JUMBO: Ο Απόστολος Βακάκης ήταν από τους πρώτους που εξαπέλυσαν επίθεση κατά των διεθνών εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ο επικεφαλής της Jumbο, που δεν μασάει τα λόγια του, έχει μιλήσει για ύπαρξη καρτέλ στα logistics, για αθέμιτες πρακτικές και συμπράξεις μεταξύ των εταιρειών του κλάδου που διαχειρίζονται τη διαθεσιμότητα των containers που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά εμπορευμάτων.
Η αλήθεια είναι ότι από το 2020 οι τιμές στις μεταφορές έχουν εκτοξευθεί. Όμως η Jumbo του Απόστολου Βακάκη, που είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας καταναλωτικών αγαθών της χώρας, πλήρωνε και πληρώνει 40% χαμηλότερα απ’ ό,τι όλη η υπόλοιπη αγορά, λέει φίλος της στήλης.
Το μέγεθος μετράει…
DANONE: Οι αυξημένοι λογαριασμοί που έχουν εκτοξεύσει το κόστος ζωής -και δεν αποτελούν ελληνικό προνόμιο- οδηγούν πολυεθνικούς κολοσσούς να κάνουν ένα βήμα πίσω.
Πριν από λίγες ημέρες, ο γαλλικός πολυεθνικός κολοσσός Danone ανακοίνωσε ότι μειώνει την ποικιλία των προϊόντων που πουλάει, στην προσπάθειά του να προσαρμοστεί στις μεταβαλλόμενες συνήθειες των καταναλωτών στην Ευρώπη, λόγω του υψηλού πληθωρισμού.
ΑΓΟΡΑ: Βέβαια δεν είναι μόνο η Danone που έχει αποφασίσει να κόψει ταχύτητα. Και στην εγχώρια αγορά γνωστοί βιομήχανοι σχεδιάζουν να σταματήσουν, μέχρι νεωτέρας, την παραγωγή προϊόντων που «δεν τραβάνε» και παράλληλα απορροφούν κρίσιμους πόρους.
Ως τέτοια περιγράφουν υλικά συσκευασίας, αποθηκευτικούς χώρους και χώρους στο ράφι.
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ: Ο υψηλός πληθωρισμός και η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών δεν αποτρέπει, πάντως, την είσοδο νέων παικτών στην ελληνική αγορά.
Αν διερωτάστε πόσοι χωράνε στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, θα σας απαντήσουμε με το γνωστό ρητό… όλοι οι καλοί χωράνε. Tο νέο concept βασίζεται στους αυτόματους πωλητές, πουλάει κυρίως «προϊόντα επιθυμίας», λειτουργεί 24ώρες το 24ωρο 365 ημέρες τον χρόνο, «παίζει» μουσική και ευελπιστεί να αποτελέσει το αντίπαλο δέος των convenience stores και των περιπτέρων.
Το μοντέλο των «ATMs», βέβαια, το είδαμε στην περίπτωση του ΘΕΣγάλα, που δεν είχε αίσιο τέλος. Επιπλέον για να έχει την επιτυχία που επιδιώκουν οι εμπνευστές του -λειτουργία 80 σημείων σε βάθος 3ετίας-, θα πρέπει εκτός από καταναλωτές να βρει και επενδυτές - franchisee.
Το κόστος για ένα τέτοιο κατάστημα αγγίζει τις 200.000 ευρώ, που δεν το λες και λίγο...
DEALS: Ότι η κατάσταση στην αγορά δεν είναι καλή, δεν το λέμε μόνο εμείς, επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία. Και λόγο αυτού, κάποια κυοφορούμενα deals πάνε πιο πίσω, ενώ για κάποια άλλα επιταχύνονται οι διαδικασίες για να κλείσουν.
Για ένα εξ αυτών στον ευρύτερο κλάδο τροφίμων και ποτών, όπως μαθαίνει η στήλη, το διάστημα αυτό «τρέχει» test drive μεταξύ των δύο πλευρών. Το αν θα γίνει ο γάμος θα το γνωρίζουμε περί τα μέσα Σεπτεμβρίου.
Στην περίπτωση που τελεσφορήσει η δοκιμαστική περίοδος, σίγουρα θα ταρακουνηθεί η αγορά και κάποιοι του χώρου θα χάσουν τον ύπνο τους.