Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Μαρ 27 2023

Παπαθανάσης: Τα «ντεσού», το ΓΕΜΗ και το πόθεν έσχες - Ακτοπλοΐα: Σε σημαία Κύπρου οι πρώτοι έλεγχοι - Σφηνάκια για Space, Ικτίνος και AVE

Παπαθανάσης: Τα «ντεσού», το ΓΕΜΗ και το πόθεν έσχες - Ακτοπλοΐα: Σε σημαία Κύπρου οι πρώτοι έλεγχοι - Σφηνάκια για Space, Ικτίνος και AVE

ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣ: Με τα μέχρι τώρα στοιχεία, η υπόθεση φαίνεται να έχει ως εξής: Πριν από καμιά 15αριά χρόνια, ο αναπληρωτής υπουργός Νίκος Παπαθανάσης ήταν μέλος ΔΣ και μέτοχος στην τεχνική εταιρεία ΔΟΜΟΠΟΛΙΣ SP. Στη συνέχεια, φέρεται να πούλησε στον αδελφό του (το πότε δεν το ξέρουμε) και να αποχώρησε. Ήταν όμως εγγυητής (και συμβασιακά πρωτοφειλέτης;) σε δάνειο ύψους 1,45 εκατ. ευρώ. Στο μεταξύ, μεταβίβασε (δύο φορές) ακίνητα σε συγγενικά του πρόσωπα.

Η Eurobank, που είχε το δάνειο, προχώρησε σε αγωγή εναντίον του για καταδολίευση δανειστών, προφανώς μη έχοντας ικανοποιηθεί από την εταιρεία. Κέρδισε τη δίκη σε πρώτο επίπεδο και ο κ. Παπαθανάσης έσπευσε να συμβιβαστεί, προσφέροντας ένα ποσό σε μετρητά.

Το τι ύψος είχε το ποσό δεν το μάθαμε επισήμως, δηλαδή από τον ίδιο ή την τράπεζα, ωστόσο Βαξεβάνης και ΣΥΡΙΖΑ λένε για 50.000 ευρώ. Αυτό που μάθαμε, είναι ότι θεωρήθηκε από την τράπεζα καλύτερο από το αποτέλεσμα τυχόν πλειστηριασμού στο συγκεκριμένο ακίνητο, διότι υπήρχαν προσημειώσεις που προηγούνταν, οπότε η Eurobank θα έπαιρνε το περίσσευμα.

Αν μάλιστα πιστέψουμε τον Άδωνι Γεωργιάδη, προϊστάμενο υπουργό του κ. Παπαθανάση, που έχει κάνει διάφορα tweets για την υπόθεση, τότε το συγκεκριμένο ακίνητο που μεταβιβάστηκε, μέρος ακινήτου για την ακρίβεια, είχε αξία 180.000 ευρώ.

Η πλευρά του υπουργού ισχυρίζεται ότι εξακολουθεί να φέρει το βάρος της εγγύησης για το ανεξόφλητο υπόλοιπο του εταιρικού δανείου (επίσης αγνώστου ύψους), ενώ ενδιαφέρουσες είναι και οι πληροφορίες ότι επίκειται επαναδραστηριοποίηση της ΔΟΜΟΠΟΛΙΣ μέσω του άρθρου 106 περί εξυγίανσης, με τη συμμετοχή επενδυτή…

Μας φαίνεται όμως πολύ περίεργο αυτό, καθότι ανατρέχοντας στα στοιχεία της εταιρείας στο ΓΕΜΗ, είδαμε τα εξής:

Στον ισολογισμό του 2015, που υπογράφουν ο αδελφός του Νίκου, Δημήτρης Παπαθανάσης, ως αντιπρόεδρος και ο κ. Λουκάς Σαγιάς, ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, η εταιρεία παρουσίαζε ενεργητικό ύψους σχεδόν 9 εκατ. ευρώ, με υποχρεώσεις ύψους 10,5 εκατ. ευρώ.

