Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Απρ 23 2009

ΝΕΛ: Έργα και ημέρες της διοίκησης

ΝΕΛ: Έργα και ημέρες της διοίκησης
"Ο όμιλός μας, παρά τις αδυναμίες στην κεφαλαιουχική διάρθρωση και δομή του, κατόρθωσε να σταθεί όρθιος σε αυτό το αφιλόξενο οικονομικό περιβάλλον και μάλιστα να επιλύσει δυσεπίλυτα προβλήματα, τα οποία μας είχαν οδηγήσει στην αναστολή διαπραγμάτευσης"…

Αυτό είναι ένα απόσπασμα από την ετήσια έκθεση του διοικητικού συμβουλίου της ΝΕΛ για τα αποτελέσματα του 2008, τα οποία κάθε άλλο παρά ενθαρρυντικά ήταν:

Μείωση εσόδων, αρνητικό επαναλαμβανόμενο EBITDA στα 9,35 εκατ. ευρώ, συνολικές ζημίες 29,1 εκατ. ευρώ, δείκτης κυκλοφοριακής ρευστότητας στο 0,35.

Ας μείνουμε όμως σε δύο σημεία από το παρατιθέμενο απόσπασμα της διοίκησης:

Πρώτο σημείο είναι οι "αδυναμίες στην κεφαλαιουχική διάρθρωση". Η αλήθεια είναι πως η ΝΕΛ συνέχισε και πέρυσι "να έχει αδυναμίες στην κεφαλαιακή διάρθρωση", παρότι άντλησε 16,68 εκατ. από αύξηση κεφαλαίου και 5,6 εκατ. από την πώληση της συμμετοχής στη Hellenic Seaways.

H αλήθεια, ωστόσο, είναι ότι το μεγαλύτερο μέρος αυτών των εισροών απορροφήθηκε μόνο και μόνο από τις περυσινές αρνητικές λειτουργικές ταμειακές ροές που έφτασαν στα 19,6 εκατ. ευρώ!

Και μην πείτε ότι γι' αυτό φταίει η κρίση, καθώς έντονα αρνητικές ήταν και οι λειτουργικές ταμειακές ροές του 2007 (-13,3 εκατ. ευρώ)…

Το δεύτερο σημείο της ανακοίνωσης αφορά στο ότι η ΝΕΛ "κατόρθωσε να επιλύσει δισεπίλυτα προβλήματα, τα οποία μας είχαν οδηγήσει στην αναστολή διαπραγμάτευσης".

Πρώτα απ’ όλα, θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε στη διοίκηση ότι μπορεί μεν να επιλύθηκαν "τα δισεπίλυτα προβλήματα, τα οποία μας είχαν οδηγήσει στην αναστολή διαπραγμάτευσης", πλην όμως η μετοχή… εξακολουθεί -από τον Σεπτέμβριο- να μένει εκτός διαπραγμάτευσης!

Αυτό επίσης που δεν ειπώθηκε είναι από ποιας διοίκησης τις ενέργειες προκλήθηκαν "τα δυσεπίλυτα αυτά προβλήματα, τα οποία μας είχαν (και μας έχουν) οδηγήσει εκτός διαπραγμάτευσης". Μα φυσικά από ενέργειες της τωρινής διοίκησης…

Και φυσικά, αν καταλάβαμε καλά, για να λυθούν "τα δυσεπίλυτα αυτά προβλήματα", στις λογιστικές καταστάσεις του 2008 υπήρξε και διαγραφή απαίτησης ύψους 2,6 εκατ. ευρώ, συνεπεία του συμβιβασμού και της επανένταξης του ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ στον στόλο του ομίλου…

Υ.Γ.1: Θυμάστε προφανώς τις δριμύτατες κατηγορίες του βασικότερου μετόχου της ΝΕΛ κ. Απόστολου Βεντούρη κατά της πρώην διοίκησης της Hellenic Seaways. Η πρώην διοίκηση ήταν φαίνεται τόσο… κακή ώστε η ΝΕΛ να ρευστοποιήσει τη συμμετοχή της στη Hellenic Seaways, αποκομίζοντας σημαντικότατα κέρδη (γύρω στο 1,5 εκατ. ευρώ).

Υ.Γ.2: Η εισηγμένη αποφάσισε τη μετατόπιση του συνόλου σχεδόν του στόλου που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από τις γραμμές ελεύθερης δρομολόγησης στις άγονες γραμμές, συνάπτοντας σχετικές συμβάσεις με το ελληνικό δημόσιο (λέτε να είναι εντελώς άσχετες με το θέμα οι δριμύτατες επιθέσεις του κ. Βεντούρη εναντίον του κ. Μανούση;).

Υ.Γ.3: Η διοίκηση της ΝΕΛ δηλώνει ότι "πολλά πρέπει να γίνουν ακόμη ώστε ο Όμιλος να εισέλθει σε λειτουργική κερδοφορία" και πως "η διοίκηση του ομίλου βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες για την αναδιοργάνωση του συνόλου των δανείων του"…

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v