Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Σεπ 13 2010

Απόσυρση: Αναπτυξιακό κίνητρο ή λαϊκισμός;

Απόσυρση: Αναπτυξιακό κίνητρο ή λαϊκισμός;
Τη δεκαετία του 1970, το όραμα των φτηνών αυτοκινήτων αποτέλεσε ένα από τα ισχυρότερα «λαϊκά» ερείσματα, προκειμένου οι Έλληνες να αποδεχτούν την είσοδο της χώρας στην τότε Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα.

Την επόμενη δεκαετία, ο Κων/νος Μητσοτάκης επιχείρησε να πάρει τις εκλογές του 1985 υποσχόμενος φτηνά αυτοκίνητα, για να λάβει την απάντηση και πάλι μέσω συνθήματος: «Καλύτερα παπάκι, παρά το Μητσοτάκη»…

Σήμερα, η κυβέρνηση (για προεκλογικούς λόγους; καθότι δημοτικές και περιφερειακές εκλογές έρχονται) δηλώνει ότι εξετάζει εκ νέου το αίτημα της απόσυρσης αυτοκινήτων.

Και μπορεί μεν ο κλάδος να περνάει δύσκολα (ο μόνος είναι;) και χιλιάδες θέσεις εργασίας να απειλούνται, ωστόσο η αλήθεια δεν αλλάζει: με το μέτρο της απόσυρσης, η κυβέρνηση θα πριμοδοτήσει με μειωμένη φορολογία την αύξηση των εισαγωγών, άρα τη μείωση του ΑΕΠ και το μεγάλωμα της «τρύπας» στο εμπορικό μας ισοζύγιο…

Και να πει κάποιος ότι στην Ελλάδα κυκλοφορούν λίγα αυτοκίνητα! Αναλογεί 1,3 αυτοκίνητο σε κάθε νοικοκυριό, όταν η ίδια αναλογία πριν από δέκα χρόνια ήταν 0,85 αυτοκίνητο ανά νοικοκυριό…

Και ο τόσο μεγάλος αριθμός των αυτοκινήτων «φούσκωσε» τεχνητά μέσα από τον ασύδοτο δανεισμό των τραπεζών, καθώς οι τελευταίες ενέκριναν πιστώσεις σε όποιον… είχε δύο πόδια.

Είναι λοιπόν λογικό να πιστεύει κάποιος ότι οι πωλήσεις του 2008 δεν πρόκειται να επαναληφθούν ποτέ στο μέλλον και πως το όποιο μέτρο απόσυρσης ουσιαστικά θα φέρει στο «σήμερα» πωλήσεις αυτοκινήτων που θα γίνονταν του χρόνου ή του παραχρόνου.

Έτσι, ούτε η αγορά αυτοκινήτου θα ανακάμψει ουσιαστικά. Απλώς θα πάρει κάποιες ανάσες.

Αν είναι λοιπόν να ληφθεί ένα μέτρο απόσυρσης, έτσι για να ευχαριστηθεί ο κλάδος και να ψηφίσουν θετικά κάποιοι ψηφοφόροι στις επικείμενες περιφερειακές εκλογές, ας λείπει.

Αν όμως αποτελεί μέρος μιας ολοκληρωμένης και καλοδουλεμένης πρότασης, που θα μειώσει δραστικά τα ατυχήματα στους δρόμους και την εκπομπή ρύπων, ίσως και να αξίζει τον κόπο.

Γιατί πριμοδοτώντας την αγορά με απόσυρση, όταν αφήνεις εκατοντάδες χιλιάδες «δημόσιους κινδύνους» χωρίς να έχουν περάσει ΚΤΕΟ, μάλλον μια τρύπα στο νερό κάνεις…

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v