Πηγαίνοντας όμως στο 2021, όπου υπογράφουν ο κ. Σαγιάς με την ίδια ιδιότητα και ο κ. Παπαθανάσης ως αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, το ενεργητικό είχε μειωθεί σε… 1,46 εκατ. ευρώ (με μεγάλες αποσβέσεις και απομειώσεις αξίας) ενώ οι υποχρεώσεις ήταν πλέον πάνω από 17,2 εκατ. ευρώ (τα κεφάλαια και αποθεματικά διαμορφώνονταν σε -15,85 εκατ. ευρώ).

Δηλαδή η εταιρεία εμφανίζεται να έχει τον Φεβρουάριο του 2022 περιουσιακά στοιχεία ύψους 1,46 εκατ. ευρώ και να χρωστάει 17,2 εκατ. ευρώ!

Ποιος λοιπόν θα είναι αυτός ο επενδυτής, τι ακριβώς θα αγοράσει και με τι κούρεμα; Γιατί οι αριθμοί είναι αδυσώπητοι. 

Για την ιστορία, να θυμίσουμε επίσης ότι η ΔΟΜΟΠΟΛΙΣ συνέδεσε ήδη από το μακρινό 2006 το όνομά της με την ΤΕΚΑΛ του Παναγιώτη Ψαλτάκου μέσω της κοινοπραξίας ΔΟΜΟΤΕΚΑ, με πάρκινγκ στο κέντρο της Αθήνας.

 

ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣ ΙΙ: Πάντως, για να επιστρέψουμε στον ίδιο τον αναπληρωτή υπουργό, στο τελευταίο δημοσιευμένο Πόθεν Έσχες για τα εισοδήματα του έτους 2020, αναγράφει μια σειρά ακινήτων, κυρίως στην επαρχία, περίπου 66.000 ευρώ οικογενειακό εισόδημα, περίπου 30.000 σε καταθέσεις (σχεδόν όλες στο όνομα της συζύγου του), δύο αυτοκίνητα 1.400 και 1.500 κυβικών (επίσης στο όνομα της συζύγου), αλλά και... 536.000 ευρώ σε τρέχον υπόλοιπο προσωπικών δανείων των δύο συζύγων, εκ των οποίων τα 30.000 είναι μάλιστα οφειλές από πιστωτική!

Για την ακρίβεια, στα μεγάλα δανειακά κονδύλια, υπάρχει ένα στεγαστικό αρχικού ύψους 150.000 ευρώ το 2003, από την Εθνική Τράπεζα, από κοινού με τη σύζυγό του για την οικεία τους, το οποίο εξυπηρετείται και είχε μειωθεί στις 61.000 το 2020.

Αλλά και ένα δάνειο του υπουργού από την Τράπεζα Πειραιώς με αρχικό ύψος 280.000 ευρώ το 2006, το οποίο το 2020 είχε ήδη φτάσει στις 389.000 ευρώ. Ομοίως δάνειο από την Alpha Βank ύψους 25.000 ευρώ το 2009 που είχε φτάσει στις 46.700 το 2020, ενώ και η οφειλή από πιστωτική κάρτα της Τράπεζας Πειραιώς ξεκίνησε από 11.150 το 2010 και είχε διαμορφωθεί σε 30.220 το 2020.

Εν ολίγοις, μια «δύσκολη» εικόνα…

 

ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ: Την Τετάρτη, 22 Μαρτίου, διενεργήθηκε ο πρώτος έλεγχος πλοίου επιβατηγού ναυτιλίας, πριν την έξοδο του Πάσχα. Και όπως μαθαίνουμε, αφορούσε σε πλοίο που έχει υψωμένη την κυπριακή σημαία.

Το γεγονός έχει τη σημασία του καθώς ιστορικά δεν είναι σύνηθες πλοία της εγχώριας ακτοπλοΐας να έχουν υψωμένη ξένη σημαία. Ακόμα και ο ιταλικός όμιλος Γκριμάλντι, στα δρομολόγια που πραγματοποιεί (σ.σ. ως Μινωικές Γραμμές) εντός της ελληνικής επικράτειας, σέβεται με ευλάβεια το ελληνικό νηολόγιο. Ωστόσο, υπάρχει εταιρεία, με ταχύπλοα και συμβατικά πλοία, που προτιμά την κυπριακή.

