Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μιχαήλ Γελαντάλις

Στη θέση του Εκηβόλου
ο Μιχαήλ Γελαντάλις

Αποποίηση ευθυνών
Σεπ 3 2009

Ο ΟΛΠ και τα "ντεσού" του εξαμήνου

Λιμενική η σημερινή αναφορά της στήλης και μάλιστα για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, τον Πειραιά.

Ο λόγος ένα οικονομικό στοιχείο το οποίο εντοπίσαμε στα αποτελέσματα εξαμήνου του οργανισμού και που κατά την εκτίμησή μας αναδεικνύει μία ποιοτική παράμετρο, η οποία εν δυνάμει θα μπορούσε να κάνει τη διαφορά.

Στα… ψιλά της αύξησης του κύκλου εργασιών φαίνεται πως το μεγαλύτερο μέρος προέρχεται από αναβάθμιση της εμπορευματικής κίνησης του Εμπορευματικού Σταθμού (ΣΕΜΠΟ).

Κατά την εκτίμηση παραγόντων του οργανισμού, αυτό παραπέμπει σε επανάκαμψη εμπορευματικού φορτίου από περιφερειακά λιμάνια προς τον Πειραιά, που θέσει και φύσει παραμένει πρώτος προορισμός για εγχώριες και ξένες εταιρίες.

Οι ίδιες πηγές εκτιμούν πως ένα μέρος αυτής της μεταβολής οφείλεται σε επαναφορά μέρους της φορτωτικής δύναμης της Mediterranean Shipping Company (MSC) κυρίως από το λιμάνι του Αστακού στην Αιτωλοακαρνανία (που παραμένει κύρια επιλογή της εταιρίας), της ισραηλινής ΖΙΜ, της δανέζικης Maersk και βεβαίως της Cosco.

Σε κάθε περίπτωση, η ουσία είναι πως και αρκετές μικρομεσαίες επιχειρήσεις ύστερα από μία μακρά περίοδο… αμφισβήτησης και παραγκωνισμού του ΟΛΠ, επιστρέφουν στο μεγάλο λιμάνι.

Το πρώτο δείγμα γραφής (ειδικά σε ότι αφορά την κίνηση δευτέρου τριμήνου) κρίνεται ενθαρρυντικό και η τάση μένει να επιβεβαιωθεί στο τρίτο τρίμηνο δεδομένων των συνθηκών απόλυτης εργασιακής ειρήνης και αυξημένης εμπορευματικής κίνησης στο διάστημα Ιουνίου - Αυγούστου.

Τα υπόλοιπα μεγέθη του οργανισμού, με προ φόρων κέρδη 3,2 εκατ. από ζημίες 3,6 εκατ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, με αυξημένες συναλλαγές παρότι δεν άλλαξε η τιμολογιακή πολιτική (*), και οι χρεώσεις έμειναν στα επίπεδα της σύμβασης 2008-09 και κρίνονται από τους αναλυτές ικανοποιητικά.

Η στήλη επιχειρεί να αποτιμήσει την παράμετρο της επαναφοράς του εμπορευματικού έργου - φορτίου προς τις εγκαταστάσεις του οργανισμού, που με ελάχιστη υλικοτεχνική στήριξη και υποδομή (κατ' αρχάς σιδηροδρομική σύνδεση) θα μπορούσε να αποδειχτεί χρυσοφόρος.

Γιατί στο κάτω-κάτω τόσο ο Πειραιάς (ΟΛΠ) όσο και η Θεσσαλονίκη (ΟΛΘ) βρίσκονται σε καίριες και κομβικές θέσεις στρατηγικής σημασίας.

(*) Η στήλη δεν συνηθίζει να απευθύνει εύσημα μεμονωμένα σε πρόσωπα και σε επιχειρηματίες.

Ωστόσο, αποτελεί κοινή εκτίμηση πως η συμβολή του Νίκου Αναστασόπουλου -διευθύνοντος συμβούλου της εισηγμένης- σε θέματα εργασιακής ειρήνης, επαναπροσέγγισης μεταφορικών ομίλων και σχεδιασμών είναι σημαντική.

Από αυτή την άποψη ο ΟΛΠ στην αποτίμηση των 382 εκατ. ευρώ παραμένει ενδιαφέρον χρηματιστηριακό ποντάρισμα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v