ΤΟΥΡΚΙΑ: Με φθορά μεν, μετά από δεκαετίες εξουσίας, αλλά νικητής και πάλι ο Ταγίπ Ερντογάν. Το θέμα της προεδρίας θα επισημοποιηθεί στον επόμενο γύρο της 28ης Μαΐου, όλοι όμως συμφωνούν ότι είναι πλέον το μεγάλο φαβορί. Αφενός, γιατί στις βουλευτικές εκλογές η συμμαχία του πήρε απόλυτη πλειοψηφία εδρών κι αφετέρου, διότι έφτασε το 49,51%, μια ανάσα από το 50,01% ενώ θεωρείται ότι οι ακροδεξιοί εθνικιστές ψηφοφόροι του τρίτου της υπόθεσης, του Σινάν Ογάν, προτιμούν τον «Σουλτάνο» έναντι του αντιπάλου του Κεμάλ Κιλιτσντάρογλου.
Παταγώδης η αποτυχία των δημοσκοπήσεων, δεν εξηγείται από τις ιδιόμορφες «δημοκρατικές» συνθήκες της Τουρκίας, όπως παραδέχονται και αντίπαλοί του. Αποδείχθηκε ότι στην τουρκική ενδοχώρα ο Τούρκος ηγέτης είναι κραταιός με πολύ υψηλά ποσοστά (της τάξεως του 60%-70%, σε ορισμένες περιπτώσεις και υψηλότερα), με εξαίρεση τις κουρδικές περιοχές, ενώ κατάφερε να κρατηθεί κοντά στον αντίπαλό του στα πολύ μεγάλα αστικά κέντρα, στην Κωνσταντινούπολη και την Άγκυρα.
Κι όλα αυτά παρά την εκτόξευση της ακρίβειας και τον πληθωρισμό, τον φονικό σεισμό, το πρόβλημα υγείας που παρουσίασε μέσα στην προεκλογική περίοδο.
Συμπέρασμα: Για τους μισούς Τούρκους, ο Ερντογάν παραμένει ο ηγέτης που προτιμούν, ενώ δεν υπάρχει κάποιος άλλος που να έχει αντίστοιχα ευρεία απήχηση. Μεγάλος αντίπαλός του παραμένει ο… εαυτός του και ο... χρόνος. Τόσο βιολογικά όσο και σε σχέση με την πολύ μεγάλη διάρκεια παραμονής του στην εξουσία.
Τι σημαίνει αυτό για την Ελλάδα; Εάν δεν υπάρξουν σοβαρές αλλαγές στο ευρύτερο γεωπολιτικό περιβάλλον, ότι θα έχουμε απέναντί μας τα επόμενα χρόνια έναν «γνωστό» παίκτη που απείλησε για πολλά, αλλά έκανε σαφώς λιγότερα. Ο οποίος όμως, φαίνεται πολύ πιο «επίφοβος» από τον Κιλιτσντάρογλου, ως προς το ενδεχόμενο αποστασιοποίησης από τις ΗΠΑ και τη Δύση, εφόσον το επιτρέψουν τυχόν σοβαρές γεωπολιτικές μεταβολές. Κάτι που στο μέλλον μπορεί να μας προκαλέσει σοβαρά προβλήματα.
NAVAL: Και το όνομα αυτής «Naval Group Hellas Μονοπρόσωπη ΑΕ». Πρόκειται για τη θυγατρική που ίδρυσε στην Ελλάδα ο ομώνυμος γαλλικός όμιλος για την ενίσχυση των δραστηριοτήτων του στην Ελλάδα.
Την ίδρυσή της είχε προαναγγείλει ο γαλλικός όμιλος στα τέλη της περασμένης χρονιάς. Σύμφωνα με τον γαλλικό όμιλο, η ελληνική θυγατρική θα αποτελέσει τον πυλώνα για το μακροπρόθεσμο αποτύπωμα του Naval Group στη χώρα και θα δημιουργήσει έως και 100 θέσεις εργασίας.
