ΤΣΙΠΡΑΣ: «Το Βερολίνο εκθειάζει την Ντόρα και το Βελιγράδι τον Αλέξη». Έτσι αποτιμούν οι συνεργάτες του πρώην πρωθυπουργού την «επόμενη μέρα» της ψηφοφορίας που έγινε για την ένταξη του Κοσόβου στο Συμβούλιο της Ευρώπης την προηγούμενη εβδομάδα.
Η ψηφοφορία βασίστηκε στη θετική εισήγηση που έκανε στην Πολιτική Επιτροπή της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του οργανισμού η Ντόρα Μπακογιάννη, και προκάλεσε την οργή (προσωπικά εναντίον της) του προέδρου της Σερβίας Αλεξάνταρ Βούτσιτς.
Ο Αλέξης Τσίπρας δήλωσε «παρών», εξηγώντας ότι το Κόσοβο δεν έχει αποδείξει ακόμα ότι πληροί τις προϋποθέσεις για την ένταξή του και, όπως καταλαβαίνει κανείς, τα σερβικά μέσα ενημέρωσης τον αποθέωσαν.
Στη χώρα μας, όμως, ελάχιστα απ' όλα αυτά έγιναν γνωστά, ελλείψει (ακόμα) επικοινωνιακών αρμοδίων. Όπως μαθαίνουμε, το πρόβλημα οδεύει προς τη λύση του και την επόμενη εβδομάδα «το αργότερο» θα ανακοινωθεί ο υπεύθυνος Τύπου του κ. Τσίπρα.
Έτσι κι αλλιώς, ο ίδιος δείχνει αποφασισμένος να μην επιστρέψει στην αφωνία των προηγούμενων μηνών, την οποία άνοιξε τον περσινό Ιούνιο, όταν παραιτήθηκε από πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ και την έκλεισε τον φετινό Φεβρουάριο, δύο ώρες πριν το συνέδριο του κόμματος, με τη «βόμβα» που έριξε... κατά πάντων: της σημερινής ηγεσίας, των σημερινών κεντρικών στελεχών, αλλά και των πρώην που αποχώρησαν, όταν η Έφη Αχτσιόγλου έχασε από τον Στέφανο Κασσελάκη τη μάχη για την ηγεσία.
Οπότε, μια στοιχειώδης επικοινωνιακή «μηχανή» είναι αναγκαία πια.
XΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ: Είχαμε προειδοποιήσει έγκαιρα, στις 20 Μαρτίου, ότι η αγορά μάλλον θα ταλαιπωρείται το ερχόμενο διάστημα. Διότι έχει «τρέξει» αρκετά και δεν έχει μπροστά της «καταλύτες» ή μεγάλα γεγονότα (όπως τα πρόσφατα placements και το IPO του ΔΑΑ), έως ότου αρχίσουν οι προεξοφλήσεις και οι δημοσιεύσεις αποτελεσμάτων τριμήνου.
Ενδιάμεσα, γράφαμε, ίσως υπάρξουν επιμέρους κινήσεις, εφόσον κλείσουν κάποια από τα (αρκετά) κυοφορούμενα deals. Δεν αναμένονται όμως κινήσεις τέτοιου μεγέθους που να δώσουν κατεύθυνση.
Χθες η αγορά έκλεισε μόλις 10 μονάδες χαμηλότερα από εκεί που βρισκόταν όταν γράφαμε το προηγούμενο σχόλιο, χάνοντας βέβαια και το «ψυχολογικό» επίπεδο των 1.400 μονάδων.
Μικρό όμως το κακό, άλλωστε χθες δεν ήταν καλή μέρα και για τις ευρωπαϊκές αγορές. Ο ορίζοντας παραμένει θετικός, καθώς τα τρίμηνα των εισηγμένων θα είναι, όπως λένε όλες οι πληροφορίες, ελκυστικά, ενώ όσοι μιλούν για το ενδεχόμενο κινδύνου «πολιτικής αβεβαιότητας» μάλλον βιάζονται.
Τέτοιο ενδεχόμενο, αν προκύψει, θα προκύψει μετά τις ευρωεκλογές και με αναφορά στις προοπτικές σε… βάθος χρόνου. Προσώρας και για το προσεχές μέλλον, παρά τις αναποδιές για την κυβέρνηση, ο Κυριάκος παίζει χωρίς πολιτικό αντίπαλο και με 158+1 βουλευτές.
