ΠΕΙΡΑΙΩΣ: Σήμερα σας έχουμε νεότερα από το roadshow της Τράπεζας Πειραιώς στο Λονδίνο, ενόψει της διαδικασίας διάθεσης των μετοχών που κατέχει το ΤΧΣ. Η οποία αναμένεται να ξεκινήσει μετά τη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων της Πειραιώς, στις 23 Φεβρουαρίου.
Δύο είναι τα βασικά στοιχεία που προκύπτουν: Το ενδιαφέρον είναι έντονο, ενώ ιδίως από την πλευρά των πιο μεγάλων (σε κεφάλαια) επενδυτών εκφράζεται ισχυρή επιθυμία για τη διάθεση όλου του ποσοστού του ΤΧΣ, δηλαδή για το 27% της τράπεζας, κι όχι ενός, σημαντικού έστω, τμήματος.
Γιατί; θα ρωτήσετε. Διότι με βάση τις σημερινές αποτιμήσεις, το 27% της Πειραιώς αξίζει περίπου 1,1 δισ. ευρώ. Ξεπερνά δηλαδή το επίπεδο-κλειδί του 1 δισ. ευρώ, ποσό ικανό να βάλει τη συναλλαγή στο «ραντάρ» των μεγάλων ξένων οίκων. Οι οποίοι αναζητούν deals με όγκο και δεν αρέσκονται σε μικρές (για τα δικά τους μέτρα) τοποθετήσεις. Έτσι θεωρούν ότι το ενδιαφέρον θα είναι μεγαλύτερο και το placement περισσότερο επιτυχημένο.
Το τερπνόν μετά του ωφελίμου, που λέει κι ο λαός μας.
ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΙΙ: Από τις back to back ενημερώσεις που κάνει η ομάδα της τράπεζας, με επικεφαλής τον CEO Χρήστο Μεγάλου (φωτ.), προκύπτουν όμως και οι πέντε λόγοι για το ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον, που με τη σειρά του δικαιολογεί την επιθυμία για περισσότερα... «χαρτιά».
Ο πρώτος αφορά την ελκυστικότητα της ελληνικής αγοράς, η οποία εκτιμάται ότι έχει «μείνει πίσω» και έχει προοπτικές απόδοσης πάνω από τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές και άλλες αγορές, χάρη και στα ισχυρά μακροοικονομικά στοιχεία της ελληνικής οικονομίας.
Ο δεύτερος αφορά τη θέση της Πειραιώς στην αγορά. Η τράπεζα κατέχει ηγετική θέση στις καταθέσεις και στις χορηγήσεις, ενώ διαθέτει υψηλή ρευστότητα και πλήρως ανανεωμένη κεφαλαιακή δομή. Τις προοπτικές της ενισχύει η έμφαση που δίνει σε «σέξι» τομείς για τους επενδυτές, ήτοι στην ανάπτυξη του asset and wealth management και του real estate, στην ψηφιοποίηση του μοντέλου λειτουργίας της, καθώς και η ψηφιακή τράπεζα που δημιουργεί.
Επιπλέον, το επενδυτικό ενδιαφέρον αυξάνουν τόσο οι επιδόσεις του 2023, όπου, σύμφωνα με το guidance που έχει δώσει, αναμένεται να πετύχει εξομαλυμένη απόδοση ιδίων κεφαλαίων RoaTBV ίση ή πάνω από 14%, όσο και οι ισχυρές προοπτικές δημιουργίας κεφαλαίου.
Τελευταίος αλλά όχι λιγότερο σημαντικός παράγοντας, η αποτελεσματικότητα του management. To γεγονός ότι έχει να επιδείξει ένα από τα πιο εντυπωσιακά τραπεζικά turnarounds στην Ευρώπη μόνο απαρατήρητο δεν έχει περάσει. Όταν πριν από κάποια χρόνια ο Χρήστος Μεγάλου αναλάμβανε την ηγεσία της Πειραιώς, πολλοί, εντός και εκτός Ελλάδος μιλούσαν για «ηλεκτρική καρέκλα» που θα τον… κάψει.
Τώρα, αυτό του το αναγνωρίζουν.
ΠΕΙΡΑΙΩΣ-ΤΧΣ: Στο μεταξύ τα σενάρια για το ποσοστό μετοχών Πειραιώς που μπορεί να διαθέσει το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ) παρουσίασε στη διοίκηση του Ταμείου η Bank of America (BofA).
Όπως μαθαίνουμε, ο σύμβουλος διάθεσης θα παρουσιάσει την τελική του εισήγηση στα τέλη Φεβρουαρίου, μετά τα αποτελέσματα της τράπεζας και την ολοκλήρωση του pre marketing. Δεν αλλάζει κάτι στο χρονοδιάγραμμα, όπως το είχε περιγράψει σε ανύποπτο χρόνο ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΧΣ Ηλίας Ξηρουχάκης.
Το δ.σ. του ΤΧΣ συνεδρίασε χθες, αλλά επρόκειτο για τακτική συνεδρίαση, χωρίς λήψη αποφάσεων για τη διάθεση μετοχών Πειραιώς.
ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ: Σε μια απόφαση που θα διαλύσει κάθε (τυχόν) καχυποψία του Πέτρου Κόκκαλη κατευθύνονται οι αποχωρήσαντες από τον ΣΥΡΙΖΑ: να μη μετέχει στο ευρωψηφοδέλτιο κανένας και καμία εν ενεργεία βουλευτής του κόμματος. Δηλαδή ούτε η Έφη Αχτσιόγλου, όπως κυκλοφορούσε μέχρι πρόσφατα.
