ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ: Κινητοποίηση οσμίζεται η στήλη με όσα είδε τις τελευταίες ώρες από την κυβέρνηση, που δείχνει να τρέχει να σβήσει ή να διαχειριστεί τις φωτιές που ανάβουν σε πολλά μέτωπα.
Ας πάρουμε για παράδειγμα την ΕΛΑΣ, που βρέθηκε στο στόχαστρο λόγω της σωρείας λαθών στην υπόθεση της δολοφονίας της 28χρονης στους Αγίους Αναργύρους. Δεν πέρασαν λίγες ώρες από τη στιγμή που αποκαλύφθηκαν οι διάλογοι με την Άμεση Δράση και άλλες καυτές πτυχές της υπόθεσης και η αστυνομία ανακοίνωσε ότι εξάρθρωσε έξι εγκληματικές συμμορίες και έκανε 50 συλλήψεις.
«Κατασταλτικά» αντέδρασε το υπουργείο Ανάπτυξης στην προχθεσινή είδηση ότι ενώ ο πληθωρισμός στην Ευρώπη τον Μάρτιο έκοβε ταχύτητα, στην Ελλάδα επιτάχυνε (θυμίζουμε ότι από τις αρχές Μαρτίου τέθηκαν σε εφαρμογή τα μέτρα Κώστα Σκρέκα).
Την αμέσως επόμενη ημέρα εξέδωσε την ανακοίνωση για την επιβολή προστίμων 1,38 εκατ. ευρώ σε 13 εταιρείες (επ’ αυτού ενημέρωσε έγκαιρα η στήλη με σαφείς «περιγραφές» των εταιρειών).
Στο «παιχνίδι» μπήκαν και τα υπουργεία Εργασίας και Οικονομικών. Η ΕΛΣΤΑΤ ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι το 2022 συνολικά 2,65 εκατομμύρια Ελληνες βρίσκονταν σε κίνδυνο φτώχειας. Την Πέμπτη, τα δυο υπουργεία υποστήριξαν ότι η συγκεκριμένη χρονιά σημαδεύτηκε από την έκρηξη του πληθωρισμού και την ενεργειακή κρίση και ότι οι πολιτικές της κυβέρνησης απέτρεψαν έκρηξη των ανισοτήτων.
Ουσία και εντυπώσεις συγκρούονται στη σκιά των ποιοτικών στοιχείων από τις πρόσφατες δημοσκοπήσεις.
ATTICA GROUP: Τα καλύτερα αποτελέσματα έτους στην ιστορία της, τα οποία μπορείτε να δείτε εδώ, παρουσίασε χθες η μεγαλύτερη ακτοπλοϊκή εταιρεία της χώρας. Τα EBITDA έφτασαν τα 126,4 εκατ. ευρώ και τα μετά από φόρους κέρδη τα 61,2 εκατ. ευρώ, με τζίρο στα 588 εκατ. ευρώ.
Τα ίδια κεφάλαια αντιστοιχούν σε 2,04 ευρώ ανά μετοχή (book value) αλλά το περιθώριο καθαρού λειτουργικού κέρδους είναι μόλις 6,5% (σ.σ. ένα μέρος από τα κέρδη προέρχονται από την αρνητική υπεραξία της συνένωσης με την ΑΝΕΚ). Δεν τον λες δηλαδή και τομέα υψηλής κερδοφορίας, μάλλον το… αντίθετο.
Ακόμη και τις αεροπορικές μεταφορές αν κοιτάξουμε, στην περίπτωση π.χ. της Aegean, με τα βάση τα τελευταία αποτελέσματα, το περιθώριο καθαρού κέρδους ήταν περίπου 10%, δηλαδή κατά 50% υψηλότερο!
Από τα συμφραζόμενα της ανακοίνωσης πάντως προκύπτει ότι η εταιρεία προσδοκά σε άνοδο αυτού του περιθωρίου, μέσα και από τις συνέργειες μετά τη συνένωση με την ΑΝΕΚ, που φέτος ενσωματώθηκαν τα αποτελέσματά της για περίπου ένα (και δύσκολο) μήνα, αυτόν του Δεκεμβρίου.
ATTICA GROUP ΙΙ: Στο ίδιο κείμενο σαφής ήταν η αναφορά του CEO Πάνου Δικαίου, «αξιολογούμε ευκαιρίες και εξετάζουμε την επανατοποθέτηση των επενδυτικών κεφαλαίων του oμίλου στον ευρύτερο τομέα της επιβατηγού ναυτιλίας και του τουρισμού».
Η στήλη έχει παραπάνω πληροφορίες επί του τελευταίου. Έχοντας ήδη αρχίσει να χτίζει χαρτοφυλάκιο ξενοδοχείων, ξεκινώντας με δύο… τεμάχια, ένα στη Νάξο και ένα στην Τήνο, είναι θέμα ημερών, όπως ακούμε, να κλείσει και την εξαγορά τρίτου, ενώ συνεχίζει να κοιτάει διάφορους στόχους για περαιτέρω επέκταση στον χώρο της φιλοξενίας.