Μην το ξεχνάμε.
ATTICA GROUP: Λίγοι ίσως το κατάλαβαν, αλλά η προχθεσινή ανακοίνωση της εταιρείας για την πώληση πλοίου της ήταν η επιτομή του αγγλοσαξονικού αποφθέγματος… «Business is bussines».
Διότι η εταιρεία που απέκτησε το πλοίο «Express Skiathos» έναντι 9 εκατ. ευρώ, η κυπριακή 4Naver Shipholding, συνδέεται, σύμφωνα με τις εγκυρότατες πληροφορίες μας, με τη SeaJet του Μάριου Ηλιόπουλου.
Παλαιότερα μαθαίνουμε είχε στην ιδιοκτησία της άλλο βαπόρι, το Super Cat Jet 2, το οποίο δεν γνωρίζουμε αν διατηρεί ως σήμερα.
Όπως και να έχει, φαίνεται ότι οι ταραχώδεις σχέσεις των δύο πλευρών (θυμίζουμε την περιπέτεια με τη MIG για το μέλλον της Attica αλλά και την προσπάθεια Ηλιόπουλου να εμποδίσει τη συγχώνευση Attica με ΑΝΕΚ με μπόλικους διαξιφισμούς), δεν εμπόδισαν να κλείσει το deal.
H Attica Group έβγαλε ως κέρδος από την πώληση το σεβαστό ποσό των 2,8 εκατ. ευρώ, ενώ η πλευρά Ηλιόπουλου απέκτησε το πλοίο που χρειαζόταν για τη γραμμή των Σποράδων.
QUEST: Μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης θα γίνουν γνωστά τα μεγέθη 2023 για τον όμιλο. Η Eurobank Equities περιμένει 10% αύξηση των EBITDA, στα 79 εκατ. ευρώ, καθώς και καθαρά κέρδη στη ζώνη των 58 εκατ. ευρώ (6% υψηλότερα).
Δίνει την πρόβλεψή της και για το μέρισμα. Εκτιμά ότι θα κινηθεί στο 0,22 ευρώ ανά μετοχή, δύο λεπτά του ευρώ υψηλότερα από την αμέσως προηγούμενη χρήση.
ΟΤΕ: Από τα ελάχιστα blue chips που έβαλαν άμυνες χθες. Κλείσιμο 1% υψηλότερα, στα 13,81 ευρώ, με αξιοσημείωτο τζίρο, άνω των 10 εκατ. ευρώ.
Στη μετοχή έγιναν και δύο πακέτα, αξίας 1,5 εκατ. ευρώ έκαστο, σε ελαφρά υψηλότερη τιμή από το κλείσιμο (13,86 και 13,85 ευρώ). Σε αυτά τα επίπεδα, βέβαια, η μετοχή «βολοδέρνει» εδώ και καιρό, με την απόδοση 30 ημερών πρακτικά μηδενική.
Υ.Γ. Τέρνα Ενεργειακή και Jumbo ήταν οι άλλες δύο μετοχές που έκλεισαν με οριακά κέρδη.
ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Με το «καλημέρα» σχεδόν βρέθηκε στο στόχαστρο των πωλητών που οδήγησαν τον τίτλο σε κλείσιμο με απώλειες 5,7%, στα 2,48 ευρώ, στο χαμηλό ημέρας. Οι συναλλαγές άγγιξαν τις 700 χιλιάδες ευρώ.
Η εταιρεία κάθεται πάνω σ' ένα βουνό ρευστότητας, πλην όμως δεν έχει ακόμα ξεκαθαρίσει τα σχέδιά της. Αποτέλεσμα η απόδοση να είναι σχεδόν μηδενική από την αρχή της χρονιάς.
ΝΕΡΑ: Ηταν που ήταν στραβό το κλήμα χθες, υπήρξε και η δήλωση Σκυλακάκη ότι δεν θα πρέπει να αναμένονται άμεσα αλλαγές στα τιμολόγια, και… έδεσε το γλυκό. Η ΕΥΑΘ έκλεισε τη συνεδρίαση στο χαμηλό ημέρας, τα 3,32 ευρώ, με πτώση 4,05%.
