Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Ιαν 17 2024

Δημοσκόπηση: Πώς θα κινηθεί το ΧΑ - Το παράδοξο της Attica Group - Εφοπλιστές: Μονά, ζυγά δικά τους - Η SEC ζητά σωσίβιο

Δημοσκόπηση: Πώς θα κινηθεί το ΧΑ - Το παράδοξο της Attica Group - Εφοπλιστές: Μονά, ζυγά δικά τους - Η SEC ζητά σωσίβιο

ΑΤΤΙCA GROUP: Σχεδόν το… 30% της αξίας της έχει χάσει από τον Δεκέμβριο μέχρι τώρα η μετοχή του ομίλου. Η κίνηση αυτή είναι εκ πρώτης όψεως εξαιρετικά παράδοξη. Διότι μέχρι να αρχίσει αυτή η πτώση, οποιοσδήποτε μέτοχος μπορούσε να πουλήσει στα 2,6 ευρώ, εκμεταλλευόμενος τη δημόσια πρόταση της STRIX, αντί να πουλάει τώρα στα 1,8 και 1,9 ευρώ.

Τι μας λέει αυτό; Ότι πουλάνε νέοι μέτοχοι, που έλαβαν τίτλους της Attica στο πλαίσιο της συνένωσης με την ΑΝΕΚ. Κατά την ταπεινή άποψη της στήλης όμως, βιάζονται και θα βγουν χαμένοι, διότι αυτή την περίοδο πουλάνε σε «κενό» αγοραστών.

Μετά τη συνένωση με την ΑΝΕΚ, αλλά και την ώρα που η STRIX κατέχει το 86,7%, ενώ οι τράπεζες αθροιστικά ελέγχουν άλλο ένα 5% (που σημαίνει ότι σε ελεύθερη διασπορά υπάρχει περίπου το 8% των μετοχών), οι περισσότεροι επενδυτές αναμένουν δύο πράγματα:

Το πρώτο είναι να πάρουν μια μυρωδιά των αποτελεσμάτων 2023 και των μελλοντικών σχεδίων της διοίκησης της εταιρείας (φωτ. ο CEO Πάνος Δικαίος), ώστε να έχουν πιο τεκμηριωμένη άποψη για τις προοπτικές του μεγαλύτερου παίκτη στην ελληνική ακτοπλοΐα.

Το δεύτερο είναι να ενημερωθούν αν ο βασικός μέτοχος, η STRIX, προτίθεται να κρατήσει την εταιρεία στο χρηματιστήριο (σ.σ. προσώρας υπάρχει δέσμευση 12 μηνών από την ώρα που πέρασε στα χέρια της η εταιρεία, που λήγει το κατακαλόκαιρο) ή έχει άλλα σχέδια.

Στην περίπτωση που η εταιρεία μείνει στο ΧΑ (την οποία εμείς θεωρούμε σαφώς πιθανότερη), θα πρέπει σίγουρα να γίνει κάποιο σημαντικό placement, ώστε να αυξηθεί η διασπορά και η εμπορευσιμότητα, αφού πρώτα δοθεί μια ευκρινής εικόνα των προοπτικών. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται και για τις… τιμές.

Οπότε όσοι είχαν μετοχές ΑΝΕΚ, τις οποίες κρατούσαν παρά τα τεράστια προβλήματα, τις άλλαξαν με μετοχές Attica και τις πουλάνε τώρα «κουτουράδα», στο πουθενά, πριν πάρουν μυρωδιά τι γίνεται, μάλλον πυροβολούν τα πόδια τους. Κι ευνοούν τους λίγους ξύπνιους που παίζουν τώρα τη μετοχή, ερήμην βασικών μετόχων, τραπεζών και σοβαρών επενδυτών.

Ακόμη και στο ενδεχόμενο εξόδου από το ΧΑ, καλύτερη τιμή θα λάμβαναν οι πωλητές απ' αυτή που γράφει το ταμπλό! 