Ξενοδοχειακή αλυσίδα «in the making».
ΕΝΕΡΓΕΙΑ: Προβληματισμό στην αγορά προκαλεί η αλλαγή στις προτεραιότητες για σύνδεση στο δίκτυο.
Η πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση που έχει στόχο να μπουν πιο γρήγορα έργα που θα υπογράψουν PPAs με βιομηχανίες προβλημάτισε νέους, κυρίως, «παίκτες» στην αγορά, χωρίς, πάντως, όπως μαθαίνει η στήλη, να υπάρχουν σκέψεις να εγκαταλείψουν τη χώρα.
Η δυσαρέσκεια είναι όμως εμφανής και συνοψίζεται στη φράση «όχι στις αιφνιδιαστικές αποφάσεις».
Τα πράγματα περιπλέκονται ακόμα περισσότερο, εάν μπει στο τραπέζι το θέμα των περικοπών στο δίκτυο που είναι ευρέως γνωστό ότι ήρθαν για να μείνουν. Είναι σίγουρο ότι όσο μπαίνουν νέα έργα και η ζήτηση παραμένει στα τάρταρα, δεν θα αλλάξει κάτι.
Ούτε με τα έργα αποθήκευσης.
ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ: Ανοδική κίνηση για τον τίτλο και κλείσιμο σε υψηλό έτους στη χθεσινή συνεδρίαση. Η μετοχή έφτασε τα 2,59 ευρώ (+6,58%) με συναλλαγές 65,5 χιλιάδες τεμάχια, που συνιστούν τις υψηλότερες, τουλάχιστον από την αρχή της χρονιάς. Υπενθυμίζεται ότι η διοίκηση προσδοκά σε σημαντική βελτίωση των οικονομικών επιδόσεων τη φετινή χρονιά.
Δεν μπορούμε όμως να μην παρατηρήσουμε και κάτι άλλο. Τις τέσσερις φορές που η συγκεκριμένη μετοχή έκανε ασυνήθιστα υψηλούς όγκους (από 40.000 τεμάχια και πάνω), μέσα στους τελευταίους 8-9 μήνες, στις επόμενες συνεδριάσεις ακολούθησε... πτωτική τάση.
AUTOHELLAS: Σε τιμές Αυγούστου 2023 επέστρεψε χθες η μετοχή, που κινήθηκε εν πολλοίς κόντρα στο ευρύτερο ρεύμα της αγοράς. Ξεκίνησε τη συνεδρίαση με πιέσεις, στα 13 ευρώ (-1,52%), αλλά σταδιακά βγήκαν αγοραστές.
Στο τέλος της ημέρας βρέθηκε στα 13,9 ευρώ (+5,3%), μια ανάσα από το ενδοσυνεδριακό υψηλό.
Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι ο όμιλος έσπασε το φράγμα του 1 δισ. ευρώ σε έσοδα και προσδοκά σε ανάλογη συνέχεια με τη βοήθεια (και) του τουρισμού.
ΤΙΤΑΝ: Μεταξύ των ταχύτερα αναπτυσσόμενων εταιρειών του κλάδου κατατάσσει τον Τιτάνα η Eurobank Equities, προβλέποντας μέση ετήσια άνοδο των λειτουργικών κερδών κατά 5% έως το 2026.
Η δυναμική της ζήτησης παραμένει ιδιαίτερα ευνοϊκή, σχολιάζει, τόσο από την άμεση κατανάλωση τσιμέντου στις ΗΠΑ όσο και από το υψηλό ανεκτέλεστο των κατασκευών στην Ελλάδα, λόγω των μεγάλων έργων υποδομής που βρίσκονται «στα σκαριά».
Η χρηματιστηριακή βλέπει διατηρήσιμα κέρδη άνω των 300 εκατ. ευρώ ετησίως από φέτος και μετά, με τις ελεύθερες ταμειακές ροές να υπερβαίνουν τα 100 εκατ. ευρώ. Αυτό, σημειώνει, προσφέρει επιλογές στην εισηγμένη για την κατανομή των κεφαλαίων, αν και η διοίκηση εκπέμπει συντηρητικά σινιάλα για τα επόμενα μερίσματα.
Η Eurobank προβλέπει ότι η Τιτάν θα μοιράσει μέρισμα 1 ευρώ για τη φετινή χρήση (από 0,85 ευρώ για το 2023), 1,05 ευρώ για τη χρήση 2025 και 1,10 ευρώ για τη χρήση 2026. Ωστόσο, επισημαίνει ότι υπάρχουν περιθώρια για πιο γενναιόδωρες διανομές στους μετόχους ή για εξαγορές που θα αυξήσουν την αξία της μετοχής.