Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Οκτ 3 2008

Ελπίδες και κεσάτια (για κάποιους) στο Λονδίνο

Ελπίδες και κεσάτια (για κάποιους) στο Λονδίνο
Συνδυασμό αεροπορικών πτήσεων για να επιστρέψουν στην Ελλάδα αναζητούσαν χθες το απόγευμα στελέχη ελληνικής επιχείρησης που συμμετέχουν στο 3ο ετήσιο roadshow της ΕΧΑΕ στο Λονδίνο.

Το περιορισμένο ενδιαφέρον των ξένων επενδυτών λόγω της πρωτόγνωρης διεθνούς συγκυρίας είχε ως αποτέλεσμα να μειωθούν δραστικά τα ραντεβού σε σχέση με πέρυσι.

Προκειμένου να εξοικονομήσουν χρόνο, εκπρόσωποι μιας ελληνικής εισηγμένης συμπύκνωσαν το σύνολο των ραντεβού τους κατά την πρώτη μέρα του roadshow και επέστρεψαν στην Ελλάδα.

Χαρακτηριστικό του κλίματος- όπως είναι φυσιολογικό σε αυτή τη περίοδο βαθιάς κρίσης που διάγουμε- είναι ότι άλλη εισηγμένη της μεγάλης κεφαλαιοποίησης δεν έκανε χθες ούτε 5 ραντεβού.

Κάλλιο 5 όμως παρά... καθόλου. Το γεγονός ότι ακόμη και τώρα, σε αυτή τη φάση, κάποιοι ξένοι επενδυτές πηγαίνουν στα ραντεβου, σημαίνει ότι το ενδιαφέρον για τις ελληνικές εταιρίες δεν έχει σβήσει.

Κι αυτό είναι σημαντικό. Οσοι δε "δηλώνουν παρόντες" σε αυτές τις συναντήσεις, σίγουρα εγγράφουν υποθήκες για το μέλλον. Διότι το κλίμα δεν θα είναι πάντα στραβό κι εκείνοι που δεν "κόλωσαν" να πάνε να παρουσιάσουν τις προοπτικές και τα μεγέθη τους, έχουν δύο πλεονεκτήματα.

1) Οτι δείχνουν αυτοπεποίθηση στις προοπτικές της εταιρίας τους. Εκπρόσωπος ξένου θεσμικού έλεγε πρό ημερών στη στήλη ότι το να συμμετέχει μια εταιρία σε τέτοιες διοργανώσεις δείνει "σήμα"  ότι έχει πράγματα για τα οποία να μιλήσει κι ότι ίσως βρίσκεται σε καλύτερη μοίρα απο άλλες του κλάδου της.

2) Διατηρούνται οι σχέσεις με τους ξένους και "δίνεται παρόν" όταν τα πράγματα είναι δύσκολα.

Σίγουρα οι συνθήκες είναι διαφορετικές σε σχέση με τις άλλες χρονιές, με τις μικρότερες εταιρίες να έχουν και το μεγαλύτερο πρόβλημα "ορατότητας".  

Η "προβολή" όμως δεν είναι μόνο για τους καλούς καιρούς, είναι και για τους δύσκολους καιρούς, όταν η "ζήτηση" είναι μειωμένη. Αυτό μεν το ξέρουν όλοι οι καλοί marketeers πλην όμως συχνά το αγνοούμε στην Ελλάδα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, κάποιες ελληνικές χρηματιστηριακές εταιρίες που σε άλλες δύσκολες περιόδους ήταν απο πλευράς προβολής σα να είχαν... κλείσει.

Και το πλήρωσαν βέβαια...

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v