 

ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ: Κάλεσμα στους επενδυτές να προβλέψουν πώς θα κινηθεί ο Γενικός Δείκτης Συνολικής Απόδοσης το πρώτο τρίμηνο απευθύνει η Alpha Trust Ανδρομέδα. Αν κρίνουμε από τα πρώτα αποτελέσματα, το κλίμα αισιοδοξίας είναι ολοφάνερο.

Με βάση αυτά, το 69% των επενδυτών προβλέπει άνοδο από 3% έως 10% και ένα 27% κέρδη έως 3%. Το 3% των απαντήσεων μιλά για υποχώρηση από 0,1% έως 3% και μόλις το 1% αναμένει πτώση υψηλότερη του 3%.

Σημειώστε ότι το ίδιο ερώτημα είχε τεθεί και στο παρελθόν για το τελευταίο τρίμηνο του 2023. Τότε το 44% είχε πέσει μέσα, επιλέγοντας το εύρος μεταξύ του +3% και του +10%.

Η άνοδος που τελικά σημειώθηκε ήταν 6,9%.

 

SEC: Το φυσάνε και δεν κρυώνει στην αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς με το φιάσκο της προηγούμενης εβδομάδας με τα ETFs του Bitcoin.

Θυμίζουμε ότι το απόγευμα της Τρίτης στον λογαριασμό της SEC στο X (πρώην Twitter) εμφανίστηκε τιτίβισμα που έγραφε ότι δόθηκε η έγκριση για την εισαγωγή των ETFs σε διαπραγμάτευση. Η τιμή του κρυπτονομίσματος εκτινάχθηκε, ωστόσο 15 λεπτά μετά, μέσω του λογαριασμού του προέδρου της Αρχής, έγινε γνωστό ότι επρόκειτο για «μη εξουσιοδοτημένη ανάρτηση» και η τιμή πήρε την κάτω βόλτα.

Η SEC ψάχνει τώρα να βρει πώς θα αποφύγει νέα χακαρίσματα, συνεργαζόμενη μεταξύ άλλων με το FBI και το Υπουργείο Εσωτερικής Ασφάλειας, καθώς και με την ίδια τη X.

Σημειώστε, πάντως, ότι 24 ώρες μετά η SEC έδωσε πράγματι το πράσινο φως για τη διαπραγμάτευση των ETFs. Η είδηση κανονικά θα έπαιζε στο... δευτερόλεπτο στα μεγάλα διεθνή πρακτορεία, ωστόσο αυτό δεν έγινε.

Φανταζόμαστε ότι προηγήθηκε, καλού κακού, ένα τσεκάρισμα

 

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Με τη δημόσια εγγραφή για το αεροδρόμιο της Αθήνας, η Ελλάδα στέλνει σήμα στους επενδυτές ότι η οικονομία έχει επανέλθει πλήρως, σχεδόν 15 χρόνια αφού το χρέος της σόκαρε την ευρωζώνη και προκάλεσε διεθνή διάσωση, σχολιάζει σε ανάλυσή του το Reuters.

Το πρακτορείο συντάσσεται με το Euro2day.gr στην εκτίμηση ότι η επιτάχυνση στα έσοδα του Διεθνούς Αερολιμένα έχει λογικά ολοκληρωθεί. Όπως επισημαίνει, εάν τα έσοδα του ΔΑΑ συνεχίσουν να ενισχύονται κατά 3% ετησίως από τα 477 εκατ. ευρώ το 2022, σε ευθυγράμμιση και με την αναμενόμενη αύξηση της κίνησης στην Ευρώπη τα επόμενα χρόνια, και με την υπόθεση ότι θα διατηρήσει το περιθώριο αναπροσαρμοσμένων EBITDA στο 69%, τα λειτουργικά κέρδη του αεροδρομίου θα μπορούσαν να ανέλθουν στα 350 εκατ. ευρώ το 2025.