Τούτο σημαίνει ότι διαλύονται οι υποψίες πολλών πως μια προβεβλημένη ευρω-υποψηφιότητα από τη Νέα Αριστερά, όπως η συγκεκριμένη, θα μάζευε το «χαρτί» των ψήφων εις βάρος του κ. Κόκκαλη, αφού δεν υπάρχει αισιοδοξία για εκλογή περισσότερων του ενός ευρωβουλευτών.
Η συνεργασία λοιπόν του υπό σύσταση κόμματος των «πρώην» του ΣΥΡΙΖΑ με τον επίσης υπό σύσταση φορέα του κ. Κόκκαλη είναι πιο κοντά από ποτέ.
Πλην άλλου απροόπτου.
CENERGY: Το νέο έργο που ανέλαβε η εισηγμένη στην Πολωνία δεν ξέφυγε της προσοχής της Euroxx. Η χρηματιστηριακή επισημαίνει ότι η εταιρεία του ομίλου Viohalco συνεχίζει να αυξάνει το ανεκτέλεστό της, εξέλιξη που εκτιμά ότι θα οδηγήσει σε ισχυρή αύξηση των EBITDA το 2024-25.
Τον Σεπτέμβριο του 2023 το ανεκτέλεστο σε επίπεδο ομίλου ανήλθε σε 3 δισ. ευρώ, έναντι 2 δισ. ευρώ το 2022, με νέες παραγγελίες άνω των 900 εκατ. ευρώ μόνο το τρίτο τρίμηνο του 2023.
Η Euroxx ξεκίνησε να καλύπτει τη μετοχή τον Σεπτέμβριο. Εκτοτε έχει αποδώσει 12% και τώρα βρίσκεται κοντά στην τιμή-στόχο των 8 ευρώ ανά μετοχή. Ετσι, επανέρχεται σημειώνοντας ότι βλέπει περιθώρια για ακόμα υψηλότερα επίπεδα τιμών. Επαναλαμβάνει δε τη σύσταση «αγορά», σημειώνοντας ότι θεωρεί τη Cenergy ένα «long term play» γύρω από την πράσινη μετάβαση.
Υ.Γ. Στο 7,4 ευρώ με κάμψη 1,73% το χθεσινό κλείσιμο.
AUTOHELLAS: Ξεκινά σήμερα και ολοκληρώνονται το απόγευμα της Παρασκευής η δημόσια προσφορά για το πενταετές ομόλογο έως 200 εκατ. ευρώ που εκδίδει η εταιρεία.
Όπως ανακοινώθηκε, το εύρος επιτοκίου θα κινηθεί μεταξύ 4,25% και 4,6%.
FTSE-25: Μόλις τρεις μετοχές κατάφεραν να αποφύγουν το κόκκινο στη χθεσινή πτωτική συνεδρίαση. Η πρώτη ήταν η Lamda, η οποία σχεδόν στο σύνολο της συνεδρίασης κατάφερε να παραμείνει σε θετικό έδαφος. Εκλεισε στα 7,19 ευρώ ή 0,7% υψηλότερα. Η Quest, αντίθετα, δέχτηκε πιέσεις, αλλά εντέλει αναρριχήθηκε στα 5,55 ευρώ με κέρδη 0,91%.
Η τρίτη της «παρέας», η Viohalco, αναδύθηκε στο τέλος με κλείσιμο στα 6,28 ευρώ (+0,64). Ο τίτλος έχει ακόμα μια ειδοποιό διαφορά σε σχέση με τις δύο πρώτες. Γράφει κέρδη 18% το τελευταίο 30ήμερο.
Το αντίστοιχο ποσοστό είναι 7,15% στην περίπτωση της Lamda Development και κάτω από 4% για την Quest.
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ: Με ικανοποίηση ακούν οι ασφαλιστικές εταιρείες τα σχέδια του Υπουργείου Οικονομικών για δημιουργία το 2024 νέου αυτόματου μηχανισμού για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων, πλην όμως κρατούν μικρό καλάθι, καθώς ανάλογες διαβεβαιώσεις ακούν εδώ και μια δεκαετία.
Πάντως, αν τελικά προχωρήσουν και υλοποιηθούν τα σχέδια του Υπουργείου Οικονομικών, το όφελος για τις ασφαλιστικές εταιρείες θα είναι τριπλό: Πρώτον, θα ανακουφιστεί περαιτέρω από ατυχήματα οχημάτων το Επικουρικό Κεφάλαιο Ευθύνης, που χρηματοδοτείται από εισφορές των εταιρειών. Δεύτερον, θα ασφαλιστούν επιπλέον -όπως υπολογίζεται- γύρω στα πεντακόσιες χιλιάδες αυτοκίνητα που σήμερα είναι ακάλυπτα. Εκτιμάται, πάντως, ότι το μεγαλύτερο τμήμα τους θα καταφύγει στις εταιρείες χαμηλών τιμολογίων.
Επιπλέον, επειδή η νέα πλατφόρμα θα ελέγχει αυτόματα και όσα αυτοκίνητα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, εκτιμάται ότι θα επηρεαστεί ως έναν βαθμό πτωτικά και η συχνότητα των τροχαίων ατυχημάτων.
Σε κάθε περίπτωση, ο μεγαλύτερος κερδισμένος από την όλη υπόθεση θα είναι το κρατικό ταμείο, που θα αποκομίσει επιπλέον άμεσους και έμμεσους φόρους.