Ανάλυση του iraj.gr για την Ελληνική Υφαντουργία

Αύξηση των καθαρών κερδών και των EBITDA κατά 7,62% και 9% αντίστοιχα και κάμψη των πωλήσεων κατά 1,56% εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει η Ελληνική Υφαντουργία για το 2002, σύμφωνα με ανάλυση του iraj.gr (12/2002).

Ανάλυση του iraj.gr για την Ελληνική Υφαντουργία
Αύξηση των καθαρών κερδών κατά 7,62% και κάμψη των πωλήσεων κατά 1,56% εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει η Ελληνική Υφαντουργία στο σύνολο της τρέχουσας χρήσης, σύμφωνα με ανάλυση του iraj.gr (Δεκέμβριος 2002).

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τον iraj.gr οι πωλήσεις της Ελληνικής Υφαντουργίας θα ανέλθουν το 2002 στα 87,62 εκατ. ευρώ, σε σχέση με 89 εκατ. ευρώ της περυσινής χρονιάς. Το ίδιο διάστημα τα κέρδη προ φόρων εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν στα 3,98 εκατ. ευρώ, συγκριτικά με 3,7 εκατ. ευρώ του 2001.

Ανοδικά αναμένεται να κινηθούν και τα EBITDA του ομίλου, καθώς εκτιμάται ότι θα φτάσουν στα 17,29 εκατ. ευρώ έναντι με 15,85 εκατ. ευρώ πέρυσι, αυξημένα ήτοι κατά 9%.

Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά μεγέθη της Ελληνικής Υφαντουργίας για το 2003, σύμφωνα πάντα με την ανάλυση του iraj.gr, οι πωλήσεις προβλέπεται ότι θα κινηθούν ανοδικά κατά 10,4% και θα φτάσουν στα 96,71 εκατ. ευρώ, με τα EBITDA να ενισχύονται κατά 9,34% στα 18,91 εκατ. ευρώ και τα κέρδη μετά φόρων να αυξάνονται κατά 22,6% στα 4,89 εκατ. ευρώ.

Επιπροσθέτως, στην ανάλυση αναφέρεται ότι η μετοχή της Ελληνικής Υφαντουργίας διαπραγματεύεται 13,47 φορές τα εκτιμώμενα για το 2002 κέρδη και 14,49 φορές τα κέρδη του 2001. Σε ό,τι αφορά την τρέχουσα χρήση το iraj.gr αναφέρει ότι η μετοχή της εταιρίας διαπραγματεύεται 10,98 φορές τα προβλεπόμενα κέρδη.

Όπως επισημαίνεται στην ανάλυση ο όμιλος αντιμετωπίζει αποτελεσματικότερα τον έντονο ανταγωνισμό από χώρες χαμηλού εργατικού κόστους οι οποίες όμως δεν μπορούν να ανταγωνιστούν σε ποιότητα, δεν κατέχουν υψηλή τεχνογνωσία και ως αποτέλεσμα, δεν είναι σε θέση να προσφέρουν εξελιγμένους τύπους υφάσματος.

Λόγω της συγκεκριμένης εξέλιξης εκτιμάται ότι τα περιθώρια μικτού κέρδους (χωρίς να υπολογίζονται οι σχετικές αποσβέσεις) του ομίλου, θα διατηρήσουν και στην χρήση του 2002 τη σημαντική βελτίωση που παρουσίασαν κατά το 2001.

Σύμφωνα με τον iraj.gr το σημαντικότερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Ελληνικής Υφαντουργίας σε διεθνές επίπεδο, αποτελεί η καθετοποιημένη παραγωγική της δομή, καθώς είναι η μοναδική καθετοποιημένη μονάδα υφάσματος denim στην Ευρώπη.

Το iraj.gr συμπληρώνει ότι το συγκεκριμένο γεγονός προσδίδει στον όμιλο ευελιξία και μεγιστοποιεί τις λειτουργικές συνέργιες σε επίπεδο προγραμματισμού και παραγωγής καλύτερης διαχείρισης των αποθεμάτων, καθώς και προγραμμάτων έρευνας και ανάπτυξης των κλωστηρίων.

Ένα επιπρόσθετο σημαντικό πλεονέκτημα της εταιρείας έναντι του ανταγωνισμού σε ευρωπαϊκό επίπεδο αποτελεί η γεωγραφική της θέση, η οποία της προσδίδει άμεση πρόσβαση στους παραγωγούς, καθώς οι μονάδες παραγωγής της βρίσκονται κυριολεκτικά μέσα στην ”πηγή” παραγωγής βάμβακος.

Σημειώνεται ότι οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν το περίπου 84% του συνολικού κύκλου εργασιών του ομίλου.

Σχετικά με τις επενδύσεις της Ελληνικής Υφαντουργίας το iraj.gr αναφέρει ότι για την περίοδο 2002 – 2003 η εταιρία εξετάζει επενδυτικό σχέδιο ύψους 20 – 23 εκατ. ευρώ στοχεύοντας μέσω του περαιτέρω εκσυγχρονισμού του μηχανολογικού της εξοπλισμού, στην αναβάθμιση της γραμμής προϊόντων και την ανάπτυξη νέων προϊόντων υψηλής τεχνολογίας και τεχνογνωσίας.

Υπενθυμίζεται, ότι στη χρήση του 2001 ολοκληρώθηκε το τριετές επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρία ύψους 22,07 εκατ. ευρώ το οποίο περιλάμβανε κυρίως κτίρια και εγκαταστάσεις καθώς και επενδύσεις εκσυγχρονισμού της παραγωγής.

Σχετικά με τη μετοχική σύνθεση της Ελληνικής Υφαντουργίας, το iraj.gr αναφέρει ότι βασικοί μέτοχοι είναι η οικογένεια Ακκά με 64,37% επί του μετοχικού κεφαλαίου και η Marfin Classic με ποσοστό 5,33%.

Τέλος, η ανάλυση αναφέρει τα ισχυρά σημεία της εταιρίας τα οποία είναι τα υψηλά μερίδια αγοράς στην ευρωπαϊκή αγορά denim, η σταθερή ζήτηση προϊόντων jeans καθώς και οι πλήρως καθετοποιημένες παραγωγικές μονάδες. Όσον αφορά στα αδύνατα σημεία αναφέρονται οι κυκλικές διακυμάνσεις στην ζήτηση του denim καθώς και ο υψηλός ανταγωνισμός στις χώρες του εξωτερικού από εταιρίες της Ανατολικής Ασίας.

Ως δυνατότητες πάντως της Ελληνικής Υφαντουργίας επισημαίνονται τα νέα προϊόντα που απευθύνονται σε επώνυμες μάρκες ένδυσης, καθώς και η αναβάθμιση της προϊοντικής γραμμής, ενώ στο πλαίσιο των κινδύνων – απειλών σημειώνονται οι συναλλαγματικές διαφορές λόγω εισπράξεων εσόδων σε δολάρια και μεταβλητότητας της τιμής του βάμβακος (χρηματιστηριακό είδος).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v