Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Φεβ 8 2006

Vodafone: Η κρίση και οι (πιθανές) επιπτώσεις

Ένα παλαιό δημοσιογραφικό ρητό αναφέρει ότι ”η απουσία της είδησης είναι είδηση”.

Στην περίπτωση της Vodafone, όπου ένα τόσο σοβαρό θέμα απασχολεί την κοινή γνώμη, είναι περίεργη η στάση μιας τόσο μεγάλης, πολυεθνικής, εταιρίας (ανάμεσα στις μεγαλύτερες του κόσμου), που αποφεύγει να δώσει συνέντευξη Τύπου και να εξηγήσει τι ακριβώς συνέβη.

Ακόμη, δεν έχει γίνει έστω μια συνέντευξη για να ”βεβαιώσουν” το κοινό ότι οι υποκλοπές δεν θα επαναληφθούν επικαλούμενοι νέα συστήματα ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων!

Η εταιρία επιχείρησε στην αρχή να συντονίσει επικοινωνιακά τις ενέργειές της με αυτές της κυβέρνησης, όταν όμως τα πράγματα πήραν άλλη τροπή, θεωρήθηκε φυσικό να ΜΗΝ πραγματοποιηθεί μία συνέντευξη Τύπου προκειμένου να εξηγήθει σε αρμόδιους συντάκτες (που γνωρίζουν καλά τα δεδομένα της εταιρίας) τι ακριβώς συνέβη.

Όμως, σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες, ακόμα και σε περιόδους κρίσης, οι μεγάλες εταιρίες ”ανοίγουν” τα χαρτιά τους στον Τύπο καθόλη τη διάρκειά της. Είναι μέρος αυτού που αποκαλούν crisis management.

Στην Ελλάδα φαίνεται ότι επικράτησαν άλλες σκέψεις. Ίσως, για παράδειγμα, η εδώ ηγεσία να χαρακτηρίσε το θέμα ”πολιτικό” και να ενημέρωσε τους ξένους ότι όλα εδώ έρχονται και παρέρχονται ταχύτατα από το προσκήνιο.

Αν έγινε έτσι, ενδεχομένως να αποτελεί λάθος τεραστίων διαστάσεων.

Επιπρόσθετα, και παρά το γεγονός ότι δεν έχει ολοκληρωθεί η έρευνα (11 μήνες μετά!), ευθύνες υπάρχουν σίγουρα για συγκεκριμένα στελέχη της εταιρίας, που είναι υπεύθυνα για την ασφάλεια του δικτύου της.

Σε περίπτωση που γνώριζαν τι συνέβαινε, η ενοχή τους είναι φυσικά προφανής. Σε περίπτωση όμως που δεν γνώριζαν τι συνέβαινε, επίσης φέρουν ευθύνη, καθώς η μόνη υπεύθυνη για την ασφάλεια του δικτύου της είναι φυσικά η ίδια η Vodafone.

Προς το παρόν, όμως, κανείς δεν έχει μπει σε διαδικασία κατανομής ευθυνών σε εταιρικό επίπεδο, παρά το γεγονός ότι εδώ και 11 μήνες η ίδια η εταιρεία θα έπρεπε να γνωρίζει ποιος -και πώς- έθεσε σε κίνδυνο την ασφάλεια του δικτύου.

Είναι, νομίζουμε, προφανές ότι για ένα τέτοιο περιστατικό η ίδια η μητρική Vodafone θα έπρεπε να μην έχει αφήσει ”πέτρα πάνω στην πέτρα” προκειμένου να βρει άκρη. Και να είστε σίγουροι ότι η ”μαμά” έχει πολύ μεγαλύτερα μέσα (και πρόσβαση σε τεχνολογία), αλλά και... πόρους από το Ελληνικό Δημόσιο...

Δεν πρέπει επίσης να παραβλέψει κανείς και την ευθύνη που φέρει αυτός που έλαβε την απόφαση για κατάργηση του λογισμικού, αλλά λόγω της εμπλοκής των κρατικών λειτουργών στην απόδοση ευθυνών η καθυστέρηση φαίνεται πιο φυσική.

Σε μια αγορά που η ταχύτητα είναι αυτοσκοπός και χαρακτηρίζει την ποιότητα των υπηρεσιών, η καθυστέρηση (σε όλους τους τομείς) δεν ταιριάζει με τη φιλοσοφία της Vodafone.

Γιατί τα λέμε όλα αυτά; Διότι οι παρενέργειες μπορεί να αποδειχθούν πολύ μεγάλες, προς όφελος του ανταγωνισμού της Vodafone, ιδίως αν ληφθεί υπ’ όψιν ότι ως τώρα είναι η κατ’ εξοχήν εταιρία με ισχυρή βάση σε εταιρικούς πελάτες...

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v