ΚΑΡΑΜΠΟΛΕΣ: Για μια νέα ηχηρή αποχώρηση υψηλόβαθμου στελέχους γνωστής βιομηχανίας τροφίμων, με πολυεθνικές ρίζες, πληροφορείται η στήλη. Το συγκεκριμένο στέλεχος αποχωρεί από την εταιρεία στο τέλος του μήνα και ετοιμάζει βαλίτσες για νέα «ομάδα» εντός των τειχών.
Τη θέση που αφήνει θα την αναλάβει Έλληνας της διασποράς. Όμως η θέση θα είναι κουτσουρεμένη. Γιατί πλέον το γραφείο της Ελλάδας θα ασχολείται αποκλειστικά με τη δραστηριότητα στη χώρα και δεν θα έχει υπό την ευθύνη του, όπως συνέβαινε μέχρι πρόσφατα, εννέα χώρες.
Πλέον τον ρόλο αυτό θα αναλάβει Γάλλος με έδρα στο Ντουμπάι.
ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ: Αποκαλυπτικό των αντοχών που έχει επιδείξει ο τίτλος της ελληνικής εταιρείας έναντι του ανταγωνισμού από τα τέλη Φεβρουαρίου, οπότε ξεκίνησαν οι εχθροπραξίες στην Ουκρανία, είναι το παρακάτω γράφημα.
Το σετ ισχυρών αποτελεσμάτων τριμήνου, οι υψηλές προσδοκίες για το σύνολο της χρονιάς, αλλά και η ένταξη του τίτλου στον MSCI Greece, συνέβαλαν ώστε η μετοχή να έχει την κορυφαία αμυντική επίδοση έναντι των μεγάλων ξένων ανταγωνιστών και να πιεστεί μόλις κατά 5%.
Ελαφρά χειρότερα τα πήγε η Rio Tinto που χάνει 7%. Από εκεί και πέρα, όμως, το… χάος: η Enel μετρά απώλειες 14% και η Norsk Hydro 23%.
Η δε Alcoa απώλεσε πάνω από το ένα τρίτο της αξίας της…
ΕΝΕΡΓΕΙΑ: «Βόμβα» της ΡΑΕ στον ΑΔΜΗΕ. Η χθεσινή Ολομέλεια της Αρχής, σύμφωνα με πληροφορίες, αποφάσισε ότι ο Διαχειριστής θα έχει WACC 6,1% για τη ρυθμιστική περίοδο 2022-2025.
Όπως έγραψε το Euro2day.gr, η ενεργειακή αγορά εκτιμά ότι με αυτό το WACC, αισθητά κατώτερο από το 7,52% που είχε εισηγηθεί ο ΑΔΜΗΕ και σε περιβάλλον αυξητικών επιτοκίων και πληθωριστικών πιέσεων, η πραγματοποίηση κρίσιμων επενδύσεων που έχει προγραμματίσει ο Διαχειριστής καθίσταται προβληματική.
Μήπως να επανεξέταζε την απόφασή της η ΡΑΕ; Δεν θα είναι άλλωστε η πρώτη φορά που επιδεικνύει «ευελιξία»….
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ: Αλυσίδα από τη Βόρεια Ελλάδα καταφέρνει να συναγωνιστεί στα ίσα, σε επίπεδο τιμών, τους μεγάλους. Αν διερωτάστε πώς το καταφέρνει, το μυστικό, όπως λέει στη στήλη στέλεχος με βαθιά γνώση του κλάδου, είναι γιατί στηρίζεται κυρίως στις παράλληλες εισαγωγές. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Βγαίνει στη γύρα και αγοράζει «ρετάλια». Όχι τα γνωστά υφάσματα, αλλά αυτά που οι πολυεθνικές αποσύρουν γιατί άλλαξαν τη συσκευασία, το logo ή τα χρώματα στο προϊόν.
Έτσι εξασφαλίζει κάποιες παλέτες που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες του δικτύου της σε ανταγωνιστικές τιμές.