευαστικούς ομίλους που επιθυμούν να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό για το έργο των επεκτάσεων της Αττικής Οδού.

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, κ. Γιώργος Σουφλιάς, προχώρησε σήμερα στην προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού, ο οποίος ωστόσο πραγματοποιείται με σημαντική καθυστέρηση σε σχέση με τις αρχικές εξαγγελίες του ΥΠΕΧΩΔΕ

Επισημαίνεται επίσης ότι πρόθεση του υπουργείου ήταν ο διαγωνισμός να ολοκληρωθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ωστόσο, οι πυρκαγιές στη ΝΑ. Αττική επέβαλαν την επιμήκυνση του χρόνου διεξαγωγής της διαδικασίας.

Σύμφωνα με το υπουργείο, εκτός των τεσσάρων μηνών που θα χρειαστούν οι κατασκευαστικοί όμιλοι προκειμένου να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους (χωρίς να αποκλείεται παράταση του χρονικού αυτού διαστήματος), θα απαιτηθούν τουλάχιστον ακόμη έξι μήνες προκειμένου να επιλεγεί η ανάδοχος κοινοπραξία.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΥΠΕΧΩΔΕ, η ανάθεση του έργου, εφόσον δεν υπάρξουν προσφυγές, ενστάσεις (αλλά και εκλογές), αναμένεται μέχρι το καλοκαίρι του 2010.

Το έργο υπολογίζεται να είναι ολοκληρωμένο στο σύνολό του μέχρι τις αρχές του 2015.

Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι Αττικής περιλαμβάνουν:

1) Τη δυτική περιφερειακή Υμηττού, από τη νότια απόληξη της Αττικής Οδού στην Κατεχάκη έως τη Λεωφόρο Ποσειδώνος, μήκους 14,7 χλμ. (τμήμα Λεωφ. Κατεχάκη - Λεωφ. Βουλιαγμένης, μήκους 11,1 χλμ. και τμήμα Λεωφ. Βουλιαγμένης - Λεωφ. Ποσειδώνος, μήκους 3,6 χλμ.). Παρακάμπτει κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά τα αστικά κέντρα Βύρωνα, Ηλιούπολης, Αργυρούπολης, Αλίμου και Ελληνικού και είναι υπόγεια κατά 85%.

2) Τη μεγάλη σήραγγα Υμηττού, μήκους 4 χλμ., με τις εκατέρωθεν προσβάσεις της, η οποία συνδέει τη νότια πλευρά του Λεκανοπεδίου με τα Μεσόγεια, από τον Α/Κ Σακέτα μέχρι τον Α/Κ Μεσογείων, μήκους 6,3 χλμ. Μετά την έξοδο της σήραγγας ο αυτοκινητόδρομος ακολουθεί το φυσικό ανάγλυφο έτσι ώστε να μην είναι ορατός από το Λεκανοπέδιο των Μεσογείων.

3) Τον οδικό άξονα από τον Α/Κ Μεσογείων (μετά τη μεγάλη Σήραγγα Υμηττού) μέχρι τη Ραφήνα, που ακολουθεί το φυσικό ανάγλυφο σε όρυγμα και δεν είναι ορατός. Έχει μήκος 18,6 χλμ. με ενδιάμεσο Α/Κ προς την Αττική Οδό και το αεροδρόμιο. Προβλέπεται η επέκταση και η σύνδεση από τη Ραφήνα μέχρι την Ε.Ο. Αθηνών - Λαμίας στις Αφίδνες, με οδικό τμήμα μήκους άλλων 25 χλμ. Στον λόφο Έτος έχει σήραγγες 2,6 χλμ.

4) Τον οδικό άξονα από τον Α/Κ Μεσογείων μέχρι την Αγία Μαρίνα, μήκους 14,2 χλμ., στον οποίο προστέθηκε και ο κλάδος από τον Η/Κ Καλυβίων μέχρι την περιμετρική οδό των Καλυβίων, μήκους 5,9 χλμ. περίπου. Ο κλάδος αυτός προστέθηκε μετά τη δημόσια διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς.

5) Την ολοκλήρωση του άξονα Σταυρού - Ραφήνας, σε μήκος άλλων 6,1 χλμ. μέχρι τη Λεωφόρο Σπάτων - Λούτσας. Σημειώνεται ότι το οδικό τμήμα από τον Α/Κ Σπάτων μέχρι τον Α/Κ αεροδρομίου προστέθηκε, ως νέο αντικείμενο, μετά τη δημόσια διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς.

6) Την ανακατασκευή και υπογειοποίηση της Λεωφ. Ποσειδώνος, μήκους 2 χλμ.

7) Συνδετήριο οδικό τμήμα προς το κέντρο της Αθήνας από τον Α/Κ Σακέτα μέχρι την Ούλοφ Πάλμε, μήκους 3,8 χλμ. Το τμήμα εντός του πανεπιστημίου είναι υπόγειο. Το 1,7 χλμ. που αφορά στον οικιστικό ιστό του δήμου Καισαριανής και στο πανεπιστήμιο διαμορφώνεται ως υπόγειο έργο, έτσι ώστε να μη δημιουργείται πλέον καμία όχληση τόσο στον δήμο Καισαριανής όσο και στο πανεπιστήμιο, απομακρύνοντας τη διερχόμενη κυκλοφορία από την οδό Καισαριανής και από το πανεπιστήμιο.

