Με αφορμή το σχόλιο του Ανέστη Κ. η σημερινή ανάρτησή μας, για να έχουμε πιο διευρυμένη οπτική σε θέματα των ημερών, που σχετίζονται και επενδυτικά/χρηματιστηριακά.
Σημείωνε εχθές ο φίλτατος συν-υπογείτης: «... Το ράλι στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου έχει αρχίσει να ανεβάζει ρυθμούς και αρχίζουν οι ναύλοι να κατακτούν “απάτητες κορυφές”. Αιτία η προσπάθεια της Ευρώπης να απεξαρτηθεί ενεργειακά από τη Ρωσία. Οι δε ανάγκες αυξήθηκαν μετά την έκρηξη στον Nord Stream.
Ο μεγάλος προμηθευτής είναι πλέον οι ΗΠΑ. Όμως οι αποστάσεις για τη μεταφορά του LNG αυξάνονται, τα πλοία δεν είναι πολλά σε σχέση με τη ζήτηση και οι ναύλοι αρχίζουν να εκτοξεύονται. Η Μαρία Αγγελικούση, η κορυφαία εφοπλίστρια, ναύλωσε στη spot αγορά το LNG Carrier “Yiannis”, μεταφορικής ικανότητας 174.000 κυβικών μέτρων, στη SHELL για ένα ταξίδι. Θα φορτώσει αμερικανικό LNG στα τέλη Οκτωβρίου και θα το μεταφέρει στην Ευρώπη. Η Maran Gas του Ομίλου Αγγελικούση διαθέτει στόλο με 40 LNG ενώ έχει παραγγελίες για τη ναυπήγηση άλλων 11, τα οποία θα παραδοθούν το χρονικό διάστημα από το 2023 έως το 2026, συνολικής αξίας 2,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.