Υπολογίζοντας την αξία του «Ελ. Βενιζέλος» λίγο χαμηλότερα από τις 9 φορές τα EBITDA -η μέση αποτίμηση για διεθνείς παίκτες όπως το αεροδρόμιο της Ζυρίχης-, η αποτίμηση του ΔΑΑ θα μπορούσε να ανέλθει λίγο πάνω από τα 3 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του χρέους, εκτιμά το Reuters. Αρα με καθαρό χρέος πάνω από τα 800 εκατ. ευρώ, η αποτίμηση διαμορφώνεται στη ζώνη των 2,2-2,3 δισ. ευρώ.

Με το μεγαλύτερο μέρος της μεταπανδημικής ανόδου να έχει ήδη αποτυπωθεί, οι επενδυτές θα πρέπει να ετοιμαστούν για συντηρητικές ταχύτητες και όχι για απογείωση, καταλήγει το πρακτορείο.

 

PRIMARK: Μια περίεργη νέα online εμπορική παρουσία υπέπεσε στην αντίληψη της στήλης και αφορά την πολυσυζητημένη αλυσίδα low cost ένδυσης, που κατά περιόδους έχει «σκανάρει» την ελληνική αγορά για την πιθανή εγκατάστασή της.

Προς μεγάλη έκπληξη, στην αυγή του 2024, στο ελληνικό internet είναι ενεργή η ιστοσελίδα https://www.primarkgreeceonline.com/, η οποία φέρει το logo της διεθνούς φίρμας και προσφέρει προϊόντα που προσομοιάζουν με τις συλλογές της.

Δεδομένου ότι η Primark είναι γνωστό πως αντιστέκεται στην επιλογή της online διάθεσης των προϊόντων της, κόντρα στην αντίληψη του διεθνούς λιανεμπορίου, η στήλη επικοινώνησε με την ελληνική ιστοσελίδα (μέσω e-mail, καθώς ήταν και η μοναδική παρεχόμενη δυνατότητα), χωρίς έως τώρα να έχει λάβει απάντηση ή έστω ένδειξη καταχώρησης του αιτήματος.

Αντιθέτως, στην αντίστοιχη προσπάθεια επικοινωνίας με την Primark στη Βρετανία, η απάντηση ήρθε σε λιγότερο από 2,5 ώρες, επιβεβαιώνοντας πως η εταιρεία «δεν προσφέρει δυνατότητα online αγορών ή αποστολής προϊόντων προς τη χώρα μας, αλλά και γενικώς».

Η απάντηση ήρθε από το τμήμα Customer Service. Δεν γνωρίζουμε αν της υπόθεσης πρέπει να επιληφθεί και το νομικό τμήμα της εταιρείας.

Θα παρακολουθούμε το θέμα...

 

ΝΑΥΤΙΛΙΑ: Δεν κερδίζουν μόνο από τα αυξημένα ναύλα οι εφοπλιστές, που επωφελούνται (και) την αναταραχή που προκλήθηκε από τις επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα. Μεγάλα ποσά έβγαλαν πουλώντας πλοία που κανονικά θα πήγαιναν στο διαλυτήριο, με τα οποία δημιουργήθηκε ο περίφημος «σκιώδης στόλος» που μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο.

Η αξία ενός τάνκερ Aframax ηλικίας 15 ετών, για παράδειγμα, αυξήθηκε 129% από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, φτάνοντας τα 40 εκατ. δολάρια. Αν το ίδιο πλοίο δινόταν για παλιοσίδερα, ο εφοπλιστής θα έβγαζε λίγο πάνω από εννέα εκατομμύρια δολάρια.

Ετσι, όμως, προκύπτει ένα άλλο πρόβλημα: η μέση ηλικία των εν ενεργεία πλοίων έχει αυξηθεί κατακόρυφα. Υπολογίζεται τώρα στα 13,7 χρόνια, η χειρότερη επίδοση από το 2009.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v