NOVA: Ένα event που θύμιζε εποχές προ κρίσης. Ντύνοντας όλο το κτίριο του Τaekwondo με τα χρώματα της Nova, η νέα εταιρεία, που προκύπτει από τη συνένωση Nova - Wind, έκανε πρεμιέρα χθες το βράδυ ταράζοντας τα νερά στην αγορά τηλεπικοινωνιών με την ανακοίνωση πακέτων που αποκλείεται να μείνουν... αναπάντητα από τον ανταγωνισμό.
Τόσο ο Παναγιώτης Γεωργιόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της νέας Nova, όσο και ο Νίκος Σταθόπουλος, πρόεδρος του Δ.Σ. της εταιρείας και επικεφαλής της PC Partners, δήλωσαν αισιόδοξοι για την πορεία της νέας εταιρείας, η οποία θα προχωρήσει σε επενδύσεις δύο δισ. ευρώ.
Το πάρτι για το πάντρεμα των δύο εταιρειών χτύπησε κόκκινο υπό τους ήχους των τραγουδιών της Τάμτας και του συγκροτήματος Μέλισσες, με τα περίπου 1.000 άτομα που βρίσκονταν στην εκδήλωση να μπαίνουν στον ρυθμό του πάρτι, που πραγματικά θύμισε άλλες εποχές.
Δεν είναι τυχαίο ότι την οργάνωση του όλου event είχε αναλάβει εταιρεία που στο παρελθόν είχε υποστηρίξει τη Wind στα αλησμόνητα πάρτι της....
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ: Με το δεξί ξεκίνησε το 2023 για το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, το οποίο φαίνεται ότι αξιοποιεί τη δυναμική του τελευταίου μήνα του 2022. Ετσι, λοιπόν, η επιβατική κίνηση στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» σημείωσε αύξηση 7% τις πρώτες ημέρες του έτους σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Και μπορεί τα νούμερα να μην είναι ενδεικτικά για το τι μέλλει γενέσθαι, καθώς ουσιαστικά οι πρώτες ημέρες του Ιανουαρίου αποτελούν την… ουρά της εορταστικής περιόδου, ωστόσο, δίνουν ένα πρώτο, αισιόδοξο αν μη τι άλλο, στίγμα.
Στην ίδια λογική, η μία μετά την άλλη οι αεροπορικές εταιρείες, ελληνικές και ξένες, ανακοινώνουν τα νέα προγράμματά τους, προσθέτοντας καινούργιες συνδέσεις από και προς την Αθήνα.
ΕΜΠΟΡΙΟ: Τον τελευταίο καιρό, η μάχη επιβίωσης της Bed Bath & Beyond είναι στα πρώτα θέματα στις διεθνείς επιχειρηματικές ειδήσεις καθώς η εταιρεία προχώρησε σε νέο γύρο περικοπών θέσεων εργασίας προκειμένου να διαχειριστεί την κρίση.
Επειδή όμως μερίδα της τοπικής αγοράς συγχέει την αμερικανική αλυσίδα με την ελληνική Bed & Bath, θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι δεν υφίσταται καμία σχέση μεταξύ των δύο εταιρειών.
Η στήλη επικοινώνησε με την εταιρεία λευκών ειδών «Bed And Bath Home Fashion-Cannon Λευκά Είδη», που αναπτύσσει την αλυσίδα Bed & Bath, για να διερευνήσει τα παραπάνω.
Σημειώνεται ότι η ελληνική εταιρεία, συμφερόντων της οικογένειας Κανέλλα, μπορεί να μη βιώνει τα προβλήματα της Bed Bath & Beyond, αλλά αντιμετώπισε προκλήσεις με την πανδημία. Ο τζίρος της το 2019 ήταν στα 14 εκατ. ευρώ και υποχώρησε στα 7 εκατ. ευρώ, με βάση δημοσιευμένα στοιχεία του 2021.
Ισχυρό ανάχωμα στην κρίση αποτέλεσε το ηλεκτρονικό της κατάστημα ενώ οι μέτοχοι χρειάστηκε να βάλουν πλάτη. Μεταξύ άλλων πρωτοβουλιών σημειώνεται η αύξηση κεφαλαίου 3,9 εκατ. ευρώ το 2022 (ενώ είχε προηγηθεί αύξηση 2,7 εκατ. ευρώ το 2021 για πληρωμή υποχρεώσεων σε προμηθευτές).
Σε συνδυασμό με τη μείωση των εξόδων και την αναδιοργάνωση του δικτύου καταστημάτων, η διοίκηση προσβλέπει σε ανάκαμψη.
ΤΟΥΡΚΙΑ: Με μια μεγαλοπρεπή... βουτιά έχει ξεκινήσει η χρονιά στο χρηματιστήριο της Κωνσταντινούπολης. Οι επενδυτές πωλούν πανικόβλητοι, με αποτέλεσμα να επιβάλλονται διακοπές στις συναλλαγές μήπως και ηρεμήσουν τα πράγματα.
Χθες ο δείκτης αναφοράς Borsa Istanbul 100 έπεσε 5,2%, κλείνοντας στο χαμηλότερο επίπεδο από τις 21 Νοεμβρίου. Εχει χάσει 16% από το ρεκόρ της προηγούμενης εβδομάδας και είναι μακράν ο δείκτης μετοχών με τις χειρότερες επιδόσεις μέχρι στιγμής φέτος. Οι μετοχές της Turkish Airlines -τίτλου με τις καλύτερες επιδόσεις του περασμένου έτους- και της Akbank χάνουν από την αρχή της χρονιάς 11% και 18% αντίστοιχα.
Για τους Τούρκους επενδυτές, οι μετοχές αποτέλεσαν καταφύγιο εν μέσω εκρηκτικού πληθωρισμού και υποτίμησης του νομίσματος. Προσέφεραν αποδόσεις σχεδόν 200% την περασμένη χρονιά αλλά, όπως είναι γνωστό, η κορυφή... ζαλίζει. Οι επενδυτές βρίσκονται με το δάκτυλο στη σκανδάλη και ακόμα και μια μικρή πίεση μπορεί να προκαλέσει sell off.
Οσο για τις αρχές, δηλώνουν ότι παρακολουθούν την κατάσταση και απειλούν με ποινικές κυρώσεις όποιον κριθεί υπεύθυνος για διατάραξη της λειτουργίας της αγοράς.
ΑΚΤΙΝΙΔΙΟ: Μπορεί το συγκεκριμένο φρούτο να μην έχει την προβολή που του αξίζει στην Ελλάδα, όμως στην παγκόσμια αγορά τα ελληνικά ακτινίδια έχουν καταφέρει να «χτίσουν» θέση και για να τη διατηρήσουν θα πρέπει να συνεχίσουν να επενδύουν σε νέα… χρώματα.
Εκτός από τα πράσινα ακτινίδια, στο εξωτερικό έχει μεγάλη ζήτηση το κίτρινο, αλλά και το κόκκινο ακτινίδιο. Σε αυτά τα δύο «νέα» χρώματα επενδύει και ο «Αγροτικός Συνεταιρισμός Νεάπολης Αγρινίου».
Το επενδυτικό του σχέδιο, ύψους 5,453 εκατ. ευρώ, που εντάχθηκε στον Αναπτυξιακό Νόμο, αφορά στη διαφοροποίηση παραγωγής της υφιστάμενης μονάδας (επεξεργασία, συσκευασία & συντήρηση) σε νέα προϊόντα, δυναμικότητας 5.000 τον./έτος κίτρινων ακτινιδίων και 3.000 τον./έτος κόκκινων ακτινιδίων.