Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Οκτ 6 2021

To big bang στα μερίσματα του ΧΑ - Ποιοι αύξησαν την περιουσία τους κατά $1,3 τρισ. στην πανδημία

To big bang στα μερίσματα του ΧΑ - Ποιοι αύξησαν την περιουσία τους κατά $1,3 τρισ. στην πανδημία

ΚΡΟΙΣΟΙ: Τα νέα σίγουρα δεν θα αρέσουν καθόλου σε όσους πιστεύουν ότι οι ανισότητες αποτελούν τον υπ' αριθμόν 1 κίνδυνο για τη Δημοκρατία: Σύμφωνα με το Forbes, η περιουσία των 400 πλουσιότερων Αμερικανών αυξήθηκε μέσα σε ένα χρόνο κατά… 40% από 3,2 τρισ. δολάρια σε 4,5 τρισ. δολάρια! Μόνο, δε, οι top 20 πλούσιοι έφτασαν να έχουν «καθαρή αξία» 1,8 τρισ. δολάρια.

Η απότομη αυτή αύξηση σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην άνοδο του αμερικανικού χρηματιστηρίου αλλά και στην εκτόξευση των λεγόμενων τεχνολογικών μετοχών. Δεν είναι τυχαίο ότι πρώτος σε πλούτο είναι ο Τζεφ Μπέζος της Amazon και δεύτερος ο Ιλον Μασκ, με τρίτο τον Mr Facebook και τέταρτο τον Μπιλ Γκέιτς.

Για την ακρίβεια, μέσα στην πρώτη δεκάδα, από τα παραδοσιακά ονόματα έχει απομείνει μόνο ο Γουόρεν Μπάφετ, με τον Τζιμ Γουόλτον της εμπορικής Walmart να έχει πέσει από την 1η στην 11η θέση!

Ωστόσο, η αύξηση περιουσιών το 2020-21 δεν φαίνεται να έκανε περισσότερο «φιλόπτωχους» τους πάμπλουτους επιχειρηματίες, ενίοτε και... κληρονόμους ή συζύγους. Μάλλον το αντίθετο, αφού όπως σχολιάζει καυστικά το Forbes, το… σκορ των «πρωταθλητών» του πλούτου σε φιλανθρωπικές δραστηριότητες είναι σαφώς χαμηλότερο σε σχέση με το προηγούμενο έτος παρά την εκτόξευση των περιουσιών τους!

Λεπτομέρεια: Το «κατώφλι» για να μπει κάποιος στη λίστα των 400 έφτασε τα 2,9 δισ. δολάρια «καθαρή αξία», αυξημένο κατά... 800 εκατ. δολάρια σε σχέση με πέρυσι!

 

ΜΕΡΙΣΜΑΤΑ: Η μία θετική έκπληξη διαδέχεται την άλλη στο μέτωπο των χρηματικών διανομών, στις οποίες προχωρούν φέτος οι εισηγμένες εταιρείες προς τους μετόχους τους. Θυμίζουμε πως το 2020 οι χρηματικές διανομές είχαν διαμορφωθεί στο 1,8 δισ. ευρώ και η φετινή χρονιά ξεκίνησε με… «σκυμμένο κεφάλι».

Με τα περυσινά εταιρικά κέρδη έντονα πτωτικά λόγω της πανδημίας και με περιοριστικά μέτρα που είχαν ξεκινήσει από το Νοέμβριο του 2020 (και τελικά έφτασαν μέχρι και τον Απρίλιο), οι αναλυτές θεωρούσαν ως ένα καλό σενάριο τη διανομή 600-900 εκατ. ευρώ.

Όμως, όσο περνούσε ο χρόνος, τα μηνύματα γίνονταν ολοένα και πιο ενθαρρυντικά, με δημοσίευμα του Euro2day.gr τον Μάιο, το οποίο από πολλούς είχε θεωρηθεί ως υπεραισιόδοξο, να αναφέρεται σε προβλεπόμενα μερίσματα ύψους 1,5 δισ. ευρώ.

Τελικά, το δημοσίευμα αποδείχτηκε… συντηρητικό.

Μετά και τις τελευταίες ανακοινώσεις για έκτακτες χρηματικές διανομές (π.χ. Παπουτσάνης 0,02 ευρώ ανά τεμάχιο, Inform Λύκος 0,045 ευρώ, Πλαστικά Θράκης 0,1086 ευρώ), το κοντέρ φτάνει ήδη το 1,5 δισ. ευρώ (για την ακρίβεια 1,496 δισ.), χωρίς στο ποσό αυτό να υπολογίζονται:

  • Η όποια έκτακτη διανομή του ΟΤΕ τελικά αποφασιστεί μετά την ολοκλήρωση της πώλησης θυγατρικής του εταιρείας στη Ρουμανία (όπως ανακοινώθηκε, θα δοθούν 174 εκατ. ευρώ σε έκτακτο μέρισμα και αγορές ιδίων μετοχών).
  • Το προμέρισμα της Motor Oil.
  • To όποιο ποσό μοιράσει ο Μουσικός Οίκος Νάκα (κλείνει οικονομική χρήση κάθε 30ή Ιουνίου).
  • Πιθανές άλλες κινήσεις εισηγμένων εταιρειών να μοιράσουν χρήμα έως το τέλος της χρονιάς.

Προς την κατεύθυνση αυτή πιθανόν να λειτουργήσει και η κυβερνητική κίνηση να μην επιβάλει εισφορά αλληλεγγύης στον ιδιωτικό τομέα και για το 2021, κάτι που σημαίνει ότι δεν θα επιβαρυνθούν φορολογικά το επόμενο έτος από τη συγκεκριμένη εισφορά, όσα ποσά δοθούν έως το τέλος του έτους από τις εταιρείες.

Με άλλα λόγια, κανείς δεν θα εκπλαγεί, αν φέτος δούμε τα ποσά που τελικά θα μοιραστούν στους μετόχους των εισηγμένων εταιρειών να φτάσουν ή ακόμη και υπερβούν το 1,8 δισ. ευρώ που δόθηκε πέρυσι.

ΥΓ: Παράγοντες της αγοράς υπενθυμίζουν πως η Quest Holdings μετά από την ολοκλήρωση της πώλησης της Cardlink έχει βρεθεί με πολύ μεγάλο θετικό καθαρό ταμείο, που ενδέχεται στο τέλος της χρονιάς να προσεγγίζει ή και να υπερβαίνει τα εκατό εκατ. ευρώ.

 

ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ: Αποκλίσεις διαπίστωσε η ΡΑΕ για το κόστος διασύνδεσης των Δωδεκανήσων. Στο 10ετές πρόγραμμα ανάπτυξης του ΑΔΜΗΕ 2021-2030 εμφανίζεται σημαντικά αυξημένο σε σχέση με τη σχετική μελέτη για την οικονομικότητα των διασυνδέσεων των Μη Διασυνδεδεμένων Νησιών.

Για τον λόγο αυτό, ο Ρυθμιστής αποφάσισε να αναθέσει σε εξωτερικό ειδικό σύμβουλο να επικαιροποιήσει τη μελέτη για την εξέταση του κόστους της διασύνδεσης των Δωδεκανήσων. Να πιστοποιήσει, δηλαδή, ένας ανεξάρτητος σύμβουλος αν πράγματι αυτό το κόστος έχει αυξηθεί.

Ενδιαφέρουσα η συνέχεια για εύλογους λόγους.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v