Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΒΕΡΝΙΚΟΣ: Απαντήσεις σε Χ.Α.

ΒΕΡΝΙΚΟΣ: Γνωστοποιήσεις

Η εταιρία ΒΕΡΝΙΚΟΣ ΚΟΤΤΕΡΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΑΕ με Δελτίο Τύπου προς το Χ.Α. γνωστοποιεί τα ακόλουθα: ”10 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ VERNICOS YACHTS. 1) Που επένδυσε η Εταιρεία; Στις 7 Μαρτίου 2000 η ΒΕΡΝΙΚΟΣ ΚΟΤΤΕΡΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ Α.Ε. (Β.Κ.Ν.) ολοκλήρωσε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 5,35 δισ. δρχ. Στις 20 Οκτωβρίου 2000 η Εταιρεία άλλαξε την επωνυμία της σε ΒΕΡΝΙΚΟΣ ΚΟΤΤΕΡΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε. (Β.Κ.Ν.Σ.). Τα αντληθέντα κεφάλαια επενδύθηκαν κυρίως: α. Στο θαλάσσιο τουρισμό, β. Στις μεταφορές, γ. Στις παραλίες, δ. Στα χρηματοοικονομικά. 2) Γιατί επενδύσαμε στις μεταφορές; Όταν ολοκληρώθηκε η αύξηση κεφαλαίου της Εταιρείας πριν τρία χρόνια, το διεθνές περιβάλλον ήταν πολύ πιο σταθερό από το σημερινό και η Ελληνική Οικονομία έδειχνε να εισέρχεται με δυναμισμό και αισιοδοξία σε μια φάση διαρθρωτικών αλλαγών, γρήγορης απελευθέρωσης των αγορών, ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας και βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας. Στα πλαίσια αυτά πραγματοποιήσαμε μια υψηλή αύξηση κεφαλαίου για να ενισχύσουμε την Εταιρεία, κρίνοντας ότι έπρεπε να κινηθούμε με εξωστρέφεια και δυναμισμό, αναπτύσσοντας και νέες δραστηριότητες σε τομείς που έχουμε γνώσεις και εμπειρία. Είχαμε παρατηρήσει ότι τις περισσότερες φορές, όταν συμβαίνουν έκτακτα γεγονότα που επηρεάζουν αρνητικά τον τουρισμό, ευνοούνται οι μεταφορές. Έτσι, αποφασίσαμε να επενδύσουμε στις αερομεταφορές σημαντικό ποσοστό της αύξησης κεφαλαίου, αλλά και στην ποντοπόρο ναυτιλία από τα κέρδη μας, δημιουργώντας έναν πιο ισορροπημένο επενδυτικό σχεδιασμό που θα είχε αντοχή. 3) Γιατί επενδύσαμε στις αερομεταφορές και ποιες είναι οι προοπτικές; Σύμφωνα με στοιχεία, ο μόνος κλάδος στο χώρο της πολιτικής αεροπορίας, που μπορούσε να πραγματοποιήσει κέρδη, ήταν αυτός της ταχυμεταφοράς φορτίων. Αποφασίσαμε, μετά από συζήτηση και με το στρατηγικό μας μέτοχο, την εξαγορά συγκεκριμένης εταιρείας, που αποτελούσε και αποτελεί τη μοναδική στο χώρο των εναέριων ταχυμεταφορών και κρίναμε ότι υπήρχαν προοπτικές. Το 2001 ήταν μια ικανοποιητική χρονιά. Το 2002 ήταν δύσκολη χρονιά, κυρίως επειδή τα γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου 2001 επηρέασαν καθοριστικά αρνητικά τον αεροπορικό κλάδο, η μεταφορά στο νέο αεροδρόμιο επιβάρυνε οικονομικά την εταιρεία και υπήρξε -και εξακολουθεί να υπάρχει- καθυστέρηση σε διαρθρωτικές μεταβολές στο χώρο των αερομεταφορών. Συγχρόνως όμως κάναμε και σημαντικές αναβαθμίσεις στα αεροσκάφη μας. Ήδη το 2003 ολοκληρώσαμε δικές μας σημαντικές αλλαγές στην οργάνωση, την επίγεια αυτοεξυπηρέτηση, τη διοίκηση και το εμπορικό τμήμα. Η θυγατρική μας εταιρεία, VER-AVIA, ”τρέχει” σήμερα με κέρδη. Οι προοπτικές είναι πολύ καλές. 