Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Οκτ 11 2022

Σούπερ μάρκετ: H «φάκα» στο καλάθι με τα 50 προϊόντα - Νέο σαμποτάζ έπληξε τη Γερμανία - ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Το διαζύγιο και η REDS

Σούπερ μάρκετ: H «φάκα» στο καλάθι με τα 50 προϊόντα - Νέο σαμποτάζ έπληξε τη Γερμανία - ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Το διαζύγιο και η REDS

ΜΥΛΟΙ ΣΟΓΙΑΣ: Χρυσές δουλειές για τον γνωστό όμιλο που δραστηριοποιείται σε έναν «hot» κλάδο, αυτόν των ελαιούχων σπόρων, των δημητριακών, των ΑΠΕ και της παραγωγής βιοκαυσίμων.

Πέρυσι ο τζίρος του ξεπέρασε τα 359 εκατ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 13,94% σε σχέση με το 2020, το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε στο 7,25%, ενώ τα καθαρά κέρδη υπεδιπλασιάστηκαν ξεπερνώντας τα 12,195 εκατ. ευρώ από 5,438 εκατ. ευρώ το 2020.

 

ΕΝΔΥΣΗ: Πίεση περιθωρίων κέρδους και ενδείξεις επιβράδυνσης της ζήτησης έδειξαν τα αποτελέσματα εξαμήνου στον κλάδο, ενώ οι εκτιμήσεις των διοικήσεων για το υπόλοιπο του έτους ήταν επίσης συγκρατημένες.

Το αυξημένο ενεργειακό και μεταφορικό κόστος, η άνοδος στις τιμές των προϊόντων και η ισοτιμία ευρώ-δολαρίου, άσκησαν πίεση στα περιθώρια κέρδους.

Βλέπετε οι αλυσίδες άργησαν να μετακυλίσουν την επίπτωση στους καταναλωτές.

 

ΚΑΥΣΙΜΑ: Δεν ξέρουμε αν ήταν δίκαιο, πάντως σίγουρα έγινε πράξη. Με ένα γρήγορο ράλι από τις αρχές του μήνα, οπότε σταμάτησε η επιδότηση στην αντλία για το πετρέλαιο κίνησης, η τιμή του προσπέρασε αυτή της βενζίνης.

Προχθές Κυριακή, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, η μέση τιμή για τη βενζίνη πανελλαδικά ήταν 2,01 ευρώ το λίτρο, ενώ για το πετρέλαιο κίνησης 2,024 ευρώ. Για την ιστορία, την Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου η αμόλυβδη κόστιζε 1,968 ευρώ και το πετρέλαιο κίνησης 1,828 ευρώ το λίτρο.

Μαύρα μαντάτα για τις επιχειρήσεις και την πετρελαιοκίνηση η ανατίμηση κατά 10%...

 

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ: Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την παρουσίαση του καλαθιού των 50 προϊόντων από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, Επιτροπής Ανταγωνισμού επιτρέπουσας.

Με βάση τα όσα έχουν γίνει μέχρι στιγμής γνωστά από τη συμφωνία των σούπερ μάρκετ με την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, οι αλυσίδες θα προσφέρουν το δικό τους καλάθι, που θα αποτελείται από 50 προϊόντα προερχόμενα από 20 βασικές κατηγορίες. Ο στόχος είναι σε αυτά τα προϊόντα να συγκρατηθούν οι ανατιμήσεις.

Όμως η συμφωνία μεταξύ αλυσίδων και υπουργείου Ανάπτυξης έχει και ουρά, υποστηρίζει φίλος της στήλης. Σύμφωνα με τον ίδιο, η διατήρηση του περιθωρίου μικτού κέρδους ανά μονάδα προϊόντος θα τηρηθεί στις 20 επίμαχες κατηγορίες, αλλά θα αρθεί σε όλες τις υπόλοιπες που πωλούνται από τα σούπερ μάρκετ.

Για να δούμε αν υπάρχει φάκα…

 

ΣΑΜΠΟΤΑΖ: Μέσα στον καταιγισμό ειδησεογραφίας τις τελευταίες ημέρες για τη μεγάλη έκρηξη στη γέφυρα της Κριμαίας και τις μαζικές πυραυλικές επιθέσεις των Ρώσων στην Ουκρανία, σχεδόν απαρατήρητο πέρασε το σαμποτάζ που εκδηλώθηκε το Σάββατο στις σιδηροδρομικές υποδομές της Γερμανίας!

