Σενάρια για ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου - Ελλάδας

Εάν δεν καταστεί δυνατή η υλοποίηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης τη φετινή τουριστική περίοδο, στόχος είναι να επιτευχθεί μέχρι την επόμενη τουριστική περίοδο, λέει η Λευκωσία.

Σενάρια για ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου - Ελλάδας

Μελέτη για την επεξεργασία σεναρίων αναφορικά με την δυνατότητα ακτοπλοϊκής σύνδεσης μεταξύ Κύπρου - Ελλάδας προωθεί το υφυπουργείο ναυτιλίας της Κύπρου, σύμφωνα με την ενημέρωση που έλαβε η επιτροπή μεταφορών από την αρμόδια υφυπουργό Νατάσα Πηλείδου.

Η κ. Πηλείδου που συμμετείχε στη συνεδρίαση της επιτροπής μεταφορών με θέμα την ανάγκη ακτοπλοϊκής σύνδεσης και επαναλειτουργίας της θαλάσσιας επιβατικής συγκοινωνίας μεταξύ Κύπρου, Ελλάδας και Ευρώπης, ανέφερε ότι τον περασμένο Οκτώβριο, το υπουργικό συμβούλιο αποφάσισε να προωθήσει το έργο με ταχύτατους ρυθμούς.

Εάν δεν καταστεί δυνατή η υλοποίηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης τη φετινή τουριστική περίοδο, στόχος είναι να επιτευχθεί μέχρι την επόμενη τουριστική περίοδο, σημείωσε η κ. Πηλείδου.

Για το σκοπό αυτό, όπως εξήγησε, βρίσκονται στο τελικό στάδιο ετοιμασίας τους οι όροι διεξαγωγής σχετικής μελέτης, για την οποία αναμένεται να προκηρυχθεί διαγωνισμός εντός των επόμενων ημερών. Η διαδικασία διενέργειας της μελέτης αναμένεται να διαρκέσει για διάστημα 10 εβδομάδων.

Η μελέτη θα εξετάζει διάφορα σενάρια, κυρίως αναφορικά με την οικονομική βιωσιμότητα της διασύνδεσης, το κόστος εισιτηρίου σε σχέση με τα αεροπορικά δρομολόγια, τη διασύνδεση με το λιμάνι του Πειραιά ή λιμάνια άλλων νησιών, την προοπτική προσέλκυσης τουριστικού ρεύματος προς την Κύπρο και την δυνατότητα χρηματοδότησης της προσπάθειας από τα ευρωπαϊκά ταμεία.

Παράλληλα, θα εξετάζεται η δυνατότητα διασύνδεσης με το λιμάνι της Λάρνακας ή με το λιμάνι της Λεμεσού, καθώς και ο αριθμός των νέων θέσεων εργασίας που αναμένεται να προκύψουν σε περίπτωση υλοποίησης της διασύνδεσης.

Επιλογές για την επιχορήγηση της σύνδεσης

Η μελέτη όπως αναφέρθηκε, θα τεθεί και ενώπιον της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ώστε να εξασφαλιστεί η επιχορήγηση της ακτοπλοϊκής διασύνδεσης ενώ, αναφορά έγινε και στα παραδείγματα άλλων χωρών όπου η ΕΕ επιχορηγεί τις ατμοπλοϊκές διακινήσεις.

Ωστόσο, εάν το αίτημα για ευρωπαϊκή επιχορήγηση απορριφθεί από τις ευρωπαϊκές αρχές, το υφυπουργείο σημειώνει ότι υπάρχει η επιλογή επιχορήγησης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης από το κράτος.

Σε αυτή την περίπτωση, όπως αναφέρθηκε, θα απαιτηθεί έγκριση εκ μέρους του εφόρου ελέγχου κρατικών ενισχύσεων.

Εντοπίζεται μεγάλο ενδιαφέρον

Σύμφωνα με την κ. Πηλείδου, το υφυπουργείο διεξάγει παράλληλα διαβουλεύσεις με το υπουργείο ναυτιλίας της Ελλάδας και με πλοιοκτήτες εντοπίζοντας ήδη μεγάλο ενδιαφέρον για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των δύο χωρών.

Η υφυπουργός αναφέρθηκε σε παλαιότερες μελέτες για το κόστος που θα απαιτούσε η εν λόγω ενέργεια, οι οποίες όπως είπε, κατέδειξαν ότι θα έπρεπε το δημόσιο να επιχορηγήσει τους πλοιοκτήτες με ένα ποσό γύρω στα €5 εκ.

Επεσήμανε ότι σήμερα μπορεί να υπάρχει μεγάλη απόκλιση σε σχέση με τα αποτελέσματα των εν λόγω μελετών και πως γι’ αυτό τον λόγο απαιτείται εξειδικευμένη μελέτη.

Πηγή: Stockwatch

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v