4) Γιατί επενδύσαμε στη ναυτιλία; Έχουμε σημαντική εμπειρία. Το 2002 οι ναύλοι στην ποντοπόρο ναυτιλία ήταν ιδιαίτερα χαμηλοί. Το 2003 είναι σημαντικά υψηλοί. Ελπίζουμε οι ναύλοι να κρατηθούν σε υψηλά επίπεδα για σημαντικό διάστημα, οπότε θα έχουμε και αντίστοιχα κέρδη. Τα κέρδη που μπορείς να έχεις από τη ναυτιλία σε καλή περίοδο, δε μπορείς να τα έχεις από καμία άλλη δραστηριότητα. 5) Γιατί επενδύσαμε στις παραλίες; Θεωρήσαμε ότι είναι μια δραστηριότητα συμπληρωματική προς το θαλάσσιο τουρισμό. Δεν απαιτούνται αναλογικά μεγάλα κεφάλαια, αλλά φαντασία, καλή διάθεση και μεράκι. Παραλάβαμε τις παραλίες τον Απρίλιο του 2002 και είναι σε εξέλιξη το επενδυτικό πρόγραμμα ανάπλασης. Το 2002 ήταν ζημιογόνο. Το 2003 προβλέπεται ισοσκελισμένο. Από το 2004 περιμένουμε σημαντικά κέρδη. Πιστεύουμε ότι οι παραλίες θα είναι μια σημαντική, σύγχρονη και κερδοφόρα δραστηριότητα. 6) Γιατί επενδύσαμε στα χρηματοοικονομικά; Η Εταιρεία και ο Όμιλος, από το 1990 και για πάνω από 12 χρόνια, παρουσίαζε κέρδη από το χρηματοοικονομικό τομέα. Διαισθανόμενοι την αβεβαιότητα στη χρηματιστηριακή αγορά -αλλά χωρίς βεβαίως να φανταζόμαστε αυτά που συνέβησαν- αποφασίσαμε να αναθέσουμε τη διαχείριση χρημάτων από την αύξηση κεφαλαίου σε αναγνωρισμένους επαγγελματίες. Ποσό 920 εκατ. δρχ. διαθέσαμε για τη δημιουργία της VERINVEST A.E.E.X., σύμφωνα και με το ενημερωτικό μας δελτίο. Η επένδυσή μας, από την οποία προγραμματίζουμε να εξέλθουμε, αποτιμάται σήμερα περίπου 300 εκατ. δρχ. (880.000 Euro). Ποσό 400 εκατ. δρχ. τοποθετήσαμε σε αμοιβαία κεφάλαια μετοχών και ομολόγων υπό τη διαχείριση γνωστής Τράπεζας. Το ποσό των 400 εκατ. δρχ. σήμερα είναι περίπου 138 εκατ. δρχ. (405.000 Euro). Μια τρίτη επένδυσή μας είναι οι μετοχές της εταιρείας ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΑΤΤΙΚΗΣ Α.Ε., που έχουμε συμβάλει στη δημιουργία της, πιστεύουμε στο επενδυτικό της πρόγραμμα και τη σωστή διαχείρισή της. Με τιμή που πραγματοποίησε αύξηση κεφαλαίου 3.200 δρχ., η μετοχή είναι σήμερα γύρω στις 650-700 δρχ.(2 Euro), πολύ κάτω από τη λογιστική και την πραγματική της αξία. Όσα τελικά συνέβησαν στο χρηματοοικονομικό τομέα δεν μπορούσαμε να τα προβλέψουμε και δεν γνωρίζουμε κανένα δημιουργικό άνθρωπο που να μπορούσε να το κάνει. 7) Πως πάει ο θαλάσσιος τουρισμός; Η Εταιρεία μας έχει επανειλημμένα ανακοινώσει ότι η γενική αβεβαιότητα, η 11η Σεπτεμβρίου 2001, η ύφεση στην Ευρώπη και ιδιαίτερα στη Γερμανία, η κρίση στο Ιράκ και άλλοι παράγοντες επηρεάζουν αρνητικά το θαλάσσιο τουρισμό και γενικότερα τον κλάδο αναψυχής. 8) Ο Όμιλος Βερνίκου πούλησε μετοχές της Β.Κ.Ν. την περίοδο 1998-2000; Ο Όμιλος Βερνίκου πούλησε μετοχές μόνο σε επαγγελματίες. Ο,τι χρήματα εισπράχθηκαν, επενδύθηκαν ξανά στην αύξηση κεφαλαίου. Ο Όμιλος Βερνίκου δε λειτούργησε κερδοσκοπικά ούτε σαν αναχωρητής ή εισοδηματίας. Πιστεύει στην Εταιρεία, Β.Κ.Ν.Σ, στην οποία συμμετέχει και σήμερα με 65% και κάλυψε το μεγαλύτερο ποσοστό της αύξησης κεφαλαίου. 9) Γιατί η μετοχή της Β.Κ.Ν.Σ. μπήκε σε επιτήρηση; Προφανώς το Διοικητικό Συμβούλιο του Χρηματιστηρίου Αθηνών Α.Ε., στην προσπάθειά του να εκσυγχρονίσει το Χρηματιστήριο, κάνει και βεβιασμένες κινήσεις. Δεν αρνούμαστε τις καλές προθέσεις του, αλλά ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα, πολύ περισσότερο όταν τελικά αναιρείται και ο σκοπός. Για μας η επιτήρηση της μετοχής της Εταιρείας μας είναι άδικη και λήφθηκε χωρίς μελέτη. Υπενθυμίζουμε ότι η Εταιρεία μπήκε σε επιτήρηση επειδή δεν συνεκτιμήθηκαν τα συνολικά οικονομικά της στοιχεία. Τελείως ξαφνικά και απροειδοποίητα ανακοινώθηκε ότι όποια εταιρεία δεν έχει κύκλο εργασιών 3 εκατ. Euro μπαίνει σε επιτήρηση. Δε συνεκτιμήθηκε η λογιστική ιδιαιτερότητα του κλάδου μας. Ούτε ότι στον κύκλο εργασιών υπολογίζονται μόνο οι ναυλώσεις σκαφών αναψυχής και όχι και οι πωλήσεις σκαφών, που πολλές φορές αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό του κύκλου εργασιών. Ότι όταν εισήλθαμε στην Παράλληλη Αγορά είχαμε κύκλο εργασιών 500.000 Euro, το 1999 είχαμε κύκλο εργασιών 1.228.273 Euro και το 2002 είχαμε κύκλο εργασιών 2,7 εκατ. Euro. Δε συνεκτιμήθηκε επίσης ότι ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών το 2002 ήταν 18,5 εκατ. Euro. Η πλειοψηφία των επαγγελματιών γνωρίζει ότι έχουμε αδικηθεί. Εξηγήσαμε αναλυτικά, με την επιστολή μας της 12ης Μαρτίου 2003 προς το Δ.Σ. του Χρηματιστηρίου Αθηνών, τη θέση μας και το γιατί πρέπει άμεσα η μετοχή να βγει από την επιτήρηση. Επιπρόσθετα, το πρώτο τρίμηνο που ζητήθηκε από το Χρηματιστήριο, ακόμα όμως και το πρώτο εξάμηνο, δεν είναι ενδεικτικά για μια εταιρεία ναύλωσης σκαφών αναψυχής, που ο μεγαλύτερος κύκλος εργασιών πραγματοποιείται τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Είναι θέμα γενναιότητας και υπευθυνότητας του Δ.Σ. να άρει την αδικία και να βρει λύση, χωρίς τυπικές προφάσεις και καθυστέρηση. Θα τους τιμούσε. Εμείς θα συνεχίσουμε να πιστεύουμε στο θεσμό του Χρηματιστηρίου, παρά την απαξίωση της αγοράς και την ιδιαίτερα χαμηλή τιμή της μετοχής μας. 10) Τελικά πως πάει η Β.Κ.Ν.Σ.; Παρά την κρίση στο θαλάσσιο τουρισμό και τις σημαντικές ζημίες που έχουμε υποστεί, λόγω και του ότι η αύξηση κεφαλαίου ολοκληρώθηκε σε μια περίοδο υψηλής αποτίμησης αξιών και τελείως διαφορετικών συνθηκών, έχουμε ”σπείρει” πολύ και θα έρθει η ώρα να ”θερίσουμε”. Έχουμε γερή χρηματοοικονομική βάση. Περιμένουμε σημαντικά κέρδη, κυρίως από τη ναυτιλία, σταδιακά και από τις αερομεταφορές και τις παραλίες. Το κυριότερο είναι ότι εργαζόμαστε σκληρά και με πάθος για το αντικείμενό μας και γνωρίζουμε ότι οι βασικοί τομείς που δραστηριοποιούμαστε, η θάλασσα και ο τουρισμός, είναι τομείς που η χώρα μας έχει συγκριτικό πλεονέκτημα και η σημερινή απαισιόδοξη εικόνα κάποια στιγμή θ’ αντιστραφεί. Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε ιδιαίτερα στο θαλάσσιο τουρισμό, σε σύγχρονα σκάφη, σε στρατηγικά σημεία στο Αιγαίο και στο διεθνές μάρκετινγκ, με στόχο η εμπορική επωνυμία VERNICOS YACHTS να είναι πράγματι leader της αγοράς και να είναι σε θέση να καρπωθεί το μεγαλύτερο ποσοστό μιας αντιστροφής του κλίματος, που αργά ή γρήγορα θα γίνει, πολύ περισσότερο που στη χώρα μας θα πραγματοποιηθούν το 2004 οι Ολυμπιακοί Αγώνες.”

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v