Όπως σημείωσαν στο Βloomberg αρμόδιοι Γερμανοί παράγοντες, επρόκειτο για «στοχευμένη και επαγγελματική επίθεση» στο σιδηροδρομικό δίκτυο, που είχε ως αποτέλεσμα τη διακοπή κυκλοφορίας των τρένων στη Βόρειο Γερμανία, για αρκετές ώρες το Σάββατο, καθώς οι σαμποτέρ έκοψαν καλώδια ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια των συρμών.

Προς το παρόν, πάντα κατά τις ίδιες πηγές, ουδείς έχει αναλάβει την ευθύνη, ούτε υπάρχουν στοιχεία για συγκεκριμένους υπόπτους. Ωστόσο το περιστατικό έχει αυξήσει την αγωνία της γερμανικής κυβέρνησης για την ασφάλεια των κρίσιμων υποδομών της, καθώς σημειώνεται με μικρή χρονική απόσταση από τις υποθαλάσσιες εκρήξεις που έπληξαν τους αγωγούς Nord Stream 1 και 2.

 

ΑΚΤΩΡ: Επιβεβαιώνεται η «συναινετική», όπως αναφέρεται από κύκλους του ομίλου, αποχώρηση του Χ. Παναγιωτόπουλου από τη θέση του εκτελεστικού προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του κατασκευαστικού βραχίονα της Άκτωρ.

Δεν επιβεβαιώνεται ωστόσο ο διάδοχός του. Από το ρεπορτάζ της στήλης αποκλείστηκαν τα ονόματα των κ.κ. Πέτρου Σουρέτη και Κωνσταντίνου Τούμπουρου, καθώς επίσης και οι νύξεις που κυκλοφορούν στην πιάτσα για την επιστροφή πρώην μετόχων (Λ. Μπόμπολας και Δ. Κούτρας).

Όσο για την αντίληψη πως η πλευρά Βαρδινογιάννη -μετά τον γάμο με την Ελλάκτωρ- θα επιβάλει πρόσωπα και στρατηγική και στον κατασκευαστικό βραχίονα μοιάζει λογική αλλά παρατραβηγμένη, καθώς ο όποιος σχεδιασμός (κι αυτός μένει να ανακοινωθεί έως το τέλος του 2022 όπως έχει αναφέρει η διοίκηση του ομίλου) ανήκει στον βασικό μέτοχο.

Ήτοι στη Reggeborgh Invest.

 

REDS: Παραμένοντας στα ολλανδικά συμφέροντα, η αιτιολογημένη γνώμη της διοίκησης της REDS (η οποία βασίστηκε σε χρηματοοικονομική ανάλυση της Euroxx) θεωρεί το προσφερόμενο τίμημα εκ μέρους της Reggeborgh Invest στο πλαίσιο της υποχρεωτικής δημόσιας πρότασης που έχει προτείνει ως μη εύλογο και δίκαιο, καθώς βρίσκεται κάτω από το εύρος αξίας της εταιρείας, όπως υπέδειξε ο ανεξάρτητος σύμβουλος.

Για την ιστορία, η Reggeborgh προσφέρει τίμημα 2,48 ευρώ ανά μετοχή, δίνοντας premium της τάξης του 27,2% έναντι της εύλογης και δίκαιης τιμής (1,95 ευρώ ανά μετοχή) που έδωσε αντίστοιχη ανάλυση της Eurocorp για λογαριασμό της. Αντιθέτως, η Euroxx κατέληξε πως το εύρος αξίας της Reds κινείται μεταξύ 2,51-2,85 ευρώ ανά μετοχή…

Για να ξεπεραστεί η αμηχανία για την παραπάνω απόσταση, το Δ.Σ. της εισηγμένης στην αιτιολογημένη γνώμη του επισημαίνει τη «μικρή διαφορά μεταξύ του προσφερόμενου ανταλλάγματος και του εύρους αξίας ανά μετοχή όπως του χρηματοοικονομικού συμβούλου».

Από την άλλη, η έκβαση της δημόσιας πρότασης ελάχιστα απασχολεί τη Reggeborgh καθώς δεν έχει καμιά ανάγκη αύξησης του ποσοστού της (ελέγχει ήδη το 60,27% της εισηγμένης), ούτε είχε σκοπό να αποσύρει την εταιρεία από το ταμπλό.

Ίσα ίσα που αν η δημόσια πρόταση δεν γίνει ασμένως αποδεκτή από τους υπόλοιπους μετόχους, θα γλιτώσει και τα μετρητά…

Υ.Γ. Ποσοστό πέριξ του 10% στη Reds κατέχει και ο αποχωρών CEO της Ακτωρ Χρ. Παναγιωτόπουλος.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v