Γιατί έχει σημασία ότι ο έλεγχος ξεκίνησε από πλοίο υπό ξένη σημαία; Επειδή στις 10 Μαρτίου το υπουργείο Ναυτιλίας με εγκύκλιό του ζητούσε από αρμόδιες υπηρεσίες και εμπλεκόμενες αρχές εντατικές επιθεωρήσεις σε πλοία «υπό ελληνική σημαία».

Προσδιόριζε ρητά, δηλαδή, την περίμετρο του ελέγχου. Πηγές της στήλης, που παραδοσιακά παραμένουν άριστα πληροφορημένες στα περί της Ακτής Μιαούλη, ισχυρίζονται πως, μετά την προαναφερθείσα υπουργική εγκύκλιο, υπήρξε άνωθεν παρέμβαση, προκειμένου να διασφαλιστεί ο έλεγχος ακόμα και εκείνων των ολίγων που επιλέγουν (για ποιους λόγους άραγε;) να μη χρησιμοποιούν την ελληνική σημαία.

Η αγορά περιμένει να δει πότε θα γίνουν και οι επόμενοι έλεγχοι σε πλοία υπό ξένη σημαία, διότι είναι αρκετά…   

 

SPACE HELLAS: Υπάρχει μετοχή πληροφορικής με μονοψήφιο δείκτη P/E; Φαίνεται πως η απάντηση είναι καταφατική.

Υπό την προϋπόθεση ότι θα επαληθευτούν οι εκτιμήσεις της διοίκησης ότι η περυσινή της κερδοφορία θα υπερβεί την αντίστοιχη του 2021, τότε ο τίτλος της Space Hellas θα βρεθεί να διαπραγματεύεται στο ταμπλό του ΧΑ με δείκτη P/E χαμηλότερο του δέκα.

 

ΙΚΤΙΝΟΣ ΜΑΡΜΑΡΑ: Το κόστος του δανεισμού αναμένεται σαφώς αυξημένο σε σχέση με πέρυσι για τον εισηγμένο όμιλο, πλην όμως το πρόγραμμα εξοικονόμησης κόστους που έχει αρχίσει να εφαρμόζεται, φαίνεται πως στο σύνολο του 2023 θα υπερκαλύψει την άνοδο των χρεωστικών τόκων.

Παράλληλα, χρηματιστηριακοί παράγοντες προβλέπουν ότι από το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς θα ανακάμψουν οι πωλήσεις προς την κινεζική αγορά, καθώς άρθηκαν οι περιορισμοί λόγω κορωνοϊού.

 

AVE: Την εταιρεία AVE Diary Industry που θα έχει ως αντικείμενο την εμπορία γαλακτοκομικών προϊόντων ίδρυσε ο όμιλος. Όπως λέγεται, τόσο η συγκεκριμένη κίνηση όσο και άλλες που πολύ πιθανόν ακολουθήσουν, θα αφορούν την ίδρυση επιχειρήσεων, με στόχο να στηριχτεί η Retail & More στην οποία η AVE συμμετέχει με 51% και δραστηριοποιείται στον χώρο του χονδρικού και του λιανικού εμπορίου (διανέμει τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας της Carrefour).

Σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους, ο κλάδος των τροφίμων είναι αυτός στον οποίο έχει αποφασίσει να εστιάσει τη μελλοντική αναπτυξιακή στρατηγική της η AVE.

Άλλωστε, o εισηγμένος όμιλος εδώ και πολλά χρόνια μάς έχει συνηθίσει να αποχωρεί από παλαιότερες (ζημιογόνες) δραστηριότητες, με τον βασικό του μέτοχο (οικογένεια Βαρδινογιάννη) άλλοτε να καλύπτει μόνος του αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου και άλλοτε να αναλαμβάνει προσωπικά το βάρος δανειακών υποχρεώσεων που έχει συνάψει η εισηγμένη.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v