Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Μαρ 23 2022

Εργολάβοι: Τα κόστη που καίνε και τα αιτήματα - Πονοκέφαλος για ΑΕΕΑΠ το XA - Οι εφεδρείες Σαράντη και τα αποτελέσματα ΠΕΤΡΟ

Εργολάβοι: Τα κόστη που καίνε και τα αιτήματα - Πονοκέφαλος για ΑΕΕΑΠ το XA - Οι εφεδρείες Σαράντη και τα αποτελέσματα ΠΕΤΡΟ

ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ: Ξεκίνησαν να βγαίνουν προς πώληση ακίνητα των πτωχευμένων ασφαλιστικών εταιρειών Ασπίς Πρόνοια και Commercial Value, διαδικασία που αναμένεται να κρατήσει πολύ καιρό ακόμη.

Ορισμένοι διαμαρτύρονται γιατί η όλη διαδικασία δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί από το 2009, που ο όμιλος Ασπίς είχε βάλει λουκέτο, με ορισμένους να απαντούν πως όλα αυτά τα χρόνια δεν υπήρχαν οι απαιτούμενες συνθήκες στην αγορά του real estate.

Ασφαλισμένοι των δύο εταιρειών που περιμένουν να αποζημιωθούν εδώ και δώδεκα χρόνια είχαν ζητήσει (χωρίς θετική ανταπόκριση επί του παρόντος) ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση για τα συγκεκριμένα ακίνητα, προκειμένου τα όποια έσοδα μαζευτούν να μην ψαλιδιστούν από τις σχετικές επιβαρύνσεις.

Σε κάθε περίπτωση, αν δεν δρομολογηθεί εκ νέου η παράλληλη αποζημίωση των δικαιούχων τόσο από τον Εκκαθαριστή όσο και από το Εγγυητικό Κεφάλαιο του Κλάδου Ζωής, η Οδύσσεια των ασφαλισμένων (και σε πολλές περιπτώσεις των… κληρονόμων τους) θα διαρκέσει για πολλά ακόμη χρόνια.

 

ΣΑΡΑΝΤΗΣ: Η εισηγμένη ετοιμάζει bypass διαδρομή -μέσω Πολωνίας- για τις εξαγωγές που κάλυπτε η ουκρανική θυγατρική. Το εργοστάσιο της Ergopack στην Ουκρανία είναι στην περιοχή Kaniv, η οποία έως τώρα δεν είναι στο επίκεντρο των εχθροπραξιών και δεν έχει κινδυνέψει με ζημιές. Έχει ωστόσο αναστείλει τη λειτουργία του από τις 24 Φεβρουαρίου.

Σχεδόν ένα μήνα μετά, υπάρχουν ακόμη αποθέματα στον όμιλο, έρχονται όμως και νέες παραγγελίες. Για να εξυπηρετηθούν, τα στελέχη της Σαράντης ετοιμάζουν σχέδιο, το οποίο κατά πληροφορίες προβλέπει… ενισχύσεις από το εργοστάσιο της Πολωνίας. Ας σημειωθεί ότι οι πωλήσεις της Ergopack αντιπροσωπεύουν το 6,7% του ομιλικού τζίρου και σχεδόν 50% από αυτές τις πωλήσεις προέρχεται από εξαγωγές προς γειτονικές χώρες.

Στην Πολωνία ο όμιλος έχει δραστηριότητα μέσω της Polipack, που παράγει κατά βάση σακούλες απορριμμάτων. Περιμένει επίσης το πράσινο φως από τις αρχές ανταγωνισμού για την πρόσφατη εξαγορά της επίσης πολωνικής Stella Pack.

Οπότε έχει εφεδρείες...

 

PRODEA: Μπορεί η καθαρή αξία του ενεργητικού (NAV) της Prodea να αυξήθηκε μέσα στο 2022 στα 5,47 ευρώ ανά μετοχή (παρά τις τρεις γενναίες χρηματικές διανομές της προηγούμενης χρονιάς στις οποίες προχώρησε η εισηγμένη), ωστόσο εξακολουθεί να απέχει πολύ από την τρέχουσα τιμή της μετοχής στο ταμπλό του ΧΑ (8,1 ευρώ), με το premium του τίτλου να… βγάζει μάτια.

Πέραν αυτού, με το τρέχον κλίμα στο Χρηματιστήριο να έχει επηρεαστεί από τον πόλεμο στην Ουκρανία και από τις γενικότερες παροιμιώδεις αυξήσεις στις τιμές της ενέργειας και των commodities, το εγχείρημα ενός πιθανού placement της Prodea (προκειμένου να υπάρξει επαρκής διασπορά) φαίνεται να αναβάλλεται… μέχρι νεωτέρας.

