ΕΠΙΣΤΟΛΙΚΗ ΨΗΦΟΣ: Tην επέκτασή της επιστολικής ψήφου και στις εθνικές εκλογές, αφού η θέσπιση της αφορά μόνο τις ευρωεκλογές, σχεδιάζει η κυβέρνηση.
Το δήλωσε ο ίδιος ο πρωθυπουργός από το βήμα της Βουλής την Τρίτη: «Θα έρθει στην Ολομέλεια σύντομα η δυνατότητα να αξιοποιήσουμε τον θεσμό της επιστολικής ψήφου και στις εθνικές εκλογές το 2027» είπε, καλώντας ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ να μην αντιταχθούν.
Η προηγούμενη απόπειρα επέκτασης ατύχησε, διότι έγινε αιφνιδιαστικά από την αρμόδια υπουργό Νίκη Κεραμέως, χωρίς κανένα διάλογο, με αποτέλεσμα να εισπράξει το «όχι» της αντιπολίτευσης και να ξαναμπεί στα συρτάρια, αφού οποιαδήποτε αλλαγή που αφορά στις εθνικές εκλογές απαιτεί τουλάχιστον 200 «ναι» στη Βουλή.
Μέχρι να το ξαναεπιχειρήσουν, πάντως, πρέπει να έχουν δοθεί απαντήσεις: τόσο για τη διαρροή από το υπουργείο Εσωτερικών των προσωπικών στοιχείων εκλογέων του εξωτερικού που γράφτηκαν για επιστολική ψήφο, όσο και για την πρόσφατη διάρρηξη στη… Διεύθυνση Εκλογών του ιδίου υπουργείου.
Αν δεν δοθούν, την ίδια τύχη θα έχει και η επέκταση της επιστολικής στις εθνικές εκλογές. Ακόμα κι αν βρεθούν τα 200 «ναι» - που μάλλον δεν θα βρεθούν, όπως διαμηνύουν τα επιτελεία της αντιπολίτευσης.
ΜΥΛΩΝΑΣ: Με ιδιαίτερη υπερηφάνεια μίλησε ο διευθύνων σύμβουλος της Εθνικής Παύλος Μυλωνάς (φωτ.) για την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας από τον οίκο αξιολόγησης DBRS.
«Είμαστε η πρώτη τράπεζα που παίρνει την επενδυτική βαθμίδα ελέω της ισχυρής ρευστότητας και του υγιούς ισολογισμού», είπε στους αναλυτές.
Την ίδια στιγμή εμφανίσθηκε συγκρατημένα αισιόδοξος για την πολιτική που θα ακολουθήσει η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα στην νομισματική πολιτική. «Υπάρχει μια καθυστέρηση», τόνισε αναφερόμενος προφανώς στην πολυπόθητη έναρξη της μείωσης των επιτοκίων.
ΟΙΚΟΣ ΣΠΥΡΟΥ: Με αρνητικό κεφάλαιο κίνησης 2,21 εκατ. ευρώ πορεύεται η εισηγμένη. Όπως σημειώνεται στις οικονομικές καταστάσεις, κύρια αιτία είναι η αύξηση των φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων που φτάνουν τα 7,771 εκατ. ευρώ (φορολογικές υποχρεώσεις 4,1 εκατ. ευρώ και ασφαλιστικές οφειλές 3,66 εκατ. ευρώ).
Η εταιρεία είχε προσφύγει σε ένδικα μέσα επιδιώκοντας διακανονισμό, αλλά στις 19/03/2024 της κοινοποιήθηκε απορριπτική δικαστική απόφαση επί του αιτήματος.
Η διοίκηση δηλώνει ότι θα προσφύγει εκ νέου στη Δικαιοσύνη και για τον λόγο αυτό επεξεργάζεται νέο επιχειρηματικό σχέδιο.
Το 2023 τα έσοδα του ομίλου ήταν 15,4 εκατ. ευρώ, ενώ έγραψε ζημιά 2,46 εκατ. ευρώ.
AVE: Νέα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, αλλά και αναδιάρθρωση δανεισμού προγραμματίζει ο όμιλος που πλέον στηρίζει την ανάπτυξή του στην αλυσίδα Carrefour.
Το 2023 τα έσοδα για τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες ήταν 19,37 εκατ. ευρώ για τον όμιλο, που ταυτόχρονα, όμως, έγραψε ζημιές 9,15 εκατ. ευρώ.
Ετσι, μετά την πρώτη αύξηση κεφαλαίου, ύψους 7 εκατ. ευρώ το ΔΣ αποφάσισε να συγκαλέσει Γενική Συνέλευση προκειμένου να προωθήσει μια ακόμη, ύψους 6 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, συζητά την αναδιάρθρωση των τραπεζικών της υποχρεώσεων με ευνοϊκότερους όρους.