8) Τα εκτεταμένα αντιπλημμυρικά έργα.

Οι τέσσερις (4) βασικοί ανισόπεδοι κόμβοι συστήματος, υπό την έννοια ότι σε αυτούς συμβάλλουν κύριοι οδικοί άξονες (αυτοκινητόδρομοι), είναι: ο Α/Κ Σακέτα, ο A/K Μεσογείων, ο Α/Κ Αττικής Οδού και ο Α/Κ Σπάτων.

Παράλληλα προβλέπεται η ανάπτυξη 9 ανισόπεδων κόμβων και 9 ημικόμβων για την εξυπηρέτηση των παρόδιων δήμων.

Σύστημα διοδίων

Στους νέους αυτοκινητόδρομους Αττικής θα υπάρχει ηλεκτρονικό σύστημα, ώστε τα διόδια να καταβάλλονται ανά χλμ., δηλαδή οι οδηγοί θα χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση που θα διανύουν, που είναι και το δίκαιο σύστημα. Βεβαίως, θα υπάρχει και η δυνατότητα πληρωμής διοδίων με χειροκίνητο σύστημα. Υπάρχουν τρεις (3) βασικοί μετωπικοί σταθμοί διοδίων, διπλής κατεύθυνσης:

1. Στη δυτική περιφερειακή Υμηττού στην περιοχή της Ηλιούπολης.
2. Στην έξοδο της σήραγγας Υμηττού προς τα Μεσόγεια και πριν από τον Α/Κ Μεσογείων.
3. Στον οδικό άξονα Α/Κ Μεσογείων - Α/Κ Ραφήνας στην Χ.Θ. 16+500 μεταξύ του Α/Κ Αττικής Οδού και του Α/Κ Αρτέμιδας.

Πέραν αυτών, θα υπάρχουν δύο πλευρικοί σταθμοί στον Α/Κ Μεσογείων για τις ενδομεσογειακές μετακινήσεις και ένας μετωπικός σταθμός μονής κατεύθυνσης, στην επέκταση Σταυρού - Ραφήνας.

Το ύψος των διοδίων αποτελεί βασικό αντικείμενο του ανταγωνισμού στον διαγωνισμό, έτσι ώστε να επιτευχθεί το μικρότερο δυνατό τίμημα για τους χρήστες. Η τιμή ανά χιλιόμετρο διαφοροποιείται σε τρία επίπεδα, για την παροχή κινήτρων αποσυμφόρησης των αστικών περιοχών και ορθολογικής απόσβεσης του κόστους κατασκευής.
 
Ειδικότερα: 

*  Το τμήμα της δυτικής περιφερειακής Υμηττού από τη Λεωφ. Κατεχάκη μέχρι τη Λεωφ. Ποσειδώνος θα έχει τη χαμηλότερη τιμή ανά χλμ. (0,15 ευρώ/χλμ. κατά μέγιστο) για να διευκολύνεται η χρήση του νέου αυτοκινητόδρομου και να μην επιβαρύνεται ο οικιστικός ιστός των παρακείμενων δήμων από τη διαμπερή κυκλοφορία.

* Επίσης, η ίδια χαμηλή τιμή χρέωσης ισχύει και για όλα τα άλλα τμήματα του έργου, πλην της μεγάλης σήραγγας Υμηττού (επί μήκους 6,7 χλμ.), με μέγιστο 0,30 ευρώ/χλμ., και του συνδετήριου τμήματος μεταξύ σήραγγας Υμηττού και Αττικής Οδού, μήκους 5,8 χλμ., με μέγιστη χρέωση 0,20 ευρώ/χλμ.

* Οι μετά τον ημικόμβο Καλυβίων δύο διακλαδώσεις προς την Αγ. Μαρίνα και την παράκαμψη Καλυβίων εξαιρούνται της καταβολής διοδίων, διότι δεν έχουν χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου διπλού κλάδου.

Χρηματοοικονομικά δεδομένα του έργου

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1.800 εκατ. ευρώ και η μέγιστη δυνατή χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου ορίστηκε σε 360 εκατ. ευρώ, δηλαδή στο 20% του κόστους του έργου.

Η χρηματοδοτική αυτή συμβολή αποτελεί το μέγιστο όριο ενός διαγωνιστικού μεγέθους: Οι διαγωνιζόμενοι δεν μπορούν να το ξεπεράσουν, μπορούν όμως να ζητήσουν, με την προσφορά τους, μικρότερη των 360 εκατ. ευρώ χρηματοδοτική συμβολή και το γεγονός αυτό αξιολογείται υπέρ αυτών βάσει σχετικού μαθηματικού αλγορίθμου.

Ο χρόνος παραχώρησης, όπως και στις άλλες συμβάσεις παραχώρησης, είναι 30 χρόνια από την έναρξη της σύμβασης παραχώρησης, μέσα στα οποία περιλαμβάνεται και η πενταετία του χρόνου κατασκευής του έργου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v