Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Μαρ 17 2011

Κατασκευές: Τα... δυσοίωνα μηνύματα του ταμπλό

Κατασκευές: Τα... δυσοίωνα μηνύματα του ταμπλό
Σχετικά με το ποια είναι η κατάσταση στον κατασκευαστικό κλάδο, το ταμπλό της Σοφοκλέους μιλάει από μόνο του.

Και φυσικά δεν αναφερόμαστε μόνο σε τόσες μικρομεσαίες δυνάμεις του χώρου όπου οι αποτιμήσεις έχουν προεξοφλήσει σε σημαντικό βαθμό κάποιο πιθανό λουκέτο.

Συμπεριλαμβάνουμε και τα καλύτερα «μαγαζιά» της χώρας, από τα οποία την τελευταία τριετία η Ελλάκτωρ και η ΓΕΚΤΕΡΝΑ έχουν χάσει παραπάνω από το 50% της αξίας τους (53% και 54%, αντίστοιχα) και η J&P Άβαξ σχεδόν το 76% αυτής.

Και αναφέρουμε αυτά τα ποσοστά γιατί με το ξεκίνημα της κρίσης οι αναλυτές συγκατέλεγαν τις συγκεκριμένες τρεις μετοχές στις πλέον αμυντικές και προστατευμένες από την έλευση δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας. Προφανώς, δεν είχαν εκτιμήσει σωστά το μέγεθος της ύφεσης που ερχόταν.

Ας πάρουμε για παράδειγμα την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Στο ταμπλό του Χ.Α. αποτιμάται γύρω στα 385 εκατ. ευρώ και μάλιστα οι περισσότεροι αναλυτές τη θεωρούν σε αυτά τα επίπεδα υποτιμημένη. Η μητρική ΓΕΚΤΕΡΝΑ (κατέχει το 48% της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή) αποτιμάται μόλις στα 272 εκατ. ευρώ και αυτό σημαίνει ότι χωρίς το 48% της θυγατρικής της θα είχε κεφαλαιοποίηση γύρω στα 90 εκατ. ευρώ.

Σε τι αντιστοιχούν αυτά τα 90 εκατ. ευρώ; Σε εργοστάσια συμβατικής ενέργειας, σε πολύ μεγάλη ακίνητη περιουσία, σε σημαντικές αυτοχρηματοδοτούμενες συμβάσεις και, φυσικά, σε μία από τις τρεις μεγαλύτερες κατασκευαστικές δυνάμεις της χώρας!

Το συμπέρασμα; Η χρηματιστηριακή αγορά απεικονίζει ανάγλυφα στην τιμή της μετοχής την έντονη αμφιβολία για το κατά πόσον κάποια στιγμή τα μεγάλα υπογεγραμμένα αυτοχρηματοδοτούμενα έργα θα γίνουν. Και την ακόμη μεγαλύτερη αμφιβολία σχετικά με το αν οι περιβόητες νέες συμβάσεις του ΕΣΠΑ θα προκηρυχτούν και πότε...

Για όσους βέβαια βλέπουν το ποτήρι μισογεμάτο, μένει η ελπίδα πως, αν τελικά τα εμπόδια αυτά ξεπεραστούν, τότε τα περιθώρια ανόδου της μετοχής θα είναι πολύ μεγάλα!

Το story άρχισε να μπερδεύεται...

Αντίστοιχη είναι η εικόνα (προεξόφληση δύσκολων καταστάσεων αλλά και πιθανότητα για μεγάλα χρηματιστηριακά κέρδη) και για τη μεγαλύτερη εταιρεία του χώρου, την Ελλάκτωρ, η οποία, με τη σειρά της, είναι περισσότερο εκτεθειμένη στο κατασκευαστικό κομμάτι από τη ΓΕΚΤΕΡΝΑ, που «ρέπει» πιο πολύ προς την ενέργεια.

Η Ελλάκτωρ, λοιπόν, έχει ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων γύρω στα 2,8 δισ. ευρώ, το οποίο με μια αρχική εκτίμηση είναι σε θέση να απασχολήσει το δυναμικό της για μερικά χρόνια.

Ωστόσο, αν κάποιος αρχίσει να αφαιρεί από το ανεκτέλεστο αυτό έργο τις ήδη αυτοχρηματοδοτούμενες συμβάσεις που κινδυνεύουν, ή ένα έργο στο εξωτερικό το οποίο φαίνεται να βρίσκεται στον αέρα, τότε το... πεντακάθαρο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων πέφτει γύρω στο μισό...

Αν καθυστερήσει κάπως και η υπόθεση με την άδεια για τον χρυσό, ή αν η μείωση των διελεύσεων στην Αττική Οδό και στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου συνεχίσει να υφίσταται, τότε η υπόθεση αρχίζει να περιπλέκεται περισσότερο...

Η τρέχουσα κεφαλαιοποίηση της εταιρείας κυμαίνεται γύρω στα 620 εκατ. ευρώ. Είναι σαφώς μεγαλύτερη των άλλων κατασκευαστικών, αλλά δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει ότι ο όμιλος προέρχεται από συγχώνευση πέντε εταιρειών οι οποίες στη δεκαετία του 1990 συγκαταλέγονταν στην ανώτατη κατασκευαστική τάξη (Ελληνική Τεχνοδομική, Άκτωρ, ΤΕΒ, Κ.Ι. Σαραντόπουλος και Παντεχνική), της εισηγμένης Reads και κάμποσων άλλων συμμετοχών...

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v