Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Ιουν 2 2009

EFG Εurobank: Η ώρα της στρατηγικής μετάλλαξης

EFG Εurobank: Η ώρα της στρατηγικής μετάλλαξης
Πριν από μερικά χρόνια η διοίκηση της Eurobank χάραξε μια στρατηγική που της επέτρεψε να αναπτυχθεί επιθετικά με ταχύτατους ρυθμούς και να διεκδικήσει τη δεύτερη θέση στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα.

Χθες μέσω της ανακοίνωσης σειράς πρωτοβουλιών, ο τραπεζικός όμιλος ουσιαστικά παρουσίασε τη νέα στρατηγική του για τα επόμενα χρόνια, με βάση τώρα όπως και τότε τις συνθήκες που επικρατούν στην οικονομία.

Τότε, το κέντρο βάρους είχε πέσει στην εξυπηρέτηση του καταναλωτή, του ιδιώτη που θέλει να φτιάξει σπίτι, του μικροεπιχειρηματία που ψάχνει χρήματα να αναπτύξει τη δραστηριότητά του. Και είναι γεγονός ότι η τράπεζα κατάφερε να πάρει επιθετικά μεγάλα μερίδια αγοράς, πολλές φορές και με καινοτόμες μεθόδους για τη χώρα μας, όπως ήταν η δημιουργία των Open 24.

Χθες, χωρίς βέβαια να αποστασιοποιείται από τις δραστηριότητες που την έφεραν ως εδώ, η τράπεζα έδειξε ότι μπορεί να κινηθεί γρήγορα και να εστιάσει εκ νέου -και από την πλευρά του marketing- επιχειρώντας την άμεση σύνδεση του ονόματός της με τους τομείς που αναμένεται να κάνουν τη διαφορά στο προσεχές διάστημα αλλά και έχοντας ένα οργανωμένο σχέδιο για τη δυνατή διείσδυσή της σε αυτούς.

Το εγχείρημα σαφώς έχει λογική. Όπως επισημάνθηκε και από τα ανώτατα στελέχη της (στο σκίτσο μας ο κ. Νίκος Καραμούζης) "το οικονομικό μοντέλο της Ελλάδας που στηρίχτηκε τα τελευταία χρόνια στην αύξηση της εγχώριας κατανάλωσης έχει φτάσει στα όριά του". Τώρα πρέπει να γίνει το επόμενο βήμα.

Ποιοι είναι λοιπόν οι τομείς που μπορούν να πάνε τη χώρα ένα βήμα παραπέρα;

Οι εξαγωγές (σ.σ.: πρώτα ο Θεός!), ο τουρισμός, οι υποδομές (απαραίτητες σε κάθε περίπτωση), οι δραστηριότητες που έμμεσα ή άμεσα συνδέονται και διευκολύνουν τα παραπάνω, οι "πράσινες τεχνολογίες" και οι συμπράξεις ιδιωτικού και δημόσιου τομέα.

Αυτοί εν πολλοίς είναι οι τομείς που έχουν μέλλον, καθώς βαριά βιομηχανία ως γνωστόν έχουμε πολύ… λίγη και εκλεκτή, για να ελπίζουμε σε πρωταγωνιστικό ρόλο.

Και με αυτούς τους τομείς έσπευσε χθες να ταυτίσει τη στρατηγική της η Eurobank, ανακοινώνοντας σειρά πρωτοβουλίες που "πακετάρουν" ειδικές δανειοδοτήσεις για τον τουρισμό, τους εξαγωγείς κ.λπ. και φτάνουν έως και τη δημιουργία venture capital για την ανάληψη ποσοστών σε δυναμικά αναπτυσσόμενες εταιρίες.

Υ.Γ. 1: Το γεγονός ότι τα στελέχη της τράπεζας έκαναν αναφορές στο οικονομικό μοντέλο που χρειάζεται η χώρα μας δεν οφείλεται βέβαια σε πολιτικές βλέψεις, ούτε στο ότι ξέχασαν πως είναι κερδοσκοπικό ίδρυμα.

Οφείλεται στο πολιτικό κενό που υπάρχει αυτή τη στιγμή στη χώρα μας καθώς κανένα κόμμα αυτή τη στιγμή δεν φαίνεται να χαράσσει ουσιαστική οικονομική πολιτική και προτεραιότητες, προκειμένου να περάσουν αυτές στο κοινωνικό σύνολο.

Κι έτσι ο ιδιωτικός τομέας υποχρεώνεται να χαράξει μόνος του το πλαίσιο της στρατηγικής του, ελπίζοντας ότι τελικά και το κράτος θα κινηθεί στις ίδιες κατευθύνσεις.

Υ.Γ. 2: Σημαντικό ρόλο πάντως στη νέα αυτή στρατηγική έπαιξε και κάτι ακόμη το οποίο επισήμανε ο κ. Καραμούζης: οι ξένες τράπεζες είτε για λόγους συγκυρίας στο σπίτι τους είτε γιατί δεν θέλουν σε αυτή τη χρονική στιγμή να αναλάβουν "ελληνικό κίνδυνο" έχουν αποστασιοποιηθεί από τη χρηματοδότηση μεγάλων ελληνικών projects, γιατί αυτά αφορούν είτε σε τομείς δημοσίου είτε σε αμιγώς ιδιωτικού ενδιαφέροντος.

Οπότε το "κενό" μένει να καλυφτεί από τις μεγάλες ελληνικές τράπεζες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v