Ανάλογη εικόνα και για την ΕΥΔΑΠ. Επεσε 3% κλείνοντας στα 5,79 ευρώ. Βέβαια στη συγκεκριμένη περίπτωση είχε προηγηθεί μια ανοδική αντίδραση από τα 5,3 ευρώ, κάτι που δεν έχει να παρουσιάσει η εκ Θεσσαλονίκης εταιρεία.
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ: Το πεπερασμένο μοντέλο ΣΔΙΤ με τις πληρωμές διαθεσιμότητας που σε βάθος χρόνου βαρύνουν τελικώς τα δημόσια ταμεία επισήμανε, για μια ακόμη φορά, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, στο περιθώριο συνεδρίου, βρίσκοντας μάλιστα σύμφωνους και κάποιους από τους παράγοντες του κλάδου κατασκευών.
«Ως κοινωνία οφείλουμε να καταλάβουμε κάποτε πως τα έργα ΣΔΙΤ περιλαμβάνουν και κάποια -λελογισμένη- επιβάρυνση του χρήστη» επισήμανε, άποψη με την οποία μάλλον ο κατασκευαστικός κόσμος δεν έχει καμιά αντίρρηση, αρκεί να εισπράττει ανά σύμβαση τα προβλεπόμενα.
Αυτό που δεν ειπώθηκε, ωστόσο, είναι πως η επιβολή κομίστρου, εισιτηρίου, διοδίου κ.λπ. αποτελεί «καυτό» θέμα για τις κυβερνήσεις διαχρονικά και όπως αποδείχθηκε και για τη σημερινή πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΜΕ.
Θυμίζουμε πως για την αναπροσαρμογή των διοδίων βάσει του μαθηματικού τύπου που συνδέεται με τον πληθωρισμό πέρασε ένας χρόνος, με τους Παραχωρησιούχους να βρίσκονται στα κάγκελα. Η δε αύξηση του διοδίου για την Εγνατία Οδό δημοσιεύτηκε σχεδόν ταυτόχρονα με τις υπογραφές της νέας σύμβασης Παραχώρησης.
ΟΠΑΠ: Bonuses σε μετρητά ύψους 4,92 εκατ. ευρώ θα μοιραστούν τα εκτελεστικά μέλη Δ.Σ. του ΟΠΑΠ, ανώτερα διοικητικά στελέχη και προσωπικό, εφόσον εγκριθεί η σχετική διάθεση από το σώμα των μετόχων στις 25 Απριλίου.
Στα τρία εκτελεστικά μέλη του Δ.Σ. αντιστοιχούν τα 1,3 εκατ. ευρώ από τα 4,92 εκατ. ευρώ της παροχής. Οι μεταβλητές αμοιβές (bonuses) καταβάλλονται καθώς το 2023, ο όμιλος επέδειξε ποσοστό επίτευξης στόχων εταιρικής απόδοσης 96,4% και ποσοστό επίτευξης -κριτηρίων- bonus 87%.
EUROBANK-NPEs: Μέσα στη χρονιά αναμένει η διοίκηση της τράπεζας ότι θα ολοκληρωθεί η πώληση χαρτοφυλακίου με μη εξυπηρετούμενα δάνεια όλων των κατηγοριών (στεγαστικά, επιχειρηματικά, μικρών επιχειρήσεων, καταναλωτικά), μικτής λογιστικής αξίας περίπου 398 εκατ. ευρώ (project Leon).
Η τράπεζα ξεκίνησε τις διαπραγματεύσεις με πιθανούς επενδυτές πριν το τέλος της περσινής χρονιάς, εξ ου και ταξινόμησε το χαρτοφυλάκιο στα προοριζόμενα προς πώληση αναγνωρίζοντας ζημιά 55 εκατ. ευρώ. Πλέον η καθαρή λογιστική αξία του ανέρχεται σε 121 εκατ. ευρώ, με συσσωρευμένες προβλέψεις απομείωσης 277 εκατ. ευρώ.
EUROBANK-ΕΘΕΛΟΥΣΙΑ: Στο ποσό των 129 εκατ. ευρώ υπολογίζει η τράπεζα το προ φόρων κόστος του προγράμματος εθελουσίας, το οποίο πρόσφερε σε προσωπικό συγκεκριμένων μονάδων της στην Ελλάδα. Η εκτιμώμενη ετήσια εξοικονόμηση ανέρχεται σε 30 εκατ. ευρώ.