ΚΑΣΣΕΛΑΚΗΣ: Μια καινούργια ενδεκάδα στελεχών κατέβασε στο γήπεδο η νέα ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ, με σκοπό να έχουν θέσεις «πρώτης γραμμής» σε ευρεία γκάμα θεμάτων. Όπως ήταν αναμενόμενο, το θέμα προβλήθηκε έντονα στην «Αυγή», με φωτογραφίες και βιογραφικά των στελεχών. Χωρίς να παραγνωρίζουμε τα επιμέρους ενδιαφέροντα βιογραφικά, οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι κάτι άλλο μάς έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση.
Σε μια χώρα όπου η πολιτική (όπως άλλωστε και η κυβερνητική σύνθεση) εξακολουθεί να ανδροκρατείται, τα 9 από τα 11 νέα πρόσωπα που επιλέχτηκαν, είναι γυναίκες!
Τα πρόσωπα αυτά, άνδρες και γυναίκες, θα κριθούν στην πράξη. Ωστόσο δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρόκειται για πρώτης τάξεως ανατροπή στα συνήθη -και γένα ακόμη «σήμα» ότι ο νέος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ θα δουλέψει πολύ, κόντρα στο πολιτικό «business as usual». Κλείνοντας το μάτι και στην πλειοψηφία των ψηφοφόρων.
Τις γυναίκες.
ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ: Τα πρώτα γκάλοπ δικαιώνουν τις κακές γλώσσες εντός ΣΥΡΙΖΑ, οι οποίες έλεγαν εξαρχής ότι θα φύγει από το κόμμα ο σκληρός πυρήνας του «2%-3% άντε 4%», από το όχι και τόσο μακρινό παρελθόν, εκείνοι που με τις δογματικές αντιλήψεις τους εμπόδιζαν τη διεύρυνση.
Οι τελευταίες δημοσκοπήσεις δίνουν στους αποχωρήσαντες ποσοστό «2 κάτι με 3 κάτι». Το περίεργο ωστόσο, είναι ότι μέχρι στιγμής, η συμμαχία της «Ομπρέλας» (που είναι… φωτογραφία του παλαιολιθικού ΣΥΡΙΖΑ), με τους «40άρηδες», που μάλλον έφυγαν γιατί έχασαν την ηγεσία, κι όχι λόγω «ανόθευτων αριστερών πεποιθήσεων», δεν έχει προσφέρει πρόσθετη δυναμική.
Τα πρώτα αυτά αποτελέσματα έχουν ήδη αρχίσει να προκαλούν πονοκεφάλους στην ηγεσία του σχήματος, καθώς η δοκιμασία των Ευρωεκλογών προϋποθέτει το 3% για να δώσει μία έδρα, ενώ η δεύτερη μοιάζει προς το παρόν άπιαστη.
ΥΓ: Κανονική «μαχαιριά» η πρόσφατη δημοσκόπηση της MRB, που τους έδωσε χαμηλότερο ποσοστό κι από τον Βαρουφάκη!
ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ: Όταν προχθές ο πρόεδρος του ομώνυμου ομίλου μίλησε για μια Ευρώπη που πλησιάζει στα αδιέξοδά της, μιλώντας με σαφήνεια και για «ασθενείς» κυβερνήσεις, ίσως ούτε ο ίδιος δεν περίμενε τη «βόμβα» που θα έσκαγε μόλις λίγες ώρες αργότερα στη Γαλλία.
Όπου ο πρόεδρος Μακρόν απέτυχε εντυπωσιακά να περάσει το νέο νόμο περί μετανάστευσης, καθώς σύσσωμη η αντιπολίτευση (εξ αριστερών αλλά και εκ δεξιών) απέρριψε το νομοσχέδιο στη Βουλή, χωρίς καν να μπει στη διαδικασία να το συζητήσει!
Ο ίδιος ο Μακρόν μπαίνει πλέον σε διαδικασίες διαπραγμάτευσης με την αντιπολίτευση, προσπαθώντας να αντιμετωπίσει την κυβερνητική κρίση που ξέσπασε, ωστόσο πολιτικοί αναλυτές μιλούν ήδη για το τέλος της κυριαρχίας του στην πολιτική σκηνή της Γαλλίας, θέτοντας ζήτημα κυβερνησιμότητας.
Βεβαίως, δεν είναι το μόνο παράδειγμα, προβλήματα έχει και η κυβέρνηση της Γερμανίας, καθώς «φουντώνει» το ακροδεξιό AfD, ομοίως η κυβέρνηση της Μεγάλης Βρετανίας «πνέει τα λοίσθια», ενώ σε όλες τις πρόσφατες εκλογές (με μόνη εξαίρεση την Πολωνία), αναδείχθηκαν ισχυρές ακροδεξιές δυνάμεις. Στην Ολλανδία, τη Σλοβακία αλλά και τη Σουηδία, ακολούθησαν το παλαιότερο παράδειγμα της Ιταλίας με τη Τζόρτζια Μελόνι.
ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ ΙΙ: Χωρίς να δώσουν σημασία στα παραπάνω, κάποιοι ενοχλήθηκαν από την (επίσης προχθεσινή) διαπίστωση του Ευάγγελου Μυτιληναίoυ ότι ο Έλληνας πρωθυπουργός ίσως είναι σήμερα ο ικανότερος στην Ευρώπη.
Όμως, μέσα στο περιβάλλον που ήδη περιγράψαμε, η Ελλάδα φαντάζει πλέον… όαση κανονικότητας, καθώς υπάρχει σημαντική ανάπτυξη της οικονομίας, αυξημένη πολιτική σταθερότητα και-συγκριτικά με άλλες χώρες- αυξημένη κοινωνική ηρεμία.
Άρα με «performance based» κριτήρια, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, που κέρδισε άνετα τις εκλογές, με όχημα την οικονομική ανάπτυξη κι εμφανίζει σήμερα μεγαλύτερο δημοσκοπικό ποσοστό από το σύνολο της κεντροαριστερής αντιπολίτευσης αθροιστικά(!) εμφανίζεται πραγματικά κυρίαρχος.
Σε βαθμό που σίγουρα ζηλεύουν οι ομόλογοί του, σε όλες σχεδόν τις χώρες της ευρωζώνης.
ΜΕΤΡΟ-ΓΡΑΜΜΗ 4: Μια μάλλον αόριστης επίπτωσης απόφαση όσον αφορά το έργο της Γραμμής 4 του Αττικού Μετρό και συγκεκριμένα του Σταθμού Ευαγγελισμού (Πάρκο Ριζάρη) εξέδωσε χθες το ΣτΕ μετά την προσφυγή του Ιδρύματος Πατέρα.
Η απόφαση υποχρεώνει μεν τη διενέργεια ΤΕΠΕΜ (Τεχνική Περιβαλλοντική Μελέτη για τα 230 δένδρα που σχεδιάζεται να κοπούν), αλλά δεν φαίνεται να αλλάζει ουσιωδώς τον σχεδιασμό για τον τροποποιημένο κομβικό σταθμό.
Η «ταμπακιέρα» να θυμίσουμε δεν αφορά μόνον τις πιθανές καθυστερήσεις του έργου, αλλά και το κόστος ανασχεδιασμού του σταθμού και της χάραξης, που σύμφωνα με τους εμπλεκόμενους (Ελληνικό Μετρό, ΥΠΟΜΕ, ανάδοχος Αβαξ-Ghella) θα δημιουργούσε επιπλέον κόστος της τάξης των 50 εκατ. ευρώ….
ΚΑΖΙΝΟ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ: Τη Δευτέρα θα συνεχιστεί η εκδίκαση της νέας αίτησης για την επικύρωση της συμφωνίας εξυγίανσης που κατατέθηκε από το καζίνο στο αρμόδιο δικαστήριο. Χθες δεν έγινε εφικτό να ολοκληρωθεί η διαδικασία και η συνέχεια αναμένεται τη Δευτέρα.
Στο δικαστήριο όπου έγινε παρουσίαση του προγράμματος δεν έλειψαν και αντιδράσεις από κάποια στελέχη του δήμου Λουτρακίου που κατέχει το 16% του καζίνο.
Η όλη διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί στην επόμενη συνεδρίαση και μετά η κοινοπραξία -που δεν κρύβει την αισιοδοξία της - θα περιμένει την έκδοση της απόφασης.
Εν αναμονή λοιπόν….
ΕΝΕΡΓΕΙΑ: Η στήλη, όπως έχετε αντιληφθεί, επαγρυπνά διαρκώς και έχει απλωμένες τις κεραίες της παντού. Το ραντάρ της αυτή τη φορά «έπιασε» μία επίσκεψη-αστραπή, με πολλαπλές σημασίες.
Οι τρεις μεγαλομέτοχοι του ΔΕΣΦΑ ήρθαν χθες το πρωί στην Αθήνα, πρόλαβαν να συσκεφθούν με τη διοίκηση του Διαχειριστή, είχαν συνάντηση με τον Θόδωρο Σκυλακάκη και αποχώρησαν αργά το μεσημέρι.
Πρόκειται για τους CEOs της Snam, Stefano Venier και της Enagas, Arturo Conzalo Aizpiri, καθώς και τον μάνατζερ του Χαρτοφυλακίου Διεθνών Θυγατρικών της Fluxys, Olivier Lemoine. Ο τελευταίος αντικατέστησε τον CEO του βελγικού Διαχειριστή Pascal De Buck, που δεν μπόρεσε να παραβρεθεί.
Είναι η δεύτερη φορά που έρχονται μαζί στην Ελλάδα οι τρεις μεγαλομέτοχοι του ΔΕΣΦΑ. Την προηγούμενη φορά ήταν τον Ιανουάριο του 2020, μετά την ιδιωτικοποίησή του. Συνήθως, επισκέπτονται τον Διαχειριστή κατά μόνας.
Οι πληροφορίες της στήλης αναφέρουν ότι με τη Μαρία-Ρίτα Γκάλι και την υπόλοιπη διοικητική ομάδα του ΔΕΣΦΑ συζήτησαν τη στρατηγική της εταιρείας, όπως «ξεδιπλώνεται» στο αναπτυξιακό πρόγραμμά της, για την ενίσχυση του δικτύου μεταφοράς φυσικού αερίου, τη μετάβαση σε «πράσινα» αέρια, όπως το υδρογόνο και το βιομεθάνιο, αλλά και τα σχέδια για τη δέσμευση και αποθήκευση CO2 (CCS).
Καθόλου τυχαία, γιατί στην παρούσα φάση υπάρχουν σε εξέλιξη κοινά projects μεταξύ των Διαχειριστών-μετόχων, που αποσκοπούν στην ενεργειακή ασφάλεια.
Με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στην κλειστή σύσκεψη που έγινε και διήρκεσε περίπου μιάμιση ώρα, τέθηκαν στο τραπέζι και ευρύτερα θέματα, όπως οι τελευταίες εξελίξεις στο ενεργειακό τοπίο σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και οι προσπάθειες της Ελλάδας να αναδειχθεί σε πύλη εισόδου για τη διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Προσπάθειες στις οποίες πρωτοστατεί και ο ΔΕΣΦΑ.
Η στήλη εισπράττει και ένα ακόμη μήνυμα από την επίσκεψη των τριών: φαίνεται να είναι όχι μόνο ψήφος εμπιστοσύνης στα πλάνα και στην ανάπτυξη του ΔΕΣΦΑ, αλλά και απέναντι στη Μαρία-Ρίτα Γκάλι, μετά τα γνωστά (προσωπικά) γεγονότα που προηγήθηκαν.