ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ: Δεν ξέρουμε αν πρόκειται για γκάφα ή για προεκλογικό ρουσφέτι προς τους οδηγούς ταξί, αλλά ο Γιώργος Γεραπετρίτης (φωτ.) ως αρμόδιος υπουργός φαίνεται να ξεσηκώνει μια σχετικά νέα επαγγελματική τάξη, με επίκεντρο τον τουρισμό, καταργώντας στην πράξη τις υπηρεσίες τους και μάλιστα πάνω στο ξεκίνημα της τουριστικής σεζόν.
Το θέμα αφορά την εκμίσθωση επιβατικών Ι.Χ. με οδηγό μέσω προκράτησης (τύπου Uber), μια υπηρεσία που έχει επεκταθεί σε ελληνικά νησιά.
Θυμίζουμε ότι πρόσφατα στη Ρόδο σημειώθηκαν έκτροπα. Καταστράφηκαν οχήματα εταιρείας που συνεργάζεται με την Uber, ενώ υπήρξαν καταγγελίες και για άσκηση βίας κατά εργαζομένων, καθώς η δραστηριοποίησή της στο νησί αποτέλεσε «κόκκινο πανί» για τους οδηγούς ταξί.
Η κυβέρνηση έρχεται τέσσερις ημέρες πριν τις εκλογές και με απόφαση του υπουργείου Μεταφορών (σ.σ. υπογραφή του υφυπουργού Μιχάλη Παπαδόπουλου) ορίζει ότι η σύμβαση εκμίσθωσης θα πρέπει να αναρτάται στο ψηφιακό μητρώο δύο ώρες πριν την έναρξη.
Η πληροφορία για τη σχετική κίνηση προκάλεσε σφοδρή αντίδραση του Σωματείου Εκμίσθωσης Επαγγελματικών Ι.Χ. Μιλούν για «ανέντιμη και επικίνδυνη» απόφαση, που «διαταράσσει σε απόλυτο βαθμό τη λειτουργία των επιχειρήσεών μας καθώς και την ομαλή εξυπηρέτηση της υψηλής τουριστικής κίνησης που καταγράφεται. Επί της ουσίας, θα αδυνατούμε πρακτικά να εξυπηρετήσουμε τους υποψήφιους πελάτες μας και τουριστικό κοινό σε τεράστιο βαθμό».
Προεκλογικά μετακινούνται τα… γκολπόστ;
AVRAMAR: Πηγές κοντά και μέσα από την εταιρεία υποστηρίζουν, μιλώντας στη στήλη, ότι οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες είναι business as usual και δεν υπάρχει σχέδιο για μείωση της παραγωγής, ούτε προβλήματα στην προμήθεια πρώτων υλών για την παραγωγή ζωοτροφών.
Όμως τραπεζικά στελέχη επιμένουν ότι αυτή η «ωραιοποιημένη» εικόνα που επιχειρεί να παρουσιάσει η εταιρεία δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Και δεν είναι και οι μόνοι που βλέπουν ότι η Avramar βρίσκεται αντιμέτωπη με μία από τις μεγαλύτερες κρίσεις από συστάσεως.
Στελέχη του κλάδου της ιχθυοκαλλιέργειας, που μίλησαν στη στήλη υπό τον όρο της ανωνυμίας, κάνουν λόγο για έλλειψη στρατηγικής, απανωτές αντικρουόμενες αποφάσεις σε επίπεδο παραγωγής που αλλάζουν από εβδομάδα σε εβδομάδα και κακό management που επιχειρεί να κουμαντάρει το καράβι από το γραφείο του στην Ισπανία.
Βέβαια όλα αυτά δεν συνέβησαν μια Τετάρτη πρωί. Τα προβλήματα είχαν φανεί με το καλημέρα, όπως υποστηρίζουν κύκλοι της αγοράς, που έχουν δει από την ημέρα της συνένωσης των Ανδρομέδα, Νηρεύς, Σελόντα και Περσεύς, έμπειρα στελέχη της εταιρείας (όπως εμπορικοί διευθυντές) να φεύγουν.
Εξαλιεύσεις δεν συντονίζονται με τις πωλήσεις, «σκοτωμένες» τιμές στις διεθνείς αγορές, κλείσιμο μονάδων, μείωση της παραγωγής που, όπως εκτιμούν, θα κινηθεί στον επόμενο παραγωγικό κύκλο στους 50.000 τόνους από 70.000 τόνους που φέρεται να είναι σήμερα και προβλήματα με τους προμηθευτές που πουλάνε μεν, με όριο δε, πρώτες ύλες για ζωοτροφές.
Το κερασάκι στην τούρτα ήταν όταν πριν από λίγο διάστημα, η εταιρεία έπεσε και θύμα phishing για ένα καθόλου ευκαταφρόνητο ποσό. Για 3,5-4 εκατ. ευρώ κάνει λόγο η αγορά, τα οποία η εταιρεία φέρεται να κατάφερε να ανακτήσει.
Όμως αυτό το περιστατικό, για το οποίο διενεργήθηκε εσωτερικός έλεγχος (ενώ το θέμα εξετάζει και ο μέτοχος), έρχεται να προστεθεί στις προηγούμενες «ατυχίες» της. Όπως η καταιγίδα Gloria στην Ισπανία, το 2021, που της στοίχισε το 40% της παραγωγής της στην Ιβηρική Χερσόνησο, τα προβλήματα από τον Ιανό στην Ελλάδα, η πανδημία, αλλά και δολιοφθορές στους κλωβούς της στις εγκαταστάσεις της Ισπανίας.
ΗΠΑ-ΧΡΕΟΣ: Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα δείχνουν τα πράγματα σε ό,τι αφορά τις συζητήσεις για την αύξηση του ορίου χρέους, έτσι ώστε να αποφευχθεί η πτώχευση της ομοσπονδιακής κυβέρνησης.
Τα τελευταία 24ωρα φουντώνουν οι προσδοκίες ότι τελικά, έστω και στο παρά πέντε, θα βρεθεί λύση μέσα από τις σκληρές διαπραγματεύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Ακόμα και αν επιβεβαιωθούν οι αισιόδοξοι, όμως, οι πονοκέφαλοι δεν τελειώνουν. Επεται, όπως υποστηρίζουν γνωστοί διεθνείς αναλυτές, το ερώτημα του ενός τρισεκατομμυρίου δολαρίων. Διότι, λένε, αμέσως μετά την όποια συμφωνία στις ΗΠΑ θα ακολουθήσει… τσουνάμι έκδοσης ομολόγων και εντόκων γραμματίων για να γεμίσουν τα σχεδόν άδεια μαξιλάρια ρευστότητας του υπ. Οικονομικών. Υπολογίζεται ότι θα πρέπει να αντληθεί 1 τρισεκατομμύριο δολάρια, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη ρευστότητα της αγοράς και πιθανά για τα επιτόκια που θα κληθούν να πληρώσουν οι ΗΠΑ.
Το ποσό είναι τέτοιο, μάλιστα, που η Bank of America εκτιμά ότι θα έχει αντίκτυπο ανάλογο με την αύξηση των επιτοκίων κατά 25 μονάδες βάσης.
CENERGY: Πολλές ήταν οι ενδιαφέρουσες επισημάνσεις της διοίκησης, στο πλαίσιο του χθεσινού conference call προς τους αναλυτές για τα αποτελέσματα τριμήνου. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζουμε:
- Η ζήτηση είναι ισχυρή και θα παραμείνει ισχυρή και κατά τα επόμενα χρόνια, τόσο στον κλάδο των καλωδίων όσο και στους σωλήνες χάλυβα.
- Το διπλάσιο capacity που θα προκύψει για τη μονάδα παραγωγής υποβρύχιων καλωδίων στην Κορινθία από την επένδυση που θα ολοκληρωθεί το 2024, έχει ήδη καλυφθεί από συμβάσεις που έχουν υπογραφεί.
- Το ζητούμενο για την εταιρεία είναι να ολοκληρώσει με επιτυχία τα έργα της, κάτι που εκτιμά ότι θα πράξει. Η ζήτηση είναι τόσο ισχυρή, ώστε να προξενεί ευχάριστους πονοκεφάλους, όπως για παράδειγμα το ενδεχόμενο να σχεδιαστεί και νέα επένδυση στη μονάδα της Κορινθίας το 2025 προκειμένου να αυξηθεί περαιτέρω το capacity.
- Κατά τη διάρκεια του έτους, πολύ πιθανόν να υπάρξει κάποια βελτίωση στο λειτουργικό περιθώριο κέρδους των δύο δραστηριοτήτων και κυρίως σε αυτό των σωλήνων, λόγω της διεύρυνσης του ποσοστού κάλυψης του capacity στη μονάδα της Θίσβης (Βοιωτία).
- Το καθαρό χρέος του ομίλου δεν έχει φτάσει σε απειλητικά επίπεδα, ωστόσο πρόθεσή του είναι να μειώσει τον δείκτη καθαρού χρέους προς EBITDA. Εκτιμάται ότι η κατάσταση θα αρχίσει να βελτιώνεται από το δεύτερο φετινό εξάμηνο. Γενικότερα, η επένδυση των 80 εκατ. ευρώ (από περίπου 40 εκατ. ευρώ κατ’ έτος), συν κάποιες άλλες επενδύσεις διατήρησης (maintenance) μπορούν να καλυφθούν από τη λειτουργική κερδοφορία του ομίλου κατά τη συγκεκριμένη περίοδο.
- Το ενεργειακό δεν αποτελεί σημαντικό ποσοστό του συνολικού κόστους στις δραστηριότητες του ομίλου. Ωστόσο έχουν γίνει μακροχρόνιες συμφωνίες τύπου PPA σε επίπεδο μητρικού ομίλου (Viohalco), που περιλαμβάνει όλες τις θυγατρικές του.
- Όπως έγραψε και χθες το Euro2day.gr, το κόστος δανεισμού τόσο από το Ταμείο Ανάκαμψης όσο και από την EBRD είναι ελαφρά χαμηλότερο από αυτό των εμπορικών τραπεζών.