SWISSPORT: «Πράσινο φως» στη διανομή προμερίσματος άναψε, όπως έμαθε η στήλη, η SWISSPORT GREECE, που δραστηριοποιείται μεταξύ άλλων στον τομέα της παροχής υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών, ιδιωτικών και δημοσίων, και πάσης φύσεως μεταφορικών μέσων. Και για να μην σας κρατάμε σε αγωνία, η εταιρεία θα διανείμει προμέρισμα 6 εκατ. ευρώ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ: «Πιστωτικά θετική» κρίνει η Moody's την ανακοίνωση της τράπεζας (της οποίας η Eurobank ελέγχει το 55%) για την εξαγορά των ασφαλιστικών δραστηριοτήτων της CNP Assurances σε Κύπρο και Ελλάδα.
Σύμφωνα με τον οίκο αξιολόγησης η κίνηση θα επιτρέψει στη τράπεζα να διαφοροποιήσει τις ροές εσόδων της και να μειώσει την εξάρτηση από τα επιτόκια. Θα καταστήσει επίσης την Ελληνική Τράπεζα ηγέτη στην ασφαλιστική αγορά της Κύπρου.
ΠΡΑΣΙΝΑ ΑΛΟΓΑ: Όσο πληθαίνουν οι κάτοχοι «πράσινων» ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων, τόσο μεγαλώνει και το μπάχαλο που γίνεται στα λιμάνια με τη φόρτωσή τους στα πλοία της ακτοπλοΐας, καθώς αρκετοί μένουν στην... αποβάθρα. Με αποτέλεσμα να γίνεται πλέον ο σχετικός χαμός στα social media, μέσα στην έξοδο του Πάσχα, αλλά και να ψάχνει το υπουργείο Ναυτιλίας να βρει λύση στο πρόβλημα.
Ποιο είναι το πρόβλημα; Ο... θρύλος λέει ότι ένας λιμενάρχης σε κάποιο νησί έβγαλε φιρμάνι προ καιρού πως πρέπει να υπάρχουν αυξημένα μέτρα ασφαλείας για τα αυτοκίνητα με ηλεκτροκίνηση, λόγω της μεγάλης μπαταρίας που διαθέτουν. Διότι αν αναφλεγεί παράγει εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες, επικίνδυνες για το πλοίο και τους επιβάτες. Σωστό στη σύλληψή του, καθώς υπήρξαν προβλήματα στο εξωτερικό με πλοία μεταφοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Στη συνέχεια έβγαλε έναν υποτυπώδη αμήχανο κανονισμό το υπουργείο, ο οποίος λέει ότι οι μπαταρίες αυτών των αυτοκινήτων, για να μπορεί να γίνει επιβίβαση, πρέπει να είναι φορτισμένες έως 40%. Αν είναι παραπάνω, μένουν στο λιμάνι.
Το συγκεκριμένο μέτρο έχει προκαλέσει αντιδράσεις στους εποχούμενους επιβάτες με ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και γενικότερα, για δύο λόγους. Ο ένας είναι ότι με φόρτιση 40%, η αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που είναι ήδη περιορισμένη, πέφτει κατακόρυφα. Κι άντε να ψάχνεις να φορτίσεις, σε αρκετούς από τους νησιωτικούς προορισμούς.
Ο δεύτερος ότι δεν φαίνεται να υπάρχει κάποιος επιστημονικός λόγος, από τον οποίο να προκύπτει το 40%, αντί του 30%, του 70% ή του 90%.
ΠΡΑΣΙΝΑ ΑΛΟΓΑ ΙΙ: Οι ίδιες οι εταιρείες της ακτοπλοΐας πάντως, σηκώνουν τα χέρια ψηλά, ζητώντας απλώς έναν σαφή κανονισμό που να μην δημιουργεί καυγάδες με τους πελάτες τους και να είναι ξεκάθαρος για τα μέτρα ασφαλείας.
Κατανοούν ότι είναι μάλλον παράλογο να διαφημίζεις πράσινα νησιά, όπως π.χ. η Αστυπάλαια, αλλά να απαγορεύσεις τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα καράβια, ή να μην υπάρχουν μέτρα ασφαλείας. Πιστεύουν όμως ακράδαντα ότι αυτό πρέπει να γίνει άμεσα και οργανωμένα, με ευθύνη του κράτους.
Μετά από σωρεία περιστατικών... απείρου κάλλους κατά την πασχαλινή αναχώρηση των Αθηναίων για τα χωριά τους, το υπουργείο αντέδρασε το απόγευμα της Μεγάλης Τετάρτης εκδίδοντας κατευθυντήριες οδηγίες, στις οποίες όμως αφήνει απαράλλακτο το «ταβάνι» του 40% για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που προφανώς δεν λύνει το πρόβλημα.
Εν όψει θερινής σεζόν, είναι σίγουρο ότι το υπουργείο θα πρέπει να λάβει τα μέτρα του ενώ θα πρέπει πλέον να μεριμνήσει και για τις ανάλογες... υποδομές στα νησιά (σημεία φόρτισης κ.ο.κ.), για να μην μένουν οι εκδρομείς με το... Tesla στο χέρι!