Ανάλογος προβληματισμός λέγεται ότι επικρατεί και μεταξύ κάποιων εκ των ΑΕΕΑΠ που θα πρέπει να εισαχθούν φέτος στο Χρηματιστήριο της Αθήνας μέσα από τη διαδικασία της δημόσιας εγγραφής.

Οι τελευταίες συνεχίζουν μεν τη σχετική προετοιμασία, πλην όμως έχουν διατυπώσει τον προβληματισμό τους προς την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, ζητώντας ενδεχομένως κάποια παράταση σε περίπτωση που η τρέχουσα κρίση συνεχιστεί για μεγάλο ακόμη χρονικό διάστημα.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στελέχη της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς άκουσαν, κατανόησαν τους προβληματισμούς, χωρίς να έχουν πράξει κάτι άλλο τουλάχιστον επί του παρόντος.

 

ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ-ΕΡΓΟΛΑΒΟΙ: Συνέχεια επαφών θα έχει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών με εκπροσώπους εργοληπτικών οργανώσεων, με αντικείμενο την αντιμετώπιση των ανατιμήσεων που επιβαρύνουν δημοπρατημένα και εν εξελίξει τεχνικά έργα, καθώς η χθεσινή πρώτη σύσκεψη χαρακτηρίζεται απ’ όλες τις πλευρές ως «διερευνητική».

Μετά τις «κορώνες», που ακούστηκαν και έφτασαν μέχρι «αυτοδίκαιο πάγωμα εργασιών» έως και κατά ένα εξάμηνο, οι ψυχραιμότεροι έθεσαν ορθολογικότερα αιτήματα για την αντιμετώπιση της πραγματικής κατάστασης, Δεδομένου δε ότι force majeure (σ.σ. ανωτέρα βία) δεν επικαλέστηκε κανείς ούτε μέσα στην πανδημία, οι μαξιμαλιστικές απαιτήσεις χαρακτηρίζονται ως «άστοχες διατυπώσεις» και από εκπροσώπους του κατασκευαστικού και τεχνικού κλάδου.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το πρόβλημα στην απορρόφηση του υπέρογκου κόστους κατασκευής παραμένει, γι' αυτό οι δύο πλευρές -εργολήπτες και Πολιτεία- θα επιχειρήσουν να βρουν κοινό τόπο, εντός του υφιστάμενου πλαισίου και των νομικών δυνατοτήτων, που απορρέουν από αυτό.

Πάντως στον απόηχο του κόστους, οι εκπρόσωποι του τεχνικού κόσμου θέτουν και ζήτημα «χρόνου». Τίθεται δηλαδή και ζήτημα παράτασης των προθεσμιών για έργα που θα χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης.

Η τελευταία παράμετρος, δε, λέγεται ότι έχει τεθεί και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

 

ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ: Εξαιρετικά από κάθε άποψη τα αποτελέσματα του 2021 που ανακοίνωσε χθες η Π. Πετρόπουλος. Δεν είναι μόνο η αύξηση των εσόδων κατά 32,4%, του EBITDA από τα 6,9 στα 11,8 εκατ. ευρώ και ο υπερδιπλασιασμός των καθαρών κερδών από τα 3,3 στα 6,8 εκατ. ευρώ, αλλά σπουδαιότερο στοιχείο ίσως αποτελεί η επίδοση στο μέτωπο των ταμειακών ροών.

Ειδικότερα, από καθαρό δανεισμό 13,7 εκατ. στις 31/12/2020, η εισηγμένη έκλεισε το 2021 με θετικό καθαρό ταμείο (Net Cash) 2,6 εκατ. ευρώ. Δηλαδή, παρήχθησαν 16,3 εκατ. ευρώ μετρητά μέσα στο 2021, πέρα από το ποσό που διανεμήθηκε στους μετόχους (0,10 ευρώ ανά μετοχή).

Τα περυσινά αποτελέσματα οδηγούν τη μετοχή σε μονοψήφιο δείκτη P/E (8,7) παρά την άνοδο που έχει σημειώσει το «χαρτί» κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα, ενώ η διοίκηση δεν έχει ακόμη αποφασίσει για το ύψος της φετινής χρηματικής διανομής.

ΥΓ: Η Π. Πετρόπουλος έχει συμμετάσχει στον διαγωνισμό για τα ηλεκτρικά λεωφορεία και αναμένει την τελική του έκβαση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v