Αναζητώντας ”εκδίκηση” στο ταμπλό

Aναμφίβολα υπάρχουν ”καλές” και ”κακές” εταιρείες στο ΧΑ, κριτήριο όμως δεν είναι απλώς να αγοράζονται μετοχές των πρώτων, αλλά επίσης οι αγορές να γίνονται σε όσο το δυνατόν χαμηλότερες τιμές. Οι περιπτώσεις 5 μετοχών που μετά την πτώση στο ταμπλό αναζητούν… εκδίκηση.

Αναζητώντας ”εκδίκηση” στο ταμπλό
του Στέφανου Κοτζαμάνη

**Οι αναλυτικοί πίνακες με τις αποδόσεις των 5 μετοχών σε διάστημα έως και 12 μήνων δημοσιεύονται στη δεξιά στήλη ”Συνοδευτικό Υλικό”

Aναμφίβολα υπάρχουν ”καλές” και ”κακές” εταιρείες στη Σοφοκλέους, βασικό επενδυτικό κριτήριο όμως δεν είναι απλώς να αγοράζονται μετοχές των πρώτων, αλλά επίσης οι αγορές αυτές να γίνονται σε όσο το δυνατόν χαμηλότερες αποτιμήσεις.

Στον ανά χείρας ”Μ” παρουσιάζουμε πέντε μετοχές ”καλών” αναμφίβολα εταιρειών, έπειτα από έντονη υποχώρησή τους στο ταμπλό: χρηματιστηριακοί δείκτες, προοπτικές, σενάρια και λοιπά σχόλια...

ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ: Η μετοχή του Σφακιανάκη ξεκίνησε πριν από έντεκα μήνες από τα 2 ευρώ για να αγγίξει αρχικά στα μέσα Ιουνίου και στη συνέχεια στα μέσα Ιουλίου τα 9 ευρώ! Βασικός παράγοντας της ανόδου ήταν η ιδιαίτερα ανοδική πορεία των αποτελεσμάτων του εισηγμένου ομίλου, σε συνδυασμό με μια σειρά από επεκτατικές κινήσεις, οι οποίες όμως συνοδεύτηκαν και από σημαντική επιβάρυνση των δανειακών υποχρεώσεων.

Καταλύτης, ωστόσο, της ξέφρενης πορείας του τίτλου υπήρξε η πρόθεση για παρουσιάσεις σε θεσμικούς του εξωτερικού (Λονδίνο, Παρίσι) που διοργανώθηκαν από την Alpha Finance με στόχο το placement. Placement, ωστόσο, δεν είδαμε και από τότε παρατηρήθηκε δραστική υποχώρηση της τιμής στο ταμπλό της Σοφοκλέους από τα 9 στα 6 ευρώ περίπου (-33% σε δύο μόλις μήνες!). Και τώρα αναζητείται ποια θα είναι η ”επόμενη μέρα” του τίτλου.

Το θετικό βέβαια της υπόθεσης ότι με βάση την τρέχουσα αποτίμηση στα 5,90 ευρώ (17/6) και τις προβλέψεις της εισηγμένης για καθαρά κέρδη 27 εκατ. ευρώ φέτος και 30 εκατ. το 2008, προκύπτουν οι σαφώς ελκυστικοί δείκτες P/E 8,6 και 7,8 φορές αντίστοιχα. Με βάση επίσης το περυσινό μέρισμα, η απόδοση φτάνει στο καθόλου ευκαταφρόνητο 2,8%.

KLEEMANN: Η μετοχή από τα 6,80 ευρώ όπου βρισκόταν πριν από ένα δωδεκάμηνο ”σκαρφάλωσε” στα 13 ευρώ (άνοδος περίπου 100%!) για να χάσει στη συνέχεια περισσότερο από το 30% της αξίας της και να κλείσει στις 17 Σεπτεμβρίου στα 9,34 ευρώ...

Έπειτα και από τα αποτελέσματα εξαμήνου και παρά την άνοδο του κόστους των πρώτων υλών (ιδίως των χαλυβουργικών προϊόντων), τα φετινά προ φόρων κέρδη αναμένονται περίπου 15,9 εκατ. ευρώ (15 εκατ. πέρυσι).

Με την τρέχουσα κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης στα 110 εκατ. ευρώ, το P/E του τίτλου εμφανίζεται χαμηλότερο του 10... Υπάρχουν βέβαια ορισμένοι που εκφράζουν επιφυλάξεις για το growth της Kleemann προβλέποντας υποχώρηση της οικοδομικής δραστηριότητας.

Η αλήθεια είναι ότι σε επίπεδο αδειών οικοδομών έχει αρχίσει να παρατηρείται κάμψη (-5,2% κατά το πρώτο φετινό εξάμηνο), ωστόσο υπάρχει ακόμη υψηλό απόθεμα προς οικοδόμηση, λόγω του μεγάλου αριθμού των αδειών που εκδόθηκαν το δεύτερο εξάμηνο του 2005 και το 2006. Επιπρόσθετα,

ο όμιλος Kleemann επωφελείται από τις πωλήσεις εκτός Ελλάδας και ευνοείται από το θέμα των ”ΚΤΕΟ” των ανελκυστήρων. Το τελευταίο διάστημα ο βασικός μέτοχος και στελέχη της εταιρείας έχουν προβεί σε -μικρού ύψους- αγορές μετοχών.

AUTOHELLAS: Πριν από ένα δωδεκάμηνο η μετοχή διαπραγματευόταν στα 3,70 ευρώ και βρέθηκε πολύ κοντά στα 8 ευρώ (άνοδος άνω του 100%), τόσο μέσα στον Ιούνιο όσο και τον Ιούλιο. Έκτοτε, όμως, υποχρεώθηκε σε χαρακτηριστική πτώση, με αποτέλεσμα ο τίτλος να κλείσει στις 17 Σεπτεμβρίου στα 5,44 ευρώ (-30% σε δύο μόλις μήνες)...

Μπορεί βέβαια το ξεκίνημα της Aegean Airlines (συμμετέχει με μονοψήφιο ποσοστό η Autohellas) στη Σοφοκλέους να μην ήταν το καλύτερο δυνατό και έτσι να απογοητεύτηκαν κάποιοι που προσδοκούσαν τεράστιες υπεραξίες, ωστόσο ενίσχυσε τα ίδια κεφάλαια της Autohellas στα 138,7 εκατ.

Με την τρέχουσα κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης στα 196,5 εκατ. ευρώ, το P/E με βάση τα περυσινά κέρδη υπολογίζεται στο ελκυστικό 10,9, ενώ η μερισματική απόδοση στο καθόλου ευκαταφρόνητο 4,6%. Οι δείκτες αυτοί μάλιστα αναμένονται βελτιωμένοι, καθώς τα κέρδη του πρώτου εξαμήνου εμφάνισαν άνοδο 19,5% και η φετινή τουριστική κίνηση ήταν ανώτερη της περυσινής.

Επιπλέον, αρχίζουν να αποδίδουν όλο και περισσότερο οι εκτός Ελλάδας δραστηριότητες του ομίλου. Προς διερεύνηση, ωστόσο, είναι οι σχέσεις της εταιρείας με τον όμιλο Πειραιώς. Η Autohellas στα τέλη του 2006 αποχώρησε από τη Multifin, πουλώντας τις μετοχές της στην Τράπεζα Πειραιώς.

Και ενώ οι δύο πλευρές παραμένουν συνεταίροι στην Πειραιώς Best Leasing, ο όμιλος Πειραιώς απέκτησε την ανταγωνίστρια της Autohellas εταιρεία Avis.

ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΙΟ: Έπειτα από ένα γερό ράλι, η μετοχή του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου είχε αναρριχηθεί στα 21,5 ευρώ τον Φεβρουάριο, για να ακολουθήσει στη συνέχεια ένα σαφώς πτωτικό κανάλι.

Αρχικά η πτώση αυτή αποδόθηκε στην πρόθεση του Δημοσίου να προχωρήσει σε placement με στόχο να ”σπρώξει” το 20% των μετοχών της εισηγμένης στην αγορά, κάτι που έγινε τον περασμένο Ιούνιο.

Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι το placement πραγματοποιήθηκε στα 18,1 ευρώ και καλύφθηκε μάλιστα με χαρακτηριστική άνεση, στη συνέχεια ο τίτλος συνέχισε να υποχωρεί με αποτέλεσμα να κλείσει στις 17 Σεπτεμβρίου στα 14,50 ευρώ (περίπου 30% χαμηλότερο από το μέγιστο του έτους!).

Το θέμα συζητήθηκε ευρύτατα το καλοκαίρι που πέρασε, με κάποιους να υποστηρίζουν ότι σημαντικές θέσεις της εισηγμένης είναι τοποθετημένες σε δομημένα ομόλογα (γεγονός που δεν επιβεβαιώνεται) και άλλους να πλάθουν διάφορα σενάρια για τον τρόπο διεξαγωγής του placement.

Τα αποτελέσματα πάντως του Τ.Τ. κατά το πρώτο εξάμηνο ήταν θετικά, με τα κέρδη να σημειώνουν άνοδο κατά 25% και κυρίως να υπάρχει βελτίωση σε αρκετά ποιοτικά χαρακτηριστικά, όπως η σχέση κόστους - εσόδων, ο δείκτης χορηγήσεων προς καταθέσεις, η διείσδυση στη λιανική τραπεζική κ.λπ.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις των αναλυτών (στοιχεία FactSet), το μέσο P/E της μετοχής με βάση τα προβλεπόμενα κέρδη του 2007 και του 2008 υπολογίζεται σε 12,93 και 11,58 αντίστοιχα, ενώ οι μερισματικές αποδόσεις εκτιμώνται σε 4,5% για το 2007 και 5% για το επόμενο έτος.

Το επίπεδο των δεικτών -εφόσον φυσικά επαληθευτεί και στην πράξη- είναι ελκυστικότερο από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο καθώς και από την εγχώρια τραπεζική αγορά.

ΑΛΟΥΜΥΛ: Η μετοχή ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2006 από τα 3 ευρώ και σε δέκα μήνες, τον περασμένο Ιούλιο, υπερδιπλασιάστηκε ξεπερνώντας τα 6 ευρώ. Στη συνέχεια όμως υποχρεώθηκε σε έντονη πτώση, κλείνοντας στις 17 Σεπτεμβρίου στα 4,54 ευρώ (υποχώρηση άνω του 25%).

Το ράλι της μετοχής είχε αποδοθεί σε παράγοντες όπως είναι το growth του ομίλου, το γεγονός ότι το μεγαλύτερο τμήμα των επενδύσεων έχει ήδη ολοκληρωθεί, η είσοδος της τοπικής θυγατρικής της στο χρηματιστήριο της Ρουμανίας, η ανάληψη συμβάσεων ”με το κλειδί στο χέρι” που συνεπάγονται υψηλότερα περιθώρια κέρδους κ.λπ.

Με βάση τα περυσινά κέρδη, το P/E της μετοχής υπολογίζεται στο 13,3, ενώ τα κέρδη του πρώτου φετινού εξαμήνου ήταν κατά 15,4% υψηλότερα των αντίστοιχων περυσινών.

**Οι αναλυτικοί πίνακες με τις αποδόσεις των 5 μετοχών σε διάστημα έως και 12 μηνών δημοσιεύονται στη δεξιά στήλη ”Συνοδευτικό Υλικό”

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v