Πριν από λίγες ημέρες εξάλλου η Naval Group και η NAFS, διαχειρίστρια των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, ανακοίνωσαν τη σύμπραξη για τη ναυπήγηση των κοβερτών Gowind στην Ελλάδα, στο πλαίσιο του προγράμματος του Πολεμικού Ναυτικού.
ΜΠΥΡΑ: Μια νέα μικροζυθοποιία αναμένεται να κάνει την εμφάνισή της στην αγορά το προσεχές διάστημα.
Πρόκειται για τη Ζυθοποιία Βόλου, που ίδρυσαν στην περιοχή η εταιρεία Γερόπουλος Μονοπρόσωπη ΙΚΕ και ο Δημήτρης Γελασάκης.
IDEAL: Μετά την ανακοίνωση των pro forma αποτελεσμάτων του πρώτου φετινού τριμήνου (κέρδη προ φόρων 5,6 εκατ. ευρώ), η διοίκηση της εισηγμένης εξακολουθεί να επιμένει στο guidance που είχε δώσει στις αρχές Μαρτίου για το σύνολο της τρέχουσας χρήσης (προ φόρων κέρδη μεταξύ 23,9 και 25 εκατ. ευρώ).
Με βάση το χθεσινό κλείσιμο του τίτλου, προκύπτει δείκτης P/E χαμηλότερος ή έστω στα επίπεδα του 10.
Καθόλου άσχημα, αν συνυπολογιστεί ότι ο εισηγμένος όμιλος δραστηριοποιείται στη βιομηχανία και την πληροφορική, διαθέτοντας μάλιστα άριστη ρευστότητα.
ΒΙΟΤΕΡ: Σχεδόν… στρογγυλό -20% χθες με όγκο περίπου 100.000 τεμαχίων, μεγαλύτερο από ό,τι στις συνεδριάσεις των τελευταίων 10 μηνών περίπου. Με τιμή κλεισίματος 0,2080 βρίσκεται μια ανάσα από τη χαμηλότερη τιμή που έχει πιάσει τους τελευταίους 12 μήνες, ήτοι το 0,200 ευρώ.
Αλήθεια, πώς πάει η προσπάθεια εξυγίανσης; Όχι τίποτε άλλο, αλλά έχουν περάσει δυόμισι χρόνια από τότε που εγκρίθηκε το σχέδιο από το Πρωτοδικείο και ο ισολογισμός του 2022 είναι «μαύρη είναι η νύχτα στα βουνά, μαύρη σαν καλιακούδα».
Ζημιές 9,5 εκατ. ευρώ, αρνητικά ίδια κεφάλαια 106 εκατ. ευρώ και σχεδόν 190 εκατ. ευρώ υποχρεώσεις.
AΝΕΚ: Η στήλη διαβάζει και ακούει διάφορα σε σχέση με τις διαδικασίες της Επιτροπής Ανταγωνισμού, όσον αφορά στην επιχειρούμενη διάσωση της εταιρείας από την Αttica Group. Ωστόσο ούτε έχει ακούσει ούτε έχει διαβάσει κάτι για την περίπτωση που δεν προχωρήσει το εγχείρημα. Υπάρχει άραγε κάποιο «Plan Β»;
Διότι αν δεν υπάρχει -και με δεδομένα τα εξαιρετικά δυσμενή οικονομικά στοιχεία της ΑΝΕΚ- πώς ακριβώς θα βγάλει το καλοκαίρι η κρητική εταιρεία;
Ούτε να φανταστούμε δεν θέλουμε τι θα συμβεί αν «ντάλα Αύγουστο» (κάπου εκεί θα ξέρουμε αν θα προχωρήσει ή όχι η διάσωση), στην κορύφωση της τουριστικής σεζόν, σκάσει κανόνι μεγατόνων και μείνουν τα πλοία